نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

تاریخ اکران فیلم جدید کلینت ایستوود اعلام شد

فیلم قطار 15:17 دقیقه به پاریس (The 15:17 to Paris)، آخرین ساخته کلینت ایستوود، زمستان سال جاری به روی پرده سینما می‌رود.

فیلم The 15:17 to Paris (قطار ۱۵:۱۷ دقیقه به پاریس) به داستان سه سرباز آمریکایی می‌پردازد که با اقدامات شجاعانه‌ خود مانع از وقوع یک اقدام تروریستی در قطاری سریع‌السیر می‌شوند. این فیلم بر اساس رویدادی واقعی ساخته شده است. امروز به‌صورت رسمی اعلام شد که آخرین ساخته هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده افسانه‌ای سینمایی هالیوود در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) اکران خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که قرار است این فیلم در تاریخی اکران شود که به مراسم اسکار سال جاری برسد، ولی با اعلام این تاریخ دیگر فیلم The 15:17 to Paris شانس حضور در نودمین مراسم اسکار را نخواهد داشت.   

کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم The 15:17 to Paris بر عهده کلینت ایستوود است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این فیلم بر اساس رویدادی واقعی ساخته شده است. ماجرا از این قرار بود که در تاریخ ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۵، در گزارشی که از طریق رسانه‌ها به صورت زنده پخش می‌شد، قطار تالیس ۹۳۶۴ به مقصد پاریس مورد هدف حمله‌ تروریستی قرار می‌گیرد، ولی سه سرباز جوان آمریکایی که برای گردش به اروپا رفته بودند و در این قطار حضور داشتند، با اقدامات شجاعانه‌ خود مانع از اجرای نقشه‌ تروریست‌ها می‌شوند. در فیلم The 15:17 to Paris ماجرای زندگی این سه سرباز از دوران کودکی سختی که داشتند آغاز می‌شود و با روایت سلسله حوادثی که مربوط به این واقعه تروریستی می‌شود ادامه می‌یابد. در این فیلم مشکلاتی که در دوستی این سه نفر وجود داشته به تصویر کشیده می‌شود و در انتها همین دوستی باعث می‌شود که این سه سرباز بتوانند جان بیش از ۵۰۰ نفر از مسافران این قطار را نجات دهند.

Paris 15:17

این سه قهرمان الکس اسکارلاتوس، عضو گارد ملی ایالت ارگان، اسپنسر استون، خلبان نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا و آنتونی سدلر بودند. این سه نفر نقش خود را در فیلم The 15:17 to Paris ایفا خواهند کرد. از دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به جینا فیشر، ری کوراسانی، پاول مایک ویلیامز، مکس ایووتین، باریس قیصر، کول ایشن‌برگر، ویلیام جنینگز و جودی گریر، بازیگر فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) اشاره کرد .

فیلم‌نامه‌ این فیلم را دوروتی بیلسکال و بر اساس کتابی با عنوان The 15:17 to Paris: The True Story of a Terrorist, a Train, and Three American Heroes (قطار ۱۵:۱۷ دقیقه به پاریس: داستان واقعی یک تروریست، یک قطار و سه قهرمان آمریکایی) به رشته‌ تحریر درآورده است. نویسندگان این کتاب هم آنتونی سدلر، الکس اسکارلاتوس، اسپنسر استون و جفری ای. استرن بودند. کلینت ایستوود به همراه تیم مور، کریستینا ریورا و جسیکا مِیِر، تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. مدیر تولید اجرایی این فیلم نیز بروس برمن است. 

پس از اعلام این موضوع که کلینت ایستوود بزرگ قرار است کارگردانی فیلم The 15:17 to Paris را بر عهده داشته باشد، بسیاری حدس زدند که این فیلم در مراسم اسکار امسال شرکت خواهد کرد و شانس بالایی را برای نامزدی در بخش‌های مختلف و برنده شدن جایزه اسکار برایش قائل شده بودند؛ اتفاقی که معمولاً در مورد اکثر فیلم‌هایی که کلینت ایستوود کارگردانی کرده افتاده است. در هر حال تاریخ اکران اعلام‌شده عملاً حضور این فیلم را در نودمین مراسم اسکار غیرممکن کرده است. کمپانی برادران وارنر تاریخ ۹ فوریه را برای اکران فیلم The 15:17 to Paris تأیید کرده است. گفتنی است مراسم اسکار در تاریخ ۴ مارس (۱۳ اسفندماه) برگزار می‌شود.

Eastwood-Hanks

تاریخی که کمپانی برادران وارنر برای اکران فیلم The 15:17 to Paris در نظر گرفته‌ کمی عجیب است. فیلم‌هایی که کلینت ایستوود کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشته است معمولاً با موفقیت‌های زیادی همراه بوده‌اند و در مراسم اسکار نیز همیشه خوش درخشیده‌اند. کلینت ایستوود با کارگردانی دو فیلم Unforgiven (نابخشوده) و Million Dollar Baby (عزیز میلیون دلاری) علاوه بر نامزدی‌اش برای دریافت جایزه بهترین بازیگر، توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را از آن خود کند. این بازیگر و کارگردان قدیمی و افسانه‌ای سینمای هالیوود ۱۱ مرتبه در بخش‌های مختلف کارگردانی، بازیگری و بهترین فیلم، نامزد جایزه اسکار شده است و ۴ مرتبه نیز این جایزه را به خانه برده است. فیلم Letters From Iwo Jima (نامه‌هایی از ایوو جیما) آخرین فیلمی بود که کلینت ایستوود توانست با آن در دو بخش کارگردانی و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شود. تاریخ اکران فیلم The 15:17 to Paris همزمان شده است با تاریخ اکران فیلم Fifty Shades Freed (پنجاه طیف آزادی) و فیلم لایو اکشن Peter Rabbit (پیتر خرگوشه) و با توجه ذائقه کنونی تماشاچیان سینما، به نظر فیلم کلینت ایستوود کار سختی در گیشه خواهد داشت.

کلینت ایستوود در چند سال اخیر و با کارگردانی دو فیلم American Sniper و Sully، علاقه‌ خود را به ساخت فیلم‌های قهرمانانه‌ و برگرفته از داستان واقعی نشان داده و این مرتبه نیز به سراغ ساخت فیلمی با این مضمون رفته است

جالب است بدانید در مورد فیلم American Sniper (تک تیرانداز آمریکایی) چنین مشکلی وجود نداشت، چون این فیلم در ابتدا در تعداد سینماهای محدودی در دسامبر سال ۲۰۱۴ اکران شد و بعد از گذشت یک ماه از آن اکران محدود، اکران گسترده خود را آغاز کرد. فیلم‌هایی که می‌توانند در مراسم اسکار شرکت کنند تنها تا ماه ژانویه وقت دارند. لازم است این نکته را یادآوری کنیم که فیلم ابرقهرمانی کمپانی مارول، یعنی فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) نیز روز ۹ فوریه اکران خواهد شد و این روز یکی از روزهایی است که تماشاچیان را در چندراهی سختی قرار می‌دهد.

کلینت ایستوود در چند سال اخیر و با کارگردانی دو فیلم American Sniper و Sully (سالی)، علاقه‌ خود را به ساخت فیلم‌های قهرمانانه‌ و برگرفته از داستان واقعی نشان داده و این مرتبه نیز به سراغ ساخت فیلمی با این مضمون رفته است.

آخرین فیلمی که از این کارگردان قدیمی به روی پرده سینما رفت، فیلم درام و زندگینامه‌ای Sully بود که در این فیلم بازیگرانی همچون تام هنکس، آرون اکهارت، لورا لینی، هولت مک‌کالانی و جری فرارا به ایفای نقش پرداختند. این فیلم نیز همچون اکثر ساخته‌های کلینت ایستوود با تحسین و استقبال فراوانی از سوی منتقدین و تماشاچیان همراه شد. بودجه ساخت فیلم Sully حدود ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه ۲۳۸ میلیون دلار فروش داشت.  


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده