نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل PUSH

PUSH یکی دیگر از بازی‌های پازل فوق‌العاده از استودیوی سازنده بازی klocki است که شما را در موقعیت فشردن دکمه‌های متفاوت قرار می‌دهد. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

زندگی روزمره ما انسان‌ها توأمان با استرس و لحظه‌های سختی روبه‌رو است و همیشه نیاز به ایجاد نوعی آرامش و سرگرمی در خلال اتفاقات روزانه احساس می‌شود. به نظر من یکی از بهترین راه‌های ایجاد آرامش و گذران اوقات در زمان بیکاری، بازی کردن با یک اثر پازل خوش‌ساخت روی تلفن‌های هوشمند است. بازی آیفون و آیپد PUSH ساخته ماچِی تارگونی (Maciej Targoni، استودیوی خلاق و سازنده ساخته‌هایی نظیر بازی klocki و بازی Zenge)، یکی دیگر از بازی‌های فوق‌العاده در ژانر پازل است که در عین چالش‌‌برانگیز بودن، بسیار سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش است. بازی PUSH نیز مانند دیگر ساخته‌های استودیو ماچی تارگونی در وهله‌ی اول تمرکز اصلی خود را به ارائه‌ی یک تجربه‌ی آرامش‌بخش معطوف می‌کند. از این‌رو اگر با دیگر بازی‌های این استودیو آشنایی داشته باشید احتمالا حدس خواهید زد که در خلال روند بازی PUSH نیز خبری از امتیاز، ستاره، بخش‌های آموزشی و از این دست موارد نخواهد بود. PUSH یک تجربه مینیمالیستی مطلق است که شما را مستقیما و بدون هیچ مقدمه‌ای در مقابل پازل‌های سرگرم‌کننده قرار خواهد داد.

PUSH از استایل هنری ساده و اصول مینیمالیستی به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند

در بخش گیم‌پلی، PUSH نیز مانند دیگر ساخته‌های ژانر پازل و استودیو ماچی تارگونی، یک اثر مبتنی بر مراحل است و بازیکن باید استیج (پازل) فعلی را با موفقیت پشت سر بگذارد تا به مرحله و پازل بعد دسترسی پیدا کند. هدف شما در طول روند بازی بسیار ساده و سرراست است؛ باید دکمه‌های قرار گرفته در شماتیک‌های متفاوت را به‌نحوی فشار دهید تا به توالی و دنباله‌ی درستی از فشردن همه آنها پشت سر هم دست پیدا کنید. هیچ‌گونه محدودیتی برای حرکت، زمان، امتیاز و از این دست موارد در طول مراحل PUSH برای بازیکن در نظر گرفته نخواهد شد. از این‌رو می‌توانید با خیال راحت و با تمرکز کافی برای حل کردن هرکدام از معماهای بازی هرچقدر که می‌خواهید زمان صرف کنید. کنترل در بازی PUSH بسیار آسان و متکی بر ویژگی‌های بصری است. برای فشردن دکمه‌ی مورد نظر تنها کافی است تا آن را لمس کنید. اساس کنترل در بازی به موارد ساده اشاره‌شده خلاصه می‌شود و البته که با پیشروی شما در طول مراحل، چالش‌های ارائه‌شده سخت و بسیار چالش‌‌برانگیز‌تر خواهند شد. به‌عنوان مثال، برخی از مراحل PUSH شامل اشکال بزرگ‌تر با چندین جهت متفاوت خواهند شد که برای دسترسی به تمام دکمه‌های موجود، باید آنها را را به جهات متفاوت بچرخانید. زمانی که تمام دکمه‌ها با موفقیت فشرده شوند و فشرده بمانند، شما با موفقیت مرحله مورد نظر را به اتمام رسانده‌اید. 

در حالی که مکانیزم‌های اشاره‌شده در بخش گیم‌پلی بازی PUSH بسیار ساده به‌نظر می‌رسند، اما در عمل واقعا اینطور نیست. به‌عنوان مثال در برخی موارد شما شروع به پیدا کردن دکمه‌هایی با دستورالعمل‌های یکسان خواهید کرد‌ اما باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که دکمه‌ی مورد نظر حتما در جهت صعودی یا نزولی مورد فشار قرار گیرد؛ یا دکمه‌هایی با پیکان‌های جهت‌دار متحرک، مکعب‌هایی که روی بورد قابل حرکت هستند و دیگر ویژگی‌های ارائه‌شده در طول روند بازی که مطمئنا معماهای موجود در بازی PUSH را رفته رفته چالش‌برانگیز‌تر می‌کنند. روی‌هم رفته گیم‌پلی در بازی PUSH با تمام سادگی خود یکی از بهترین و چالش‌برانگیزترین انتخاب‌های ممکن در میان بازی‌های پازلی است که اخیرا برای موبایل منتشر شده‌اند.

کنترل در بازی PUSH بسیار آسان و متکی بر ویژگی‌های بصری است

در بخش بصری، بازی PUSH از استایل هنری ساده و اصول مینیمالیستی به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند. مانند دیگر بازی‌های استودیوی سازنده، PUSH نیز به‌صورت کاملا سه‌بعدی همراه با افکت‌های نوری فوق‌العاده طراحی شده است. درحالی که زاویه دید در بازی PUSH دقیقا مانند بازی Monument Valley نیست، اما زاویه‌ای که شما به اتفاقات درون بازی نگاه خواهید کرد بستگی به نوع چرخش از شماتیک‌های متفاوت دارد. PUSH از نوعی پالت رنگی خاص استفاده می‌کند که ظاهری بسیار چشم‌نواز و پاستیل-مانند به اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن می‌دهد. نورهای تعبیه‌شده درون دکمه‌های متفاوت، زمانی که آنها را فشار می‌دهید یا مرحله را با موفقیت پشت سر می‌گذارید، فوق‌العاده چشم‌نواز هستند و نمای فوق‌العاده‌ای به بخش بصری PUSH می‌دهند. در کنار موارد اشاره‌شده، بازی PUSH از طراحی فوق‌العاده‌ای برای انیمیشن‌ها نیز بهره می‌برد. انیمیشن‌ها در بازی بسیار نرم و روان هستند و هیچ‌گونه لگ یا تاخیری در عملکرد‌ آنها مشاهده نمی‌شود. بخش صداگذاری نیز در بازی بسیار عالی طراحی شده است. استفاده از موسیقی‌های متن فوق‌العاده آرامش‌بخش در پس‌زمینه‌ بازی مطمئنا تجربه بازیکن از درگیر شدن با پازل‌های مختلف را وارد سطوح لذت‌بخش‌تری می‌کند. روی هم رفته، استودیو ماچی تارگونی مانند دیگر ساخته‌های خود، همراه بازی PUSH در بخش بصری و موسیقی نیز سنگ تمام گذاشته است.

| |

در نهایت، PUSH یکی دیگر از بازی‌های فوق‌العاده خوش‌ساخت است که می‌تواند کلکسیون بازی‌های پازل روی تلفن همراه شما را به بهترین نحو ممکن کامل کند. PUSH همراه با گرافیک فوق‌العاده چشم‌نواز و موسیقی‌های آرامش‌بخش در کنار ارائه‌ی پازل‌های ساده و در عین‌حال چالش‌برانگیز خود، یکی از منحصربه‌فردترین تجارب ممکن در ژانر بازی‌های معمایی صرف را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر از طرفداران ژانر پازل خصوصا از نوع مینیمالیستی هستید، به هیچ عنوان تجربه ارائه‌شده در بازی PUSH را از دست ندهید. شما می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق مارکت اپ استور برای تبلت یا تلفن هوشمند مبتنی بر iOS خود با قیمت یک دلار تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون PUSH


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده