نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳

مراحل فیلمبرداری Triplets از سال آینده شروع خواهد شد

نگارش فیلمنامه Triplets (سه‌قلوها) به پایان رسیده است و از سال آینده مراحل فیلمبرداری این فیلم کمدی آغاز خواهد شد.

آرنولد شوارزنگر قرار است پس از سال‌ها بار دیگر نقش خود را در دنباله فیلم Twins (دوقلوها) تکرار کند. فیلمبرداری فیلم Triplets (سه‌قلوها) از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. فیلم ابتدایی یکی از اولین فیلم‌هایی بود که آرنولد در آن کمی از دنیای اکشن فاصله گرفت و برخلاف انتظار آن فیلم تبدیل به فیلم موفقی نیز در گیشه شد. بودجه ساخت فیلم Twins حدود ۱۸ میلیون دلار بود و این فیلم توانست نزدیک ۲۱۷ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. داستان آن فیلم در مورد دو برادر با نام‌های ژولیوس (با بازی آرنولد شوارزنگر) و وینسنت بندیکت (با بازی دنی دویتو) بود. ژولیوس ثمره تجربه مخفی دولت برای خلق یک نمونه کامل ژنتیکی بود که البته در اتفاقی غیرمنتظره این جنین دوقلو از کار درمی‌آید. به مادر این دو گفته می‌شود که ژولیوس در هنگام تولد مرده است و شخصیت وینسنت هم کلاً مخفی می‌ماند و سر از یتیم‌خانه درمی‌آورد. بعد از گذشت سال‌ها، ژولیوس که به‌خوبی تحت نظر پروفسور ورنر بزرگ شده بود، از ماجرای قبل از تولد آگاه می‌شود و به دنبال برادر دوقلو کاملاً متفاوت خود می‌رود.  

فیلم چندین سال به تعویق‌افتاده Triplets تقریباً پنج سال پیش بود که برای اولین مرتبه معرفی شد. داستان در نظر گرفته شده برای این دنباله نیز از این قرار بود که ژولیوس و وینسنت متوجه می‌شوند که یک برادر دیگر نیز دارند؛ آن زمان ادی مورفی برای ایفای نقش برادر سوم انتخاب شده بود. با وجود اینکه هم آرنولد شوارزنگر و هم دنی دویتو و ادی مورفی از حضور در فیلم Triplets استقبال کرده بودند، اما چندین مرتبه ساخت این فیلم کمدی به تأخیر افتاد. جاش گد، بازیگر، صداپیشه، خواننده و نویسنده آمریکایی نگارش یک نسخه از فیلمنامه فیلم Triplets را برای استودیو یونیورسال انجام داد و البته در سال ۲۰۱۵ اعلام شد که فعلاً این استودیو قصد ساخت دنباله Twins را ندارد و بعداً در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد. با این حال ماه گذشته بود که با اعلام آرنولد شوارزنگر متوجه شدیم که پرونده این پروژه هنوز بسته نشده است و انتظار می‌رود بعد از فیلمبرداری قسمت ششم Terminator (ترمیناتور)، کار فیلمبرداری Triplets نیز آغاز شود.

Twins-II

این طور که به نظر می‌رسد همه‌چیز برای ساخت فیلم Triplets مهیا شده و آرنولد شوارزنگر در مصاحبه با سایت Business Insider گفت که نگارش فیلمنامه این فیلم تقریباً به پایان رسیده است. صحبت‌های آرنولد شوارزنگر را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

دیروز صحبتی با وکیل و نماینده خود داشتم و او گفت که کار نگارش فیلمنامه Triplets تقریباً ۱۴ روز دیگر به پایان می‌رسد. ایوان ریتمن از پیشرفت کار بسیار راضی و خوشحال است و تنها مواردی جزئی باقی‌ مانده و خب این خبر من را هم خوشحال کرده است. فکر می‌کنم اوایل سال آینده فیلمبرداری این فیلم آغاز شود. همه از ساخت این فیلم خوشحال هستند.

با وجود اینکه خبر ساخت دنباله فیلم Twins خبری خوشحال‌کننده است، ولی خب سؤال اینجاست که آیا فیلم Triplets در گیشه نیز موفق خواهد بود یا به سرنوشت فیلم Blade Runner 2049 دنیس ولنوو دچار خواهد شد؟

با وجود اینکه خبر ساخت دنباله فیلم Twins خبری خوشحال‌کننده است و اشتیاق سازندگان به ساخت این فیلم تحسین‌برانگیز است، ولی خب سؤال اینجاست که آیا فیلم Triplets در گیشه نیز موفق خواهد بود یا به سرنوشت فیلم دنیس ویلنوو، یعنی Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) دچار خواهد شد؟ دنباله فیلم Blade Runner (بلید رانر) نیز تقریباً بعد از سه دهه اکران شد و با وجود اینکه منتقدان، طرفداران قدیمی و سینمادوستان واقعی فیلم دنیس ویلنوو را بسیار تحسین کردند، ولی خب فروش این فیلم در گیشه چندان خوب نبود و شاید همین فاصله زمانی بین فیلم اول و دنباله آن دلیل اصلی ارتباط برقرار نکردن نسل جوان‌تر با این فیلم شد. البته در مورد فیلم Triplets شاید این گونه نباشد، چون این فیلم در ژانر کمدی است و همچون فیلم Blade Runner 2049 داستانی پیچیده نخواهد داشت، ولی خب ۳۰ سال نیز زمان کمی نیست و خیلی از طرفداران فعلی سینما که با آثار کمیکی و ابرقهرمانی بزرگ شده‌اند، شاید نتوانند با فیلم‌های نسبتاً کلاسیکی همچون Twins ارتباط برقرار کنند.

در هر صورت این فیلم می‌تواند به موفقیت قسمت ششم ترمیناتور امید داشته باشد که آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون در آن بار دیگر به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. از این جهت فیلم Triplets می‌تواند به موفقیت فیلم جدید مجموعه ترمیناتور امید داشته باشد که بازگشت موفقیت‌آمیز آرنولد شوارزنگر در نقش ربات تی-۸۰۰ بار دیگر طرفداران را جذب فیلم‌های آتی این بازیگر قدیمی، دوست‌داشتنی و کهنه‌کار خواهد کرد. بد نیست به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که آرنولد شوارزنگر برای بازی در فیلم جدید مجموعه Predator (درنده یا همان غارتگر معروف) نیز پیشنهاد همکاری داشت، ولی خب از نقشی که برای وی در نظر گرفته شده بود رضایت نداشت و از این پروژه انصراف داد.

گفتنی است تا این لحظه هنوز تاریخ اکران فیلم Triplets اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده