نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

بررسی بازی Wolfenstein II: The New Colossus از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Wolfenstein II: The New Colossus خبر از یک شوتر اول شخص شدیدا خوش‌ساخت می‌دهند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید.

سری بازی‌های ولفنشتاین از قدیمی‌ترین و اولین بازی‌های سبک شوتر اول-شخص است و تقریبا اکثر نسخه‌های آن، در ارائه یک تجربه هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده موفق ظاهر شده‌اند. اولین نسخه این سری، در سال ۱۹۸۱ منتشر شد و Wolfenstein II: The New Colossus هشتمین نسخه این مجموعه به شمار می‌رود. در این میان، نسخه‌هایی مثل Return to Castle Wolfenstien را هم داشتیم که در زمان خود شدیدا محبوب بودند و هنوز هم یاد و خاطره نبرد‌های نفس‌گیر و حتی ترسناک آن، از ذهن‌مان پاک نشده است. 

Wolfenstein: The New Order که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و توسط استودیو ماشین گیمز ساخته شده بود، به نوعی روحی نو در این سری دمید و یک سال بعد هم شاهد بازی Wolfenstein: The Old Blood بودیم که از نظر داستانی، پیش درآمد نسخه سال ۲۰۱۴ بود. حال بازی Wolfenstein II: The New Colossus هم امروز منتشر شده است که دنباله داستانی نسخه The New Order به شمار می‌رود و مانند آن، توسط ماشین گیمز ساخته شده و بتسدا هم آن را منتشر کرده است. 

داستان بازی Wolfenstein II: The New Colossus بدین صورت است که نازی‌ها موفق شده‌اند آمریکا را در جریان جنگ جهانی به طور کلی تصرف کنند و بی جی بلازکوویچ، شخصیت اصلی معروف این سری، این بار به جای زدن به دل دشمن در جبهه‌های جنگ، باید در سرزمین مادری‌اش با آن‌ها مبارزه و برای بیرون راندن آن‌ها از آمریکا تلاش کند. سری ولفنشتاین همواره به ارائه تجربه اکشن دیوانه‌وار و خشن معروف بوده و این مساله را می‌توان در Wolfenstein II: The New Colossus نیز به‌وضح دید و با بازی‌ای طرف هستیم که صحنه‌های اکشن ناب و سریعی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، ویژگی‌های معرف این سری مثل امکان استفاده همزمان از دو اسلحه، در این نسخه نیز وجود دارند و به لطف آن، قادر خواهید بود حسابی آتش بازی به راه بیندازید. در کل Wolfenstein II: The New Colossus حس و حالی مشابه نسخه‌های پیشین این سری ارائه می‌دهد و از خیلی جهات هم سعی در بهبود ویژگی‌های نسخه‌های قبلی داشته است. برای آشنایی بیش‌تر با این بازی، می‌توانید پیش نمایش Wolfenstein II: The New Colossus را در زومجی بخوانید. 

همچنین با توجه به انتشار Wolfenstein II: The New Colossus، سایت‌های معتبر نقد و بررسی بازی دنیا هم نمره‌های آن را منتشر کرده‌اند که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

Wolfenstein II: The New Colossus

  • سازنده: ماشین گیمز
  • ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • سبک: شوتر اول شخص
  • تاریخ انتشار: ۵ آبان

Wolfenstein II: The New Colossus

گیم‌اینفورمر: ۹۸ از ۱۰۰

پس از تمام کردن Wolfenstein II: The New Colossus، به صفحه اسامی سازندگان بازی خیره شده بودم و با خودم می‌گفتم که چندین سال است چنین اثر شوتر اول-شخص باکیفیتی را تجربه نکرده‌ام. البته باز هم سراغ تجربه کردن این بازی خواهم رفت و مخصوصا بازه زمانی دیگر آن را که امکان دسترسی به شخصیت‌های فرعی دیگر و سلاح‌های متفاوت‌تر را فراهم می‌کند، تجربه می‌کنم. اما آنچه که در Wolfenstein II: The New Colossus اهمیت دارد، ارائه یک بخش تک‌نفره فوق العاده است که داستانی بسیار عالی دارد و مملو از صحنه‌های اکشن ناب و فراموش‌نشدنی است. 

دوال شاکرز: ۹۵ از ۱۰۰

Wolfenstein II: The New Colossus بازی‌ای است که دیگر بازی‌های شوتر اول-شخص از این پس باید از آن الهام بگیرند و سعی کنند به سطح کیفی آن برسند. گیم‌پلی بی‌نقص و آزادی‌عمل عالی‌ای که بازی به گیمر می‌دهد، باعث شده‌اند تا Wolfenstein II: The New Colossus یکی از بهترین شوتر‌های اول-شخص سال‌های اخیر باشد. علاوه بر این، بازی داستان بسیار خوبی هم روایت می‌کند و حس و حال نسخه‌های کلاسیک مجموعه را هم دارد. Wolfenstein II: The New Colossus فقط بهترین بازی شوتر سال ۲۰۱۷ نیست، بلکه بازی‌ای است که در آینده هم از آن به‌عنوان یکی از بهترین‌های این سبک در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود. 

گیمزبیت: ۹۰ از ۱۰۰

استودیو ماشین گیمز موفق شده در Wolfenstein II: The New Colossus داستانی عالی را روایت کند و گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیزی را در دسترس قرار بدهد. همچنین شخصیت‌پردازی عالی بازی هم یکی دیگر از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و با شخصیت‌هایی رو‌به‌رو هستیم که دوست خواهید داشت با آن‌ها همراه شوید و به سرنوشت‌شان پی ببرید؛ سرنوشتی که گاهی باعث خوشحالی شما می‌شود و گاهی هم شما را در غم فرو می‌برد. 

پالی‌گان: ۹۰ از ۱۰۰

با اینکه کشت و کشتار نازی‌ها و اکشن‌های عالی حرف اول را در Wolfenstein II: The New Colossus می‌زنند، اما این‌ها تنها جنبه‌های بازی هم نیستند و با اثری طرفیم که به‌خوبی موفق می‌شود شخصیت اصلی‌اش را به‌عنوان کاراکتری دوست‌داشتنی معرفی کند و روی مخاطب تاثیرات مختلفی بگذارد. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Wolfenstein II: The New Colossus کاری می‌کند که هرگز دشمن‌تان را فراموش نکنید و از طرف دیگر، خشونت نازی‌ها را به شکلی کاملا واقع‌گرایانه به تصویر می‌کشد؛ خشونتی که از خود آمریکا با مناطق ویران شده‌اش گرفته تا اعضای گروه مقاومت، همگی از آن آسیب دیده‌اند. علاوه بر این، گیم‌پلی بازی هم به شکلی است که کاملا حس بودن در یک گروه مقاومت را به مخاطب القا می‌کند و در مجموع شاهد یک تجربه اکشن سراسر هیجان در بازی هستیم. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Wolfenstein II: The New Colossus یک تجربه اکشن عالی به شمار می‌رود. با اینکه بازی رویی غیرواقعی از تاریخ را به تصویر می‌کشد، اما همین روایت هم جذاب است و مخصوصا در بازی، شاهد شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی هستیم. البته که گاهی بازی در زمینه نشان دادن خشونت علیه انسان‌ها یا حیوانات و موارد دیگر زیاده‌روی می‌کند و صحنه‌های غیرقابل‌تحملی را به تصویر می‌کشد، اما در مجموع Wolfenstein II: The New Colossus یک تجربه فراموش‌نشدنی است و در کنار صحنه‌های اکشن عالی، بخش‌هایی هم دارد که از نظر عاطفی هم تاثیرگذار هستند. 

نمره های  WOLFENSTEIN 2: THE NEW COLOSSUS

نمره های  WOLFENSTEIN 2: THE NEW COLOSSUS


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده