نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

ساخت لایو اکشن سینمایی و مجموعه تلویزیونی بازی Contra تایید شد

کمپانی بازیسازی کونامی به‌تازگی اعلام کرد لایو اکشن سینمایی و مجموعه تلویزیونی از بازی محبوب کنترا (Contra) ساخته می‌شود و هم اکنون در مراحل ابتدایی تولید هستند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی Konami Digital Entertainment چند ساعت گذشته به طور رسمی اعلام کرد که بازی محبوب و پرطرفدار اکشن و تیراندزی خود یعنی Contra قرار است هم به صورت فیلم سینمایی و هم مجموعه تلویزیونی اقتباس شود. جزئیات و اطلاعات بیشتر درباره روند تولید و همچنین وضعیت کنونی پروژه در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد. همچنین کمپانی بازی سازی کونامی که سازنده بازی Contra به حساب می‌آید، چند ماه گذشته تیزری منتشر کرد که به وسیله آن ساخت فیلم لایو اکشن کنترا خبر داد.

اولین نسخه از این بازی به صورت یک مجموعه اکشن و در قالب بازی آرکیدی در سال ۱۹۸۷ عرضه شد. از همان زمان مجموعه بازی Contra که دیگر به شهرت و محبوبیت خیلی زیاد جهانی رسیده بود، در قالب‌های مختلف عرضه می‌شد و کمپانی سازنده آن یعنی کونامی هم از عرضه نسخه‌های جدید در قالب پلتفرم‌های مختلف دست نمی‌کشید. به طور مثال این بازی برای دستگاه‌های آرکید سرگرم‌کننده گرفته تا نسخه‌ی سیستم‌های خانگی و دستگاه‌های موبایل عرضه شده است. آخرین نسخه از این مجموعه بازی محبوب هم در کشور چین و برای پلتفرم‌های موبایلی عرضه شد که از طرف منتقدان هم بسیار تحسین شد.

اگرچه این مجموعه بازی در طی مسیر طولانی عرضه نسخه‌های مختلف خود به پیچ و خم‌های خیلی زیادی برخورده و تا به امروز بیش از ۱۲ نوع بازی مختلف از این مجموعه منتشر شده است، اما می‌توان گفت که در تمامی این نسخه‌ها یک داستان مرکزی وجود داشت. در این مجموعه بازی، محوریت داستان بر روی دو سرباز به نام‌های بیل رایزر و لنس بین است (این دو سرباز بعد از مدتی براساس دو ستاره محبوب هالیوود یعنی سیلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر مدل سازی شدند). این دو سرباز، اعضای مسلح یکی از گروه‌های شورشی و پارتیزانی ویژه بودند که اغلب به مکان‌های مختلف در آینده سفر می‌کردند و تقریبا هر چیزی که بر سر راه آنها قرار می‌گرفت یا به آن شلیک می‌کردند و یا به طور کل منفجرش می‌کردند. داستان و پلات به آن صورت جنبه مهمی برای بازی نبود، هر چند که این بازی در درجه اول یک بازی ساید اسکرول تیراندازی است. Contra یکی از بازی‌های بسیار ویژه استودیو کونامی و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ صنعت گیم است که علاوه بر گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیز، شامل انواع و اقسام کدها میشد.

همچنین خلاصه‌ای هم از داستان این لایو اکشن از طرف کمپانی چینی استارلیت منتشر شده که به این شرح است:

در سال ۱۹۸۸، یک شهاب سنگ بزرگ در یک منطقه غیر مسکونی در جنوب دریای چین سقوط می‌کند. چن کیانگ و لی جیانگ برای بررسی این شهاب سنگ به این منطقه سفر می‌کنند، اما اثری از این شهاب سنگ در این محل نبود. ۲۹ سال بعد، چن کیانگ دو کماندو به نام‌ها لنس و بیل را به یک ماموریت جنگی و بسیار خطرناک برای خنثی کردن و شکست دادن سازمان فالکون قرمز می‌فرستد، اما آن‌ها با دشمنانی متفاوت و عجیب و غریب در این راه روبرو می‌شوند.

فیلم کنترا مراحل پیش تولید خود را سپری می‌کند و به‌زودی تولید و فیلمبرداری این فیلم آغاز خواهد شد. بازی کنترا محبوبیت زیادی در کشور چین دارد و به همین منظور این کمپانی در نظر گرفته است که فیلمی لایو اکشن براساس این بازی تولید و منتشر کند. طبق گفته این کمپانی چینی، فیلم Contra قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود.

 


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده