نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Radiation Island

بازی Radiation Island یک اثر در سبک اکشن ماجراجویی است که بازیکن را در جزیره رادیواکتیویته بسیار پهناوری در موقعیت تلاش برای بقا قرار می‌دهد.

بازی اندروید و بازی آيفون Radiation Island، ساخته‌ی استودیو ای‌تیپیکال گیمز (Aytypical Games) بازیکن را از زوایه دید اول-شخص در موقعیت تلاش برای بقا و مقابله با انواع موجودات در جزیره‌ای رادیواکتیویته و کشنده قرار می‌دهد. شخصیت اصلی داستان پس از یک سری تصاویر فلش-بک در کنار ساحل جزیره‌ای ناشناخته به‌ هوش می‌آید و حالا این وظیفه‌ی شما است تا با کنترل او در مقابل تمام تهدیدهای پیش رو دوام آورید. وظایف بازیکن در طول روند بازی، به جمع‌آوری آیتم‌های گوناگون، به‌دست آوردن غذا، مبارزه با حیوانات، موجودات عجیب الخلقه و از این دست موارد طبقه‌بندی می‌شود. به‌منظور این کار و کاوش در طول بازی، کل یک جزیره بسیار پهناور مقابل شما خواهد بود. در نگاه اول زمینه بازی در Radiation Island شما را یاد جزیره لاست (Lost) می‌اندازد؛ جایی که با پیشروی در طول مراحل و ماموریت‌های بازی، کم کم به ایده‌ها و موارد ناشناخته مختلفی که استودیوی سازنده برای خلق آن در سر داشته است واقف خواهید شد و در طول این راه با موجودات متفاوتی از حیات وحش مانند: گرگ، خرس، شیر کوهی و البته زامبی‌ها مقابله خواهید کرد.

چالش‌های ارائه شده در Radiation Island در زمان شب وارد فاز جدید و چالش‌برانگیز‌تری خواهند شد

هربار که جزیره را مورد کاوش و بررسی قرار دهید با موجودات متفاوتی برای مقابله روبه‌رو خواهید شد و در ابتدا شما کاملا نسبت به آنها آسیب‌پذیر خواهید بود. هدف اصلی شما در طول بازی به جست‌وجوی مداوم در محیط برای به‌دست آوردن آیتم‌های متفاوت جهت خلق سلاح‌ و ابزارهای گوناگون و البته قوی‌تر برای مقابله با انواع دشمنان ختم می‌شود. البته چالش‌های پیش رو تنها به رویارویی با دشمنان زنده منتهی نمی‌شوند؛ بلکه شما باید در روند بازی با سرمای هوا، گرسنگی، چرخه‌ی شبانه‌ روز و تابش‌های رادیواکتیو کشنده نیز مقابله کنید. بازی موبایل Radiation Island از سیستم Perma-Death استفاده می‌کند، یعنی با هربار کشته شدن کاراکتر اصلی، پس از احیای مجدد او تمام آیتم‌ها و مواردی که بازیکن در طول مراحل جمع‌آوری کرده‌ است در بخش فهرست (اینونتوری یا Inventory)، قابل دسترسی خواهند بود. جمع‌آوری منابع، حیاتی‌ترین بخش در بازی Radiation Island است و شما باید پیش از انجام هر ماموریت مهم، آیتم‌های مورد نیاز را حتما به‌دست آورید. 

جمع‌آوری منابع، حیاتی‌ترین بخش در بازی Radiation Island است

جزیره‌ی بازی Radiation Island شامل محیط‌‌های عجیب برای کاوش و کشف کردن نیز می‌شود که هرکدام دارای ویژگی‌ها و ابعاد متفاوتی از جهان بازی خواهند بود، اما برای دسترسی به هرکدام از بخش‌های اشاره‌شده نیازمند استراتژی خاص مقابله با دشمنان و زمان‌بندی محدود خواهید بود. سیستم مبارزات در بازی Radiation Island از دو روش تن‌به‌تن (Melee) و سلاح‌های گرم بهره می‌برد. مکانیزم‌های تعبیه‌شده برای بخش مبارزات به شیوه‌ی نزدیک و تن‌به‌تن با توجه به تهاجمی بودن موجودات و دشمنان در بازی و پاسخگویی نه‌چندان مناسب گیم‌پلی، متاسفانه چندان کارآمد و لذت‌بخش نیست و معمولا بهتر است برای رویارویی با دشمنان خطرناک از سلاح‌های گرم استفاده کنید. لازم به ذکر است که بازی از سیستم هدف‌گیری خودکار نیز استفاده می‌کند که در پاره‌ای از مواقع می‌تواند برای پیشبرد مراحل واقعا مفید واقع شود. به چرخه‌ی شبانه روز در بازی اشاره کردیم؛ بدین معنا که بازیکن باید زمان معقولی را نیز برای پیشروی در شب بگذراند. چالش‌های ارائه‌شده در Radiation Island طی شب‌هنگام وارد فاز جدید و چالش‌برانگیز‌تری خواهند شد. مشاهده حمله ناگهانی موجودات و زامبی‌های ترسناک در پاسی از شب به‌صورت ناگهانی مطمئنا آدرنالین خون شما را تا جای ممکن ترشح خواهد کرد و این در حالی است که بازیکن دید کاملی بر اتفاقات در تاریکی شب نخواهد داشت. البته نگران نباشید؛ چرا که شما می‌توانید با استفاده از مشعل‌های آتش یا راه‌اندازی کمپ‌های گوناگون، تا جای ممکن روشنایی را به شب ارائه دهید، اما در هر صورت بهترین و امن‌ترین زمان ممکن برای کاوش و بررسی جزیره در روز روشن خواهد بود.

روی هم رفته، بخش گیم‌پلی در بازی Radiation Island با تمام کاستی‌های خود تجربه‌ی منحصربه‌فرد و بسیار سرگرم‌کننده‌ای از یک بازی تلاش برای بقا (سوروایول یا Survival) از زاویه دید اول-شخص را ارائه می‌دهد.

در بخش طراحی بصری و گرافیک، استودیو ای‌تیپیکال گیمز تا جای ممکن تلاش خود را کرده است تا جهانی پهناور و زیبا را ارائه دهد و انصافا تا حد زیادی هم در این راه موفق بوده است. جلوه‌های گرافیکی در بازی Radiation Island با استفاده از محیط‌های بسیار وسیع و پر جزئیات، دورنماهای خیره‌کننده (Draw Distance)، نورپردازی و افکت‌های پویا، انیمیشن‌های مناسب و غیره به‌خوبی احساس یک بازی کنسولی روی موبایل را به شما منتقل خواهد کرد. البته بخش گرافیک در Radiation Island بی ایراد هم نیست که از مهم‌ترین موارد می‌توان به عملکرد نه‌چندان مناسب و افت فریم‌های پیاپی اشاره کرد. در کنار جلوه‌های بصری چشم‌نواز، Radiation Island اما در بخش صداگذاری بی‌نقص ظاهر می‌شود. استفاده از موزیک‌های متن به‌شدت هماهنگ با جو و اتمسفر حاکم بر بازی در کنار افکت‌های صوتی عالی، احساس سرگردان بودن در یک جزیره خطرناک را به‌خوبی به بازیکن منتقل خواهد کرد.

| |

روی هم رفته، بازی Radiation island از آن دست تجربه‌هایی است که کمتر روی موبایل شاهد آن هستیم. استفاده از کیفیت تولیدی و هزینه بالا برای خلق یک بازی موبایل چیزی نیست که این روزها شاهد ریسک کردن آن از سوی اکثریت استودیوها بازی‌سازی باشیم. از این‌رو اگر به دنبال یک بازی اکشن ماجراجویی با زاویه دید اول-شخص در جهانی آخرالزمانی با چاشنی ترس و هیجان هستید، پکیج ارائه‌شده در بازی Radiation Island را از دست ندهید. می‌توانید این اثر سرگرم‌کننده را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور با قیمت ۳ دلار تهیه کنید. لازم به ذکر است بازی Radiation Island علاوه بر اندروید و آیفون از طریق شبکه استیم برای کامپیوتر نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Radiation Island


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده