نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Celestine

بازی موبایل Celestine یک بازی آرکید با ایده‌ای خلاقانه است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

در سال‌های اخیر فضانوردان و ماجراجویی‌هایشان در فضا، تبدیل به موضوعی جذاب به منظور ساخت انواع فیلم و سریال، برای صاحبان استودیوهای فیلم‌سازی شده‌اند. جرقه‌ی موفقیت این ژانر را باید مدیون آلفونسو کوارون دانست که با ساخت فیلم «جاذبه»، زاویه‌ی جدیدی از فضا را بر پرده‌ی نقره‌ای سینما به نمایش گذاشت. اما ماجراجویی‌های فضایی در میان بازی‌های ویدیویی نیز طرفداران خاص خود را دارند. در این مطلب می‌خواهیم بازی اندروید و آیفون Celestine را معرفی کنیم که این بار دردسرهای تنها ماندن در فضا را با خود به دنیای بازی‌های موبایل آورده است!

داستان بازی Celestine از این قرار است که فضاپیمایی به نام «سلستین» به منظور عملیاتی تحقیقاتی به مریخ سفر می‌کند. در خلال این سفر، فضانوردان سفینه‌ی سلستین، موفق به کشفِ دنیایی قابل سکونت می‌شوند که پوشش‌های گیاهی و گونه‌های جانوری مخصوص به خود را دارد. اما درست زمانی که خدمه‌ی فضاپیما مشغول مطالعه و تحقیق روی خصوصیات پنهان این سیاره می‌شوند، سفینه‌ی سلستین توسط یک گروه بیگانه مورد حمله قرار می‌گیرد و همه‌ی افراد سفینه به جز یک فضانورد، کشته می‌شوند. حال این وظیفه‌ی شما است که فرانک را که آخرین بازمانده‌ی سفینه‌ی سلستین به شمار می‌رود، به سلامت به ایستگاه فضایی مریخ برسانید. در واقع شما باید با هدایت جت‌پکی که فرانک به تن کرده است، او را از میان موانع گوناگون عبور دهید و به مقصد برسانید. برای انجام این کار می‌بایست از اهرمک (جوی‌استیک) مجازی‌ای که در پایین صفحه‌نمایش قرار داده شده است، کمک بگیرید.

Celestine یک بازی آرکید جمع و جور است که می‌تواند به سرگرمی مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت‌تان تبدیل شود

راز موفقیت در این بازی، نشان دادن عکس‌العمل‌های به‌موقع در هنگام نزدیک شدن به موانع متحرک است. در ابتدا که بازی را آغاز می‌کنید، هفت جان در اختیار دارید تا به وسیله‌ی آن‌ها مراحل را به پیش ببرید. دیگر منبع مهم و مورد نیاز برای پیشروی در بازی، پلوتونیم است که به وسیله‌ی آن می‌توانید در هر مرحله‌ای که جان خود را از دست داد‌ه‌اید، کار را از آخرین چک پوینتی که به آن رسیده‌اید، از سر بگیرید. همچنین به وسیله‌ی پلوتونیم می‌توانید جت‌پک‌های دیگری را نیز خریداری کنید که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا هستند. هر کدام از این جت پک‌ها توانایی دخیره کردن تعداد مشخصی از واحد‌های انرژی (Energy Units) را دارا هستند. برای اینکه بتوانید جت پک خود را بوست کنید تا با حداکثر سرعت ممکن، کار را به پیش ببرید، باید واحد‌های انرژی‌ای را که در گوشه و کنار مسیرِ پیش‌رویتان تعبیه شده‌اند، جمع‌آوری کنید. در صورتی که پلوتونیم‌های خود را زود خرج کنید یا جان‌های خود را به‌سرعت از دست بدهید، می‌توانید با امتحان کردن شانس خود در گردونه‌ی شانس بازی، پلوتونیم و جان اضافی به دست بیاورید. اگر هم مانند من در زمره‌ی افراد کم شانس قرار می‌گیرید‌، می‌توانید از سیستم خرید درون برنامه‌ای استفاده کنید. البته در صورتی که حساب فیس‌بوک خود را به بازی متصل کنید، علاوه بر اینکه می‌توانید میزان پیشرفت‌تان در بازی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، ۱۰۰ واحد پلوتونیم نیز به‌عنوان هدیه دریافت خواهید کرد.

بازی موبایل Celestine علاوه بر گیم‌پلی خلاقانه‌ای که در خود جای داده است، در دو بخش محیط گرافیکی و صداگذاری نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. Celestine یک بازی آرکیدِ جمع و جور است که می‌تواند به سرگرمی مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت‌تان تبدیل شود. بازی Celestine توانسته در همین مدت کوتاهی که از انتشارش می‌گذرد، بازخوردهای مثبتی را از بازیکنانش دریافت کند. اگرچه که Celestine نقص‌هایی را هم با خود به یدک می‌کشد، اما مطمئنا می‌تواند به‌عنوان یک بازی آرکید شما را در طول روز، چند دقیقه‌ای سرگرم کند و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Celestine


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده