نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳

قسمت ششم ترمیناتور فیلمی کاملاً متفاوت و جدید خواهد بود

آرنولد شوارزنگر، بازیگر معروف مجموعه فیلم‌های Terminator گفت که قسمت ششم این مجموعه فیلمی کاملاً متفاوت و جدید در سری فیلم‌های ترمیناتور خواهد بود.

طبق گفته آرنولد شوارزنگر، قسمت ششم مجموعه Terminator (ترمیناتور) قرار نیست بیش از اندازه پیچیده باشد و روایت داستانی ساده و سرراستی خواهد داشت. در حالی که از دو فیلم ابتدایی مجموعه ترمیناتور، یعنی فیلم‌های The Terminator (ترمیناتور) و Terminator 2: Judgment Day (ترمیناتور ۲: روز داوری)، بسیار تمجید شد و از این دو فیلم به‌عنوان فیلم‌های کلاسیک ژانر علمی-تخیلی یاد می‌شود، اما در مورد قسمت‌های بعدی این مجموعه اوضاع این‌گونه نبود و بسیاری از طرفداران و منتقدان عقیده دارند که با جدایی جیمز کامرون از مجموعه ترمیناتور، این مجموعه دیگر هیچ‌گاه نتوانست کیفیت ابتدایی خود را حفظ کند و از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفت. در فیلم Terminator 3: Rise of the Machines (ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها)، صحنه‌های اکشن خوب و نسبتاً باکیفیتی را شاهد بودیم و پایان‌بندی تا حدی پیچیده آن فیلم نه‌تنها به فیلم ضربه نزد که از نکات قوت قسمت سوم نیز به شمار می‌رفت، ولی خب این فیلم همچون دو فیلم ابتدایی خلاقانه و متفاوت نبود و در کل نتوانست موفقیت دو فیلم ابتدایی را تکرار کند. بودجه ساخت قسمت سوم ۱۸۷ میلیون دلار بود و در گیشه توانست ۴۳۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. کارگردانی قسمت سوم مجموعه ترمیناتور بر عهده جاناتان موستو بود.   

آرنولد شوارزنگر به دلیل مشغله‌های سیاسی آن دوران خود در قسمت چهارم، یعنی فیلم Terminator: Salvation (ترمیناتور: رستگاری) حضور نداشت. در فیلم Terminator: Salvation شاهد نقش‌آفرینی کریستین بیل در نقش جان کانر بودیم و قرار بود این فیلم آغازی بر سه‌گانه‌ای جدید باشد که البته تبدیل به آغازی سرد و نه‌چندان هیجانی شد و نتوانست انتظارات را به هیچ عنوان برآورده سازد. کارگردانی این فیلم بر عهده جوزف مک‌گینتی نیکول بود و بازیگران سرشناسی همچون سم ورتینگتون، هلنا بونهام کارتر، مایکل آیرون ساید، لنی رشید لین ملقب به کامن، برایس دالاس هاوارد و آنتون یلچین در آن به ایفای نقش پرداختند. بودجه ساخت این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بود و در گیشه نزدیک ۳۷۰ میلیون دلار فروش داشت. آخرین فیلمی که از مجموعه ترمیناتور به روی پرده سینما اکران شد، فیلم Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش) بود که نه داستان خوبی داشت و نه صحنه‌های اکشن آن چنگی به دل می‌زد. آرنولد شوارزنگر بازگشتی دوباره در قسمت پنجم داشت و این فیلم نیز همچون فیلم قبلی، بازیگر سرشناس کم نداشت و از معروف‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلی کلارک، جیسون کلارک، مت اسمیت و جاناتان کیمبل سیمونز اشاره داشت. کارگردانی قسمت پنجم بر عهده آلن تیلور بود و با بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری، حدود ۴۴۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

Terminator

در خبرهای پیشین مرتبط با فیلم جدید مجموعه ترمیناتور خواندیم که در قسمت ششم بار دیگر شاهد حضور دو ستاره اصلی دو فیلم ابتدایی، یعنی آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون خواهیم بود. جیمز کامرون نیز که کارگردانی دو فیلم ابتدایی را بر عهده داشت در فیلم جدید به‌عنوان تهیه‌کننده حضور خواهد داشت. شاید رابرت پاتریک که در قسمت دوم نقش ربات تی-۱۰۰۰ را بر عهده داشت نیز در فیلم جدید نقش خود را تکرار کند. کارگردانی قسمت ششم مجموعه ترمیناتور بر عهده تیم میلر، کارگردان یکی از فیلم‌های کمیکی و ابرقهرمانی متفاوت چند سال اخیر، یعنی فیلم Deadpool (دِدپول) خواهد بود. طبیعتاً حضور تمامی این افراد در کنار هم، طرفداران را هیجان‌زده کرده و آن‌ها بی‌صبرانه منتظر تمام شدن مراحل ساخت و اکران فیلم جدید هستند. همچنین در خبرها خوانده بودیم که این فیلم هیچ ارتباطی به قسمت‌های سوم، چهارم و پنجم نخواهد داشت.

بسیاری از طرفداران و منتقدان عقیده دارند که با جدایی جیمز کامرون از مجموعه ترمیناتور، این مجموعه دیگر هیچ‌گاه نتوانست کیفیت ابتدایی خود را حفظ کند و از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفت 

آرنولد شوارزنگر اخیرا در مصاحبه با بیزینس اینسایدر اعلام کرد که قسمت ششم مجموعه ترمیناتور کاملاً فیلم متفاوت و جدیدی خواهد بود. این بازیگر که قبول دارد داستان‌های سه فیلم قبلی چندان راضی‌کننده نبوده‌اند گفت که با وجود داستان‌پردازی‌های پیشین و محدود بودن آن‌ها به چهارچوبی خاص، ایده جدید ارائه دادن کاری سخت و دشوار است، ولی با این حال فیلم بعدی قرار است به نسبت، روایت ساده و غیرپیچیده‌ای داشته باشد. صحبت‌های جدید آرنولد شوارزنگر را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

فکر می‌کنم برداشت کلی و داستانی که جیمز کامرون و تیم میلر بر سر آن به توافق رسیده‌اند ادامه دادن داستان ربات تی-۸۰۰ است؛ البته در فیلمی کاملاً جدید. کاری که این دو نفر در حال حاضر می‌خواهند انجام دهند این است که چند شخصیت ابتدایی، همچون شخصیتی را که لیندا همیلتون و من در دو فیلم اول داشتیم وارد کار کنند و بقیه موارد را کنار بگذارند. شخصیت‌های دیگر و بازه‌های زمانی مختلف را به کل کنار خواهند گذاشت.   

Terminator-II

تیم میلر، کارگردان این فیلم نیز پیش‌تر گفته بود که به هیچ عنوان مشکلی با سن نسبتاً زیاد آرنولد شوارزنگر ندارد و با آغوش باز حضور این بازیگر کهنه‌کار را در فیلم جدید می‌پذیرد. در ادامه آرنولد شوارزنگر در مورد اینکه چه موضوعی سبب شده است که بازی در این نقش پس از گذشت این همه سال هنوز هم برای وی جالب باشد سخن گفت:

فکر می‌کنم شخصیت ربات تی-۸۰۰ بسیار جالب است. او ماشینی است که می‌تواند نابودکننده و ویرانگر باشد، می‌تواند کارهایی را انجام دهد که انسان‌ها قادر به انجامش نیستند، ولی هم‌زمان با ورود تکنولوژی جدید می‌بینیم که این شخصیت تا چه اندازه شکننده می‌شود و همین موضوع این شخصیت را بسیار جالب‌تر نیز می‌کند.

با وجود شکست‌های پشت‌سرهمی که سه فیلم آخر مجموعه ترمیناتور خوردند، چندان جای تعجب ندارد که تنها هدف سازندگان پاک کردن خاطرات بد فیلم‌های نامبرده باشد. فیلم Terminator: Genisys نقدهای بسیار تندوتیزی را دریافت کرد و حتی آلن تیلور، کارگردان این فیلم، نارضایتی طرفداران و منتقدان را به‌حق دانسته بود. سازندگان قسمت ششم تاکنون نشان داده‌اند که هدف آن‌ها جلب رضایت طرفداران قدیمی این مجموعه است و از انتخاب بازیگران مشخص است که با فیلمی سروکار خواهیم داشت که در ابتدا هدفش احترام به طرفداران و زنده کردن خاطرات خوب آن‌ها است.

بازگشت دوباره جیمز کامرون خبر بسیار خوبی است و باید منتظر ماند و دید که آیا این بازگشت موفقیت‌آمیز خواهد بود یا تبدیل به گامی رو به عقب خواهد شد. یکی از نقدهایی که بر تمامی دنباله‌های قسمت دوم وارد شد این بود که قسمت دوم به‌خوبی توانست داستان را تمام کند و لازم نبود داستان‌های دیگری روایت شود. در هر حال این‌طور به نظر می‌رسد که ایده قسمت ششم به اندازه‌ای جیمز کامرون را هیجان‌زده کرده که وی فیلم تیم میلر را به‌عنوان دنباله واقعی فیلم Terminator 2: Judgment Day خوانده است.

آخرین فیلمی که از آرنولد شوارزنگر روی پرده سینما اکران شد، درام دلهره‌آور Aftermath (عواقب) به کارگردانی الیوت لستر بود. نویسندگی فیلمنامه این فیلم بر عهده خاویر گالن بود. دارن آرونوفسکی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم Aftermath بود. فیلم الیوت لستر نقدهای متوسطی را از منتقدین دریافت کرد و در گیشه هم شکست خورد. بودجه ساخت این فیلم ۱۰ میلیون دلار بود و تنها ۶۷۰ هزار دلار توانست فروش داشته باشد. گفتنی است چند روز پیش نیز فیلم جدید آرنولد شوارزنگر به روی پرده رفت. در فیلم اکشن و کمدی Killing Gunther (کشتن گانتر)، بازیگرانی همچون تاران کیلام، کوبی اسمالدرز، آرون یو و بابی موینیهان به ایفای نقش پرداخته‌اند و نویسندگی و کارگردانی این فیلم بر عهده تاران کیلام بوده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده