نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

درآمد حاصل از بازی های ایکس باکس افزایش پیدا کرده است

مایکروسافت در جدیدترین گزارش مالی خود از افزایش درآمد حاصل از بازی های ایکس باکس و کاهش درآمد حاصل از کنسول‌های ایکس‌باکس خبر داد.

امروز کمپانی مایکروسافت گزارش مالی سه‌ماهه اخیر خود را که مربوط به یک چهارم اول سال مالی ۲۰۱۸ بود منتشر کرد که بازه زمانی میان یکم جولای تا ۳۰ سپتامبر (۱۰ تیر تا ۸ مهر) را شامل می‌شود. در میان اطلاعات مالی موجود، طبیعتا اطلاعات پیرامون عملکرد تجارت ایکس باکس و ایکس باکس لایو هم وجود دارد.

در اسلایدهای پایین می‌توانید نتایج بخش تجاری با نام «محاسبات شخصی بیشتر» را مشاهده کنید که شامل بخش گیمینگ مایکروسافت هم می‌شود:

گزارش مالی مایکروسافت

گزارش مالی مایکروسافت

درآمد حاصل از بازی‌ها یک درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است (از ۱.۸۸۵ میلیارد دلار به ۱.۸۹۶ میلیارد دلار) و کارایی قدرتمندی در بخش بازی‌ها و سرویس‌ها به چشم می‌خورد. متاسفانه درآمد حاصل از کنسول‌ها این عملکرد خوب را خنثی کرده است.

به طور دقیق‌تر، درآمد حاصل از سرویس‌ها و بازی‌های ایکس‌باکس نسبت به سال گذشته با ۲۱ درصد افزایش به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و علت اصلی به تکانه توزیع دیجیتالی بازی‌ها و عملکرد تجاری بسیار خوب بازی‌ها باز می‌گردد. کاربران فعال ماهانه ایکس‌باکس لایو هم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده‌اند و به رقم ۵۳ میلیون نفر رسیده‌اند.

با نگاه کلی به نتایج کمپانی، تمامی مقادیر مربوطه در شرایط خوبی بودند و نسبت به سال گذشته پیشرفت مناسبی داشته‌اند.

  • درآمد کلی ۲۴.۵ میلیارد دلار بوده و ۱۲ درصد افزایش داشته است
  • درآمد بخش عملیاتی ۷.۷ میلیارد دلار بوده و ۱۶ درصد افزایش داشته است
  • درآمد خالص ۶.۶ میلیارد دلار بوده و ۱۶ درصد افزایش داشته است
  • سود هر سهم رقیق شده (Diluted EPS) معادل با ۰.۸۴ دلار بوده و ۱۷ درصد افزایش داشته است


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده