نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Campfire Cooking

بازی موبایل Campfire Cooking یک اثر آرامش‌بخش در مورد تهیه وعده‌های غذایی با چاشنی پازل در دل طبیعت است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی آیفون و آیپد Campfire Cooking ساخته استودیو لایتون هاوکس (Layton Hawkes) یک اثر خوش‌ساخت در سبک پازل در مورد پخت و پز وعده‌های غذایی روی یک آتش گرم است. اگر شما هم مثل من عاشق طبخ دادن غذا در دل طبیعت و بدون هیاهوی شهر هستید اما امکان آن در واقعیت برای‌تان وجود ندارد، بازی Campfire Cooking یک اثر فوق‌العاده برای شما خواهد بود. نوع پازل‌های ارائه شده در Campfire Cooking شباهت‌هایی به بازی Slayaway Camp دارد؛ در اصل بازی Campfire Cooking از مکانیزم‌های بازی‌های سکوبان (نوع پازل جهت جابجایی و قرار گیری صحیح جعبه‌ها در انبار) برای خلق پازل‌های چالش برانگیز به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند.

Campfire Cooking شامل ۸ چپتر متفاوت می‌شود که هر کدام دارای ۱۰ پازل گوناگون خواهند بود

از نکات جذاب در مورد Campfire Cooking علی‌رقم اینکه این اثر یک ساخته‌ در ژانر پازل صرف شمرده می‌شود، وجود کاراکترهای جالب و نوعی داستان دلنشین است. در طی روند بازی Campfire Cooking، بازیکن با پدربزرگی ملاقات خواهد کرد که نوه‌های خود را برای تعطیلات به دل طبیعت برده است. در طی پیشروی در Campfire Cooking، داستان‌های متفاوت و صحنه‌‌های جذاب و بعضا خنده‌دار زیادی برای بازگو کردن وجود خواهند داشت که حس و حال و روند بازی را نسبت به دیگر ساخته‌های سبک پازل وارد جو منحصربفرد و دلنشینی می‌کند.

در زمینه ارائه‌ی گیم‌پلی، درست مانند دیگر ساخته‌های پازل، بازی Campfire Cooking هم یک اثر مبتنی بر مراحل است. بازی شامل ۸ مسیر (چپتر) متفاوت می‌شود که هر کدام دارای ۱۰ پازل گوناگون خواهند بود. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب در بازی Campfire Cooking به عدم محدودیت برای طی کردن مراحل و استیج‌های گوناگون هر چپتر مربوط می‌شود به نحوی که تمامی ۱۰ پازل‌های مسیر مورد نظر از همان ابتدا در دسترس بازیکن قرار خواهند گرفت. البته لازم به ذکر است برای آزادسازی چپتر‌های دیگر باید تعداد مشخصی از پازل‌های قسمت فعلی را با موفقیت پشت سر بگذارید. بخش کنترل در بازی Campfire Cooking بسیار ساده است به نحوی که در هر پازل طراحی شده، میله‌های چوبی یا فلزی حامل پف‌نبات (مارشملو) را باید روی صفحه در رنج‌های مشخصی چرخش دهید. هدف از اینکار پختن هرچیزی به‌صورت مساوی روی آتش است. برای حرکت دادن سیخ‌های مورد نظر فقط کافی است آنها را به سمت دلخواه بکشید تا با چرخش، در جهت مورد نظر قرار گیرند. البته جابجائی سیخ‌ها به این راحتی‌ها هم نیست و باید به این موضوع هم اشاره کرد که اگر فضای کافی برای مارشملو در جهت دلخواه وجود نداشته باشد نمی‌توانید آن را حرکت دهید؛ شما همچنین نمی‌توانید سیخ‌ها را از روی یک‌دیگر عبور دهید.

از نکات جذاب در مورد بازی Campfire Cooking علی‌رقم اینکه این اثر یک ساخته‌ در ژانر پازل صرف شمرده می‌شود، وجود کاراکترهای جالب و نوعی داستان دلنشین است

لازم به ذکر است که تهیه غذا در بازی Campfire Cooking تنها به تُست شدن پف‌نبات‌های گوناگون روی آتش ختم نمی‌شود، در بازی وعده‌های غذایی متفاوت دیگری نظیر سوپ‌های گوناگون نیز وجود خواهند داشت که چالش‌های جدیدی را وارد بخش مکانیزم‌های حل پازل‌های پیش‌رو خواهند کرد. به عنوان مثال: در مراحل بالاتر برای حرکت دادن قابلمه‌ها باید از نوعی آهنربا متصل به سیخ‌ها در شرایط خاص استفاده کنید. حرکت دادن قابلمه‌ها تنها به قرارگیری صحیح آنها روی آتش ختم خواهد شد اما سیخ‌های حاوی پف‌نبات باید در زمان معین روی آتش چرخانده شوند تا هم نسوزند و هم به خوبی کباب شوند.

روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Campfire Cooking با استایل خاص خود در ارائه‌ی یک اثر پازل فوق‌العاده جذاب، می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند.

بخش طراحی بصری و هنری نیز در بازی Campfire Cooking زیبا است. بازی از نوعی استایل بصری کارتونی با طراحی فوق‌العاده جذاب از شخصیت‌های و انواع غذاهای متفاوت استفاده می‌کند. استفاده از طراحی‌های سه‌بعدی برای متریال‌های گوناگون، شعله‌های آتش و غیره در کنار بهره‌گیری از هارمونی استثنائی رنگ‌های چشم‌نواز، طبخ دادن غذا روی آتش را در بازی Campfire Cooking به یک رویداد فوق‌العاده لذت‌بخش بدل می‌کند. طراحی لوکشین‌های متفاوت با دقت و زیبائی فوق‌العاده‌ای نیز صورت گرفته است. در کنار موارد اشاره شده Campfire Cooking دارای انیمیشن‌های فوق‌العادن نرم و روانی نیز است. در کنار جلوه‌های گرافیکی خوش‌ساخت، بازی از ویژگی‌های صوتی بسیار قویی نیز بهره می‌برد؛ استفاده از موزیک‌های متن گوشنواز در کنار استفاده از افکت‌های صوتی‌ای نظیر صدای آتش و طبخ دادن موارد غذایی روی آتش چنان آرامشی را به بازیکن در طول روند مراحل منتقل خواهد کرد که در نوع خود واقعا فوق‌العاده است.

در نهایت بازی Campfire Cooking یکی از بهترین ساخته‌ها در سبک پازل است که می‌توانید برای تلفن همراه خود تهیه کنید. استفاده از سیستم کنترل ساده و گیم‌پلی کارآمد همراه با پازل‌های فوق‌العاده سرگرم کننده در کنار جلوه‌های بصری و صوتی مثال زدنی، پکیج ارائه شده در بازی Campfire Cooking را به عنوان یک بازی پازل در سطح بسیار کم‌نقصی قرار می‌دهد. اگر از طرفداران گذران وقت و طبخ غذا در دل طبیعت با چاشنی پازل‌های بسیار سرگرم کننده  هستید، به هیچ عنوان تجربه ارائه شده در بازی Campfire Cooking را از دست ندهید. هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق مارکت اپ استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود تهیه کنید. لازم به ذکر است Campfire Cooking از طریق شبکه استیم برای کامپیوتر نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Campfire Cooking


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده