آموزش بازی Cuphead: نحوه مبارزه با باس های بازی

آموزش بازی Cuphead: نحوه مبارزه با باس های بازی

شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

بازی Cuphead یکی از برترین و چالش برانگیزترین بازی‌های اکشن پلتفرمی است که تا به امروز عرضه شده است. با راهنمای باس‌‌فایت‌های این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله مرتبط

بازی Cuphead را می‌توان یکی از برترین پلتفرمرهایی دانست که تا به امروز عرضه شده و برای بعضی از کاربران از جمله خود من، برترین بازی اکشن پلتفرمری است که تا به امروز تجربه کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز کاپ‌هد، درجه سختی بازی است. درجه سختی‌ای که به هیچ‌وجه شما را از بازی زده نمی‌کند بلکه، بیش از پیش میل و رغبت شما را افزایش می‌دهد. در این میان باس‌فایت‌های بازی جدای از متنوع و منحصربه‌فرد بودن‌اشان، از سختی خاصی برخوردار بوده که عده‌ای از کاربران قطعا به دنبال راهنمایی برای کشتن آن‌ها هستند. در این مقاله قصد داریم راهنمایی از باس‌های بازی ترتیب دهیم تا راحت‌تر از قبل بتوانید آن‌ها را از میان بردارید. در همین ابتدا ذکر کنم که تمامی باس‌های بازی Cuphead، در دو حالت قابل کشتن هستند. حالت ساده و منظم که در حالت منظم، فازهای باس فایت بیشتر و سخت‌تر است که برای رسیدن به دو باس آخر بازی، حتما باید تمامی باس‌ها را در حالت رگولار به اتمام برسانید.

راز موفقیت در بازی Cuphead اول خونسردی، دوم تمرکز و سوم انتخاب اسلحه و قابلیت‌های درست است

از طرفی دشمنان داخل بازی یا باس‌ها المان‌های مختلفی را به سمت شما پرتاب می‌کنند که به رنگ صورتی است که می‌توانید آن‌ها را Parry کنید. درواقع Parry کردن، کارت‌های مربوط به قابلیت ویژه شما را در دسترس‌اتان قرار می‌دهد و شاید در نگاه اول آن‌چنان مورد مهمی نباشد ولی باور کنید به باس‌هایی خواهید رسید که دعا دعا می‌کنید هرچه زودتر قابلیت ویژه شما پر شده و از آن استفاده کنید. از این‌رو سعی کنید همیشه این المان‌های صورتی رنگ را سریعا Parry کرده و از قدرت خود استفاده کنید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که حریص نباشید، حریص بودن در بازی کاپ‌هد برابر با مرگ شما است. حال اگر به دنبال ترکیبی از اسلحه‌های مختلف هستید، باید بگویم که باس‌های بازی به نحوی طراحی شده‌اند که هرکدام از آن‌ها را باید از طریق اسلحه‌های مختلف از بین ببرید ولی به شخصه معتقدم بهترین اسلحه‌های بازی، اسلحه Chaser (اسلحه‌هایی که تیرهای سبز رنگ و دنباله‌دار می‌فرستد)، اسلحه Spread (اسلحه‌ای که تیرهای قرمز رنگ را در سه جهت مختلف ولی با مسافتی کمتر، به سمت دشمن می‌فرستد) و اسلحه Rebound (اسلحه‌ای که مثل بومرنگ عمل می‌کند) بوده و با توجه به باس‌های بازی، می‌توانید از ترکیب این اسلحه‌ها استفاده کرده و به راحتی پیروز شوید.

نکته‌ی بعد که باید حتما آن را رعایت کنید، حفظ کردن قواعد حرکات باس‌هایی است که به سراغ‌اشان می‌روید. همانند بازی‌هایی نظیر بازی Dark Souls یا بازی Bloodborne و بازی‌های مشابه که دارای باس‌های چالشی هستند، در کاپ‌هد نیز باس‌ها از یک سری قاعده مخصوص برای ضربه‌زدن استفاده می‌کنند. در واقع از مردن ترسی نداشته باشید و به خوبی با هر بار مردن، نوع حرکات باس را در ذهن خود ثبت کنید و در انتها می‌بینید که بدون اینکه حتی یک جان از دست بدهید، باس فایت مورد نظر را پیروز می‌شوید.

بازی کاپهد

The Root Pack

حالت ساده: باس فایت The Root Pack را می‌توان ساده‌ترین باس‌فایت بازی کاپ‌هد دانست که عملا یک نوع دست گرمی برای شما به حساب می‌آید. در حالت ساده این باس فایت، شما باید با دو نوع سبزیجات مختلف مبارزه کنید. فاز اول، شما با یک سیب‌ زمینی عظیم الجثه مبارزه خواهید کرد و باید از گلوله‌های خاکی که به سمت شما پرتاب می‌کند دوری کرده و با شلیک تیرهای خود، او را از بین ببرید. فاز دوم شما با یک هویج دیوانه مبارزه خواهید کرد که یک سری سیگنال به سمت شما می‌فرستد و در کنار آن، باید از هویج‌هایی که به سمت شما پرتاب می‌شود، دوری کنید. برای پشت سر گذاشتن این دو فاز نیازی به انجام کار خواصی نیست فقط باید از ضربات جاخالی دهید.

حالت منظم: در حالت منظم یا رگولار این باس فایت، قضیه کمی متفاوت است و جدای از این دو سبزیجات، باید با یک پیاز عظیم الجثه نیز مبارزه کنید که گریه خواهد کرد و شما می‌بایست از قطرات اشک‌ها، دوری کنید.

بازی کاپهد

Goopy Le Grande

حالت ساده: این باس فایت نیز دارای دو فاز مختلف است و یکی از ساده‌ترین باس‌های بازی است. به عبارتی باس‌های جهان اول بازی، صرفا برای گرم شدن مخاطب است و رفته رفته، درجه سختی به نحوی بالا می‌رود که اشک‌اتان درخواهد آمد! در فاز اول این آدامس دوست داشتنی صرفا به سمت شما پریده و با یک ضربه مشت، به میزبانی شما می‌آید و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که سرتان را پایین بگیرید. فاز دوم دقیقا همان فاز اول است ولی آدامس بزرگ‌تر می‌شود.

حالت منظم: در این حالت جدای از دو فاز اول، یک فاز سومی نیز وجود دارد که کلا ساختار مبارزه را عوض می‌کند. در این فاز آدامس در قالب یک سنگ قبر پرنده در آمده و ناگهان به شما حمله می‌کند. در این حالت مدام باید به هوا پریده و به صورت آدامس تیر بزنید و زمانی که این سنگ قبر آماده حمله کردن شد، به سمت دیگر محیط Dash کنید.

بازی کاپهد

Hilda Berg

حالت ساده: باس فایت هیلدا برگ همان خانم زیپلاین خودمان است که می‌توان او را اولین باس‌فایت جدی بازی کاپ‌هد دانست. در این حالت خانم زیپلاین دارای سه فاز است که در واقع فاز اولیه مدام با دو فاز دیگر سوییچ می‌شود و در این مدت شما باید او را از پای در آورید. در اولین تغییر هیلدا برگ خود را به یک گاو تبدیل می‌کند و باید مراقب یک مورد خیلی مهم باشید و آن هم چیزی جز شاخ زدن‌های این گاو وحشی نیست. برای این کار هم بالا یا پایین صفحه نمایش باقی‌مانده و در این میان حواس‌اتان به بمب‌های بازی و تیرهایی که می‌زنند باشد. تغییر شکل بعدی خانم زیپلاین، دو خواهر یا فرشته است که به دور یک گوی چرخیده و در طول مبارزه، یک رگبار به سمت شما شلیک خواهد کرد. اگر سریع باشید و شلیک‌های قدرتمند بازی را خریداری کرده باشید، می‌توانید به راحتی او را بدون حتی رسیدن به فاز سوم از بین ببرید. ترجیحا قابلیت Smoke Bomb را خریداری کنید که در جریان آن، می‌توانید جا خالی داده و در عین جاخالی دادن، نامرئی شوید. در واقع این قابلیت جایگزین Dash شما می‌شود. البته می‌توانید به جای این مورد، یک جان اضافه نیز خریداری کرده و آن را در لیست خود قرار داده و از همان Dash استفاده کنید.

حالت منظم: در این حالت همه موارد همانند قبل است فقط یک حالت دیگر به فازهای این باس‌فایت اضافه می‌شود و آن‌هم یک استفاده کننده از تیر و کمان است که باید حواس‌اتان به تیرهای پرتابی باشد. همچنین اصلی‌ترین تغییر که به شخصه از آن متنفرم، تبدیل شدن خانم زیپلاین به یک ماه است که در این حالت از دو جناح مختلف به شما حمله می‌شود. در حالت ماه، یک سری ستاره به سمت شما می‌آید و از طرفی مدام سفینه‌های فضایی با لیزرهای‌شان به شما حمله می‌کنند. حال به این نکته توجه داشته باشید که اگر سفینه‌های فضایی در وسط صفحه نمایش آماده استفاده از لیزر شدند، سریع خود را به سمت چپ صفحه نمایش بچسبانید و اگر این اتفاق رخ نداد، سریعا به وسط صفحه نمایش بیایید. باس فایت خانم زیپلاین در حالت منظم، جزو آن دسته از باس‌فایت‌هایی است که مدام خدا خدا می‌کنید قابلیت ویژه شما پر شده و از آن استفاده کنید.

بازی کاپهد

Cagney Carnation

حالت ساده: این باس فایت درواقع یک گل است که حمله اصلی او دو پترن ثابت دارد. اولین پترن این است که وی دو ضربه به شما می‌زند؛ یا ضربه به سمت بالای پلتفرم‌های موجود در محیط یا ضربه به سمت پایین پلتفرم‌های موجود در محیط که به سادگی می‌توانید آن‌ها را تشخصی دهید. اما دومین پترن که نیازمند حواس جمع بودن شما است، یک بومرنگ و پرتاب چند گل و دانه است که باید از آن‌ها جاخالی دهید. یکی از نکات مهم در بازی کاپهد، انتخاب سلاحی است که از آن استفاده می‌کنید. در واقع مهم نیست شما از چه سلاحی خوش‌تان می‌آید، مهم این است که کدام سلاح بیشترین کاربرد را دارد. ترجیحا در اینجا از اسلحه Spread استفاده کنید.

حالت منظم: در حالت منظم، این باس فایت در آخرین فاز خود، که یک استیج کاملا جدید است، حالتی وحشیانه به خود گرفته و به واسطه شاخ و برگ‌های خود به شما حمله کرده و به صورت همزمان به سمت شما یک سری تیر پرتاب می‌کند. اگر به ریشه‌ها دقت داشته باشید، به خوبی می‌توانید محل حمله کردن‌شان را تشخیص دهید و Cagney Carnation را به راحتی از بین ببرید.

بازی کاپهد

Ribby & Croaks

حالت ساده: در اینجا شما باید با دو قورباغه بوکسور مبارزه کنید! این دو بوکسور در حالت عادی تنها دو فاز دارند که در فاز اول، قورباغه قد کوتاه با چرخش دست‌های خود و پرتاب تیرهایی در سه ارتفاع مختلف، شما را به چالش خواهد کشید و در کنار آن قورباغه قد بلند یک سری گوسفند آتشین کوچک را به سمت شما می‌فرستد! گوسفند‌های کوچک آن چنان دردسر خاصی ندارند ولی تیرهای پرتاب شده، به دلیل اینکه در بازه زمانی‌های مختلفی به سمت شما می‌آیند، امکان دارد شما را با مشکل مواجه کنند که اگر قابلیت جاخالی دادن خود را که در جریان آن غیب می‌شوید خریداری کرده باشید، به راحتی می‌توانید از پس آن‌ها بر آیید. اما در فاز دوم قضیه کمی متفاوت است و این دو بزرگوار آن چنان شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند و تنها نکته‌ای که باید مراقب‌اش باشید، این است که حرکت خود را با قورباغه قد بلند و توربین بادی که ایجاد می‌کند، هماهنگ کنید.

حالت منظم: در اینجا تا ابتدای فاز سوم همه موارد قبل را باید رعایت کنید و زمانی که فاز سوم را شروع می‌کنید، سعی کنید تمرکز خاصی روی بازی داشته باشید. در فاز سوم این دو قورباغه تبدیل به یک دستگاه اسلات ماشین می‌شوند و با پرتاب سکه، به شما حمله می‌کنند. حال یک دستگیره نیز تعبیه شده که باید آن را Parry کنید؛ نکته اصلی این فاز پس از جایزه‌ای است که دریافت می‌کنید. در واقع شما جایزه‌ای دریافت نمی‌کنید بلکه نوع حمله حریف به خود را مشخص می‌کنید و شاید با خود بگویید چرا باید دستگیره را Parry کنم و در همان حالت عادی آن قدر تیر میزنم تا برنده شوم ولی نکته اینجا است زمانی که دستگاه در حال مجازات کردن شما است، می‌توانید به وی آسیب برسانید و جدای از آن، ضربات شما روی اسلات ماشین تاثیری نخواهند داشت.

بازی کاپهد

Baroness Von Bon Bon

حالت ساده: تا به اینجای کار به کل وارد دنیای دوم بازی کاپ‌هد خواهید شد که قسمت اول آن یک شهر بازی است. به شخصه معتقدم دومین جهان بازی، اعصاب خورد کن‌ترین باس‌های این مجموعه را به خود اختصاص داده است. در این باس فایت شما با دنیایی از شیرینیجات روبه‌رو خواهید شد و باید در دو فاز او را شکست دهید. فاز اول به این صورت است که یک سری اشیاء نظیر دستگاه آدامس یا کلاهک یک بمب را از پیش روی بردارید و هر کدام از آن‌ها پترن‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه دخترک شیرینی فروش بر پشت بام خانه کیکی شکل خود قرار گرفته و با یک شات گان به استقبال شما می‌آید. حال از دو چیز باید بپرهیزید؛ اول تیرهای شاتگان و دوم موجودات کوچکی که از ورودی این خانه خارج می‌شوند. البته در محیط مبارزه‌ای شما یک پلتفرم تعبیه شده که مدام در حال حرکت کردن است و کار را تا حدی برای جا خالی دادن و رد کردن موانع ساده کرده است. پیشنهاد من برای این بخش این است که از اسلحه Chaser استفاده کنید زیرا در این باس‌فایت بیشتر وقت شما صرف جاخالی دادن و رد کردن موانع است و اگر بخواهید حواس‌تان به شلیک کردن هم باشد، کمی از تمرکز شما کسر می‌شود ولی در این حالت مطمئن هستید که تیرها در هر جهتی که شلیک شوند، به هدف برخورد خواهند کرد.  

حالت منظم: حالت منظم این باس فایت کمی متفاوت است. اگر تا به اینجای کار با خود گفته‌اید که باس‌های بازی اصلا سخت نیستند، هیچ نگران نباشید زیرا حالت رگولار باس فایت Baroness Von Bon Bon حسابی شما را به چالش خواهد کشید. این باس فایت سه فاز دارد ولی سه فاز ترکیبی! ترکیبی از این نظر که تمامی اشیاءهایی را که حمله می‌کردند به یاد آورید، حال هرکدام از آن‌ها کارهای متنو‌ع‌تری نیز انجام خواهند داد و به صورت همزمان، آن موجودات کوچک نیز از سمت ورودی خانه کیکی شکل به سمت شما می‌آیند. حال در فاز دوم که شدیدا فاز کوتاهی است، دخترک شیرینی فروش همانند قبل به شما شلیک می‌کند و ناگهان می‌بینید که عصبی شده و به واسطه‌ی خانه‌اش، شما را دنبال می‌کند. حال باید در حالت حرکت کردن به وی آسیب وارد کنید و در همین هنگام از ضربات او نیز بپرهیزید. قطعا این باس فایت چه در حالت ساده و چه منظم نیازمند سرعت عمل و دقت بالایی است و قبل از وارد شدن به درب باس فایت، باید یک نفس عمیق بکشید و داخل شوید!

بازی کاپهد

Beppi the Clown

حالت ساده: یکی دیگر از باس‌های نفس‌گیر بازی کاپ‌هد که به شخصه معتقدم اصلا باس‌فایت سختی نیست به شرطی که تمرکز خاصی روی ضربات وی داشته باشید. اگر اهل باس کشتن باشید، می‌دانید که حفظ کردن پترن‌های حملاتی باس‌ها، یکی از نکاتی است که همیشه باید آن را رعایت کرد و این دلقک همه فن حریف نیز از این قاعده مستثنا نیست. شاید حملات وی مخصوصا در فاز سوم غافل‌گیر کننده باشد ولی وقتی از قبل بدانید چه چیزی در انتظارتان است، به هیچ‌وجه مغلوب‌اش نخواهید شد. در فاز اول، وی به واسطه یک قطار به شما حمله می‌کند و اگر دقت کنید، قبل Rush دادن به سمت شما، مکث می‌کند و در این هنگام به بالا پریده و جاخالی دهید. همین کار را انجام داده تا به فاز دوم برسید. جایی که وی خود را باد می‌کند تا به یک دلقک عظیم الجثه تبدیل شود. در این هنگام نیز مراقب سگ‌های بادی باشید و مدام به وی حمله کنید. مهم‌ترین فاز باس فایت بپی دلقک، فاز سوم است که قبل از شروع شدن، سریع روی زمین بنشینید تا ضربه ابتدایی وی شما را غافل‌گیر نکند. پس از هر Wave از ضربات همین کار را تکرار کرده و بپی دلقک را به راحتی از بین ببرید.

حالت منظم: حالت منظم این باس تنها فرقی که دارد، این است که در فاز اول پرنده‌های کاغذی یک لامپ به سمت شما پرتاب می‌کنند و از فاز دوم به بعد، یک قطار نیز مزاحم کار شما خواهد شد. قطار را به راحتی می‌توانید جا خالی دهید و از قسمت جلویی آن برای Parry کردن استفاده کنید. در این میان یک فاز چهارمی هم وجود خواهد داشت که شاید در ظاهر بسیار نفس‌گیر باشد ولی شدیدا ساده بوده و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که روی پلتفرم‌هایی که در صحنه مبارزه ظاهر می‌شوند، بروید و مدام جای خود را عوض کنید. یادتان نرود که اسلحه Spread کمک شایانی به شما می‌کند.

بازی کاپهد

Djimmi the Great

حالت ساده: باس فایت جیمی بزرگ را می‌توان ساده‌ترین باس فایت دنیای دوم بازی دانست. در اینجا شما با یک غول چراق جادو مبارزه خواهید کرد که در فاز اول با ضربات معمولی و اشیاء مومیایی شکلی که به سمت شما پرتاب می‌کند به میزبانی‌تان خواهد آمد. در فاز دوم یک سری ستون را مشاهده می‌کنید که جیمی خود را داخل یکی از آن‌ها قایم کرده و باید به وی ضربه زده تا راه خروج خود را آزاد کنید و در ادامه خود را شبیه یک مقبره مومیایی شده کرده و از داخل آن از طریق فرستادن ارواح و موارد دیگر، به شما حمله می‌کند. تنها لازمه‌ی کار برای شکست دادن این باس فایت، جا خالی دادن از طریق هواپیمایی است که سوار آن هستید و اصلا نیازی نیست کار خاص دیگری انجام دهید. در فاز آخر مبارزه‌ای نیز وی به شکل یک عروسک خیمه شب بازی در می‌آید که در آن‌جا نیز باید مراقب کلاهی باشید که شما را دنبال می‌کند و در همین هنگام عروسک را از پیش روی بردارید.

حالت منظم: حالت منظم باس‌فایت جیمی بزرگ، دقیقا جایی است که توانایی شما در جاخالی دادن و در نظر گرفتن یک زمان‌بندی برای حرکات خود، سنجیده می‌شود. در فاز اول که همه چیز همانند قبل است و زمانی که وی در داخل ستون‌ها قایم می‌شود، یک شیء نیز به شما حمله می‌کند که باید برای جاخالی دادن، زمان‌بندی مناسبی داشته باشید. در ادامه به همین روش باید عمل کنید تا به عروسک خیمه شب بازی برسید که حال کلاه وی به شما نیز شلیک خواهد کرد. مراقب تیرها باشید و عروسک را از بین ببرید تا به آخرین فاز برسید. در آخرین فاز جیمی بزرگ و عظیم الجثه روبه‌روی شما قرار می‌گیرد و از طریق یک سری هرم، به شما حمله می‌کند. اگر باس فایت خانم زیپلاین را به خاطر داشته باشید، در فاز آخر حالت منظم یک سری سفینه با لیزرهایشان به استقبال شما می‌آمدند و حال همین مورد برای این باس‌فایت نیز صدق می‌کند و هرم‌ها، حملاتی شبیه به آن سفینه‌های فضایی دارند.

بازی کاپهد

Grim Matchstick

حالت ساده: در اینجا شما باید در آسمان با یک اژدها مبارزه کنید و از طریق ابرهایی که در محیط مبارزه قرار دارند، مدام به حرکت کردن خود ادامه دهید. Grim Matchstick باس‌فایت بسیار ساده‌ای است و می‌توانید با کمی دقت او را از پیش روی بردارید. در فاز ابتدایی بازی، وی به واسطه گوله‌ای آتشین به شما حمله می‌کند و در همین هنگام، از طریق دم‌اش قصد درد شما را غافل‌گیر کند که برای دوری کردن از آن، حواس‌اتان به زمانی باشد که در پایین صفحه دم خود را برای ضربه زدن آماده می‌کند و باید مکان خود را تغییر دهید تا ضربه وارد شده به شما آسیبی نرساند. اما فاز بعد که نیازمند دقت است، بدین شکل است که این اژدها زبان خود را در طول محیط دراز کرده و یک سری شعله‌های آتش از آن خارج می‌شوند و شما باید به خود اژدها ضربه وارد کنید. نکته‌ای که در این میان آزار دهنده‌ است، این است که به صورت ناگهانی شعله‌های آتش به سمت‌اتان حمله‌ور می‌شوند تا آسیبی را به شما وارد کنند. برای این باس فایت از تیرهای معمولی خود و قابلیت Smoke Bomb به عنوان جاخالی دادن معمولی خود استفاده کنید.

حالت منظم: این اژدها در حالت منظم دقیقا همانند حالت ساده خود است و درانتها شاهد یک فاز اضافه‌تر هستیم که در جریان آن باید با یک اژدهای سه سر مبارزه کنید و این فاز نیز اصلا از سختی خاصی برخوردار نیست و همانند فاز آخر حالت قبل، باید از گلوله‌های آتشین جا خالی داده و مراقب حمله‌ی سر وسط اژدها باشید که به صورت یک شعله افکن عمل می‌کند.

بازی کاپهد

Wally Warbles

حالت ساده: در اینجا باید با یک پرنده خانه به دوش مبارزه کنید. پرنده‌ای که در فاز اول خود با فرستادن تخم‌های مختلف قصد نابودی شما را دارد و در همین هنگام یک سری جوجه پرنده به سمت شما نیز حمله می‌کنند. در این فاز تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که به سمت چپ صفحه نمایش نچسبید زیرا تخم‌های پرتاب شده پس از برخورد به سمت چپ تصویر، شکسته و در سه جهت مختلف حرکت می‌کنند و اگر شما به صفحه نمایش چسبیده باشید، زمانی برای جاخالی یا مانوور دادن نخواهید داشت. حال حدفاصل این فاز و فاز دوم، پرنده خانه به دوش با پرخاشگری‌های مختلفی پرهایش را رگباری به سمت شما پرتاب می‌کند و باید بین آن‌ها مانوور دهید. در فاز دوم که فاز آخر مبارزه است، این پرنده از لانه خود بیرون می‌آید و پنج تخم خاردار، به دور وی می‌چرخند. حال شما باید مراقب حرکات این تخم‌ها و باز و بسته شدن‌اشان باشید که از قاعده یکسانی برخوردار هستند و به راحتی می‌توانید این باس را در این حالت از بین ببرید.

حالت منظم: حالت منظم این باس فایت دقیقا همانند قبل است با این تفاوت که در انتها شاهد یک فاز سوم هستیم و در جریان آن شاهد پرنده‌ای هستیم که روی دو تکه چوب دراز کشیده و دو پرنده دیگر او را حمل می‌کنند. حال پرنده اصلی به سمت شما آشغال پرتاب می‌کند و باید جاخالی داده و در این هنگام به وی نیز ضربه وارد کنید.

بازی کاپهد

Rumor Honeybottoms

حالت ساده: در این نقطه از داستان بازی، وارد جهان سوم شده‌اید. در این باس فایت باید با یک زنبور عسل مبارزه کنید و تقریبا مبارزه‌ی راحتی پیش روی شما است. همانند همیشه اسلحه Spread و قابلیت Heart را انتخاب کرده و به سراغ باس فایت بروید. در فاز اول یک زنبور پلیس در وسط راه شما را آزار می‌دهد و در ادامه، زنبور عسل از طریق یک منشور سعی می‌کند به شما آسیب وارد کند و بهترین راه این است که روی سکوهایی بروید که از این منشور دور هستند. در واقع محیط مبارزه‌ای شما داخل یک کندوی عسل است و در آخرین فاز، باید با خود زنبور عسل مبارزه کنید که بهترین راه، این است که به بالاترین سکوی نزدیک بدن وی رفته و او را از پای درآورید. از طرفی در فاز سوم مراقب بمب‌هایی که به سمت شما شلیک می‌شوند، باشید که جاخالی دادن از آن‌ها اصلا کار سختی نیست.

حالت منظم: در حالت رگولار، تنها یک فاز بیشتر خواهید داشت و تا قبل از آن، همه موارد حالت ساده را رعایت کرده و انجام دهید. در اینجا زنبور عسل به یک هواپیما تبدیل می‌شود که در جریان آن مشت‌های خود را به سمت شما پرتاب می‌کند که در اینجا سعی کنید در گوشه صفحه نمایش سمت پایین قرار بگیرید. البته این نکته را یادتان باشد که وی از طریق دو بال هواپیما، می‌تواند به شما ضربه وارد کند و هرموقع که مشت‌ها در محیط ناپدید شدند، سریعا به وسط محیط آمده و به محض مشاهده حمله از طریق بال‌ها (با توجه به بال راست یا چپ هواپیما) به جهت مخالف بروید.

بازی کاپهد

Captain Brineybeard

حالت ساده: باس‌فایت Captain Brineybeard جزو آن دسته از باس‌هایی است که باید تمام پترن ضربه‌ای او را حفظ کنید زیرا از استیج دوم، جنگیدن با وی شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرد. در فاز اول مبارزه‌ای، شما باید به شخص کاپیتان ضربه وارد کنید و مراقب صندوقی که بالای سر شما حرکت می‌کند باشید. رفته رفته وی یک اسلحه نیز به دست گرفته و تیر پرتاب می‌کند و در فاز دوم مبارزه، کشتی کاپیتان به سمت شما بمب پرتاب می‌کند و قضیه از زمانی پیچیده می‌شود که صدای سوت‌های کاپیتان به گوش می‌رسد. زمانی که کاپیتان سوت زد، باید حسابی آماده باشید. اگر پس از سوت زدن صدای بوق کشتی شنیدید، به سمت راست صفحه نمایش و کشتی کاپیتان نزدیک شوید زیرا یک کوسه از سمت چپ به شما حمله می‌کند و از طرفی مراقب بمب‌های کشتی نیز باشید. در این میان دو نوع حمله دیگر وجود دارد؛ پس از سوت زدن کاپیتان اگر یک دوربین زیر دریایی در سمت راست دیدید سریعا به سمت چپ بیایید و در نوع سوم حمله، یک موجود شبیه به هشت پا از وسط محیط از آب بیرون آمده و به سمت شما جوهر پرتاب می‌کند که در این حالت سریعا به اون تیر بزنید تا برود. اگر جوهرها به شما برخورد کنند، صفحه نمایش شما تار می‌شود.

حالت منظم: در اینجا همه موارد همانند قبل است فقط سرعت کار کمی بالا می‌رود و نکته اصلی، جایی است که وارد فاز سوم می‌شویم. در فاز سوم کشتی و کاپیتان کلا شکل جدیدی به خود می‌گیرند و باید مراقب سه مورد باشید. اولین مورد صندوقی است که از فازهای قبل وارد این فاز نیز شده است. مورد دوم گلوله‌هایی است که از دهان کشتی غول پیکر خارج می‌شود و اگر به نوع حرکت‌شان نگاه کنید، به خوبی می‌توانید آن‌ها را جاخالی دهید. اما سومین حرکت که قبل از آن کشتی دهان خود را می‌بندد، یک نوع لیزر است که سریعا باید بنشینید و از طریق اسلحه Chaser به زبان کشتی شلیک کنید.

بازی کاپهد

Sally Stageplay

حالت ساده: باس‌های بازی آن قدر متنوع هستند که هیچ‌وقت شاهد محیط‌های تکراری نیستید و این بار، بازی شما را روی صحنه نمایش یک سالن سینما قرار می‌دهد. جایی که باید با سالی مبارزه کنید. در فاز اول سالی به واسطه‌ی یک بادبزن یا ضربات چرخشی خود سعی دارد شما را از بین ببرد و به راحتی می‌توان آن‌ها را جاخالی داد ولی در فاز دوم، کمی باید حواس خود را به محیط و مبارزه با سالی جمع کنید زیرا آدم‌ها از داخل پنجره خانه‌ها به سمت پایین شیشه شیر پرتاب کرده و از طرفی سالی یک سری اتومبیل کوچک را به سمت شما می‌فرستد. همین موارد کافی است که در طول بازی یک اشتباه کوچک انجام داده و نابود شوید. در فاز سوم سالی شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرد و باید از رعد و برقی که به سمت‌اتان می‌فرستاد، دوری کنید و درکنارش، حواس‌اتان به گلوله آبی رنگ باشد زیرا باید از طریق آن، از روی آیتم‌ بعدی که به سمت‌اتان می‌آید، بپرید.

حالت منظم: به شخصه معتقدم باس‌فایت سالی یکی از ساده‌ترین حالت‌های منظم در میان سایر باس‌ها را به خود اختصاص داده است. در فاز چهارم که فاز جدیدی است یک فرفره روی زمین به سمت شما می‌آید و باید مدام از روی آن بپرید و با اسلحه Chaser به سالی ضربه وارد کنید. تنها نکته این فایت، این است که ستاره بالا سمت راست صفحه نمایش را Parry کنید.

بازی کاپهد

Werner Werman

حالت ساده: باس فایت Werner Werman نیز از جذابیت بالایی برخوردار است و به شخصه شدیدا آن را دوست دارم. در فاز ابتدا شما با موشی مبارزه خواهید کرد که در داخل یک قوطی کنسرو قایم شده و مدام پیچ و مهره به سمت شما پرتاب می‌کند و هر از گاهی نیز به سوی دیگر محیط Rush می‌دهد (همانند دلقک شهربازی). حال در فاز بعد وی سوار یک صندلی می‌شود که حکم آتش افکن داشته و به شما حمله می‌کند. یادتان باشد زمانی که صندلی به طبقه بالا می‌رود، پایین بیایبد و برعکس.

حالت منظم: در حالت منظم دو فاز اولیه مبارزه نیز کمی متفاوت هستند و در فاز اول، وی یک سری بمت انفجاری به سمت شما پرتاب می‌کند که با برخورد به زمین، شعله آتش به دو جناح چپ و راست پرتاب می‌شود. در حالت ساده و فاز دوم مبارزه، اگر به سمت راست و چپ صفحه نمایش دقت کرده باشید، یک سری سر نوشابه مشاهده می‌کنید و حال، این سرها به سمت شما نیز حمله ور می‌شوند و خوش‌بختانه از یک پترن بسیار ساده پیروی کرده و به سادگی می‌توانید آن‌ها را جا خالی دهید. اما فاز سوم را می‌توان جالب‌ترین فاز این فایت دانست. جایی که این موش در دل یک گربه رفته و او را هدایت می‌کند. جدای از روح‌هایی که از سمت بالا به شما حمله می‌کنند (می‌توانید آن‌ها را سریعا از بین ببرید) زمانی که گربه دست خود را به سمت چپ یا راست صفحه نمایش برد، شما سریعا به جهت مخالف بروید و یادتان باشد که از همان سمت (دست گربه) از بالا تخته‌هایی به پایین پرتاب خواهد شد.

بازی کاپهد

Dr. Kahl’s Robot

حالت ساده: در حالت ساده، ربات دکتر کال دارای سه بخش است. در ابتدا لیزر روی سر ربات را از بین ببرید و در ادامه به پایین‌ترین بخش که یک خروجی برای هواپیماهای کوچک است آمده و آن‌ها را منفجر کنید. سپس به سراغ وسط بدن این ربات بروید که یک دستگاه شلیک لیزرهای عمودی و افقی از آن بیرون آمده و می‌توانید آن را Parry کنید. البته وقتی هرکدام از این سه بخش را نابود می‌کنید، موارد دیگری نظیر پیچ و مهره یا بمب از آن خارج می‌شود ولی وقتی قلب ربات را هدف بگیرید، کارش تمام است.  

حالت منظم: حالت منظم دکتر کال روبوت یکی از سخت‌ترین حالت‌های منظم بازی است زیرا در اولین فاز، باید کارهای قبل را انجام دهید و مراقب باشید که هیچ آسیبی به شما وارد نشود. در دومین فاز سر این ربات به صورت چرخشی در محیط حرکت می‌کند و کار ساده‌ای در پیش دارید و جدای از آن مراقب بمب‌هایی باشید که به سمت شما به حرکت در می‌آیند. در فاز سوم، باید حسابی حواس خود را جمع کرده و مراقب حملات دکتر کال باشید. قضیه زمانی پیچیده می‌شود که یک سری المان الکتریکی نیز در محیط ظاهر می‌شوند تا کار را برای شما سخت کنند. یادتان باشد از طریق دکمه RB می‌توانید هواپیما خود را کوچک نگه داشته و به راحتی این موانع را پشت سر بگذارید.

Cala Maria

حالت ساده: باس فایت ماریا در واقع یک پری دریایی است که اگر پترن‌هایش را حفظ کنید، به یکی از ساده‌ترین باس‌های بازی کاپ‌هد تبدیل می‌شود. اولین نوع حرکت ماریا این است که از طریق یک سری موجود دریایی که از آب بیرون می‌آیند، سعی دارد شما را از بین ببرد. دومین نوع حمله این است که در پایین صفحه نمایش یک لاک پشت را مشاهده می‌کنید که یک سری بمب به هوا پرتاب کرده و بمب‌ها پس از انفجار به چهار جهت اصلی تیرهای کوچکی را پرتاب می‌کنند. حال در این میان اگر دیدید که این پری دریایی دهان خود را بسته و قصد دارد چیزی به سمت شما پرتاب کند، سریعا خود را برای سه شمشیر ماهی آماده کنید. حال نحوه جاخالی دادن از این ماهی‌ها بسیار ساده است و کافی است خود را کوچک کرده و درادامه، صبر کنید تا خارج شوند و سپس سریعا به جهت مخالفی که هستید (اگر پایین هستید به بالا و برعکس) رفته و از آن‌ها دوری کنید. در فاز آخر قدرت ماریا به واسطه الکتریسیته افزایش پیدا می‌کند و حال سریعا مارماهی‌های دور او را منفجر کرده و همزمان به خودش نیز آسیب وارد کنید تا پیروز شوید.

حالت منظم: در حالت منظم همه موارد حالت ساده قرار دارند و در فاز انتهایی، سر ماریا از بدن‌اش جدا شده و شما را وارد یک دهانه غار می‌کند که اگر به بالا و پایین بروید، آسیب خواهید دید و در راه یک سری موانع نیز قرار دارند. حال نکته این باس اینجا است که شما را سنگ می‌کند (همانند زمانی که مارماهی‌های برقی او را قدرتمند کرده بودند) زمانی که سنگ شدید سریعا جهت‌های مختلف را انتخاب کرده و دکمه شلیک و Parry خود را فشار دهید تا از سنگ بودن خارج شوید.

بازی کاپهد

Phantom Express

حالت ساده: باس فایت فانتوم نیز یکی دیگر از باس‌های زیبا و هیجان انگیز بازی Cuphead  است که در حالت ساده کشتن وی دردسر ساز نیست. در فاز اول وی از طریق چشم‌هایی که از کف دست‌اش خارج می‌شوند، به شما ضربه وارد می‌کند. در فاز دوم، شاهد یک اسکلت هستیم که سعی دارد با دستان خود شما را از پیش روی بردارد و تنها کافی است از طریق Parry کردن اهرم وسیله نقلیه‌ای که روی آن ایستاده‌اید، خود را به سر این اسکلت رسانده و به اون شلیک کنید. اما فاز سوم کمی نیازمند دقت است. در این حالت فانتوم به دو شیطان تقسیم شده که در دو سمت صفحه نمایش قرار می‌گیرند و هرکدام از آن‌ها، از طریق قدرت الکتریسیته خود، قصد نابودی شما را دارند. در این حالت هرکدام از این شیطان‌ها که شروع به حمله کرد، سریع به سمت مخالف بروید و در این میان مراقب روح‌ها نیز باشید.

حالت منظم: در اینجا تمامی موارد همانند قبل است با این تفاوت که یک موجود پرنده با پرتاب آجرهایی که قابل Parry کردن هستند، قصد دارد به اهرم وسیله نقلیه شما ضربه وارد کند که آن‌ چنان اختلالی در روند بازی کردن‌اتان پیش نمی‌آورد. در فاز چهارم قسمت جلویی قطار (بخش موتورخانه) جدا شده و همانند یک موجود چهار دست و پا به سراغ شما می‌آید. در قسمت آخر این موتورخانه یک اهرم قرار دارد که با Parry کردن‌اش، دریچه بدنه باز شده و قسمتی را که باید به آن آسیب وارد کنید مشاهده می‌کنید. در این میان مراقب گلوله‌های آتش و بخاری که از این موتورخانه خارج می‌شوند نیز باشید.

بازی کاپهد

King Dice

حالت منظم: تمامی باس‌های بازی کاپ‌هد یک سمت و King Dice سمت دیگر که شدیدا شما را به چالش می‌کشد. در باس فایت کینگ دایس شما وارد مینی گیم‌های متعددی می‌شوید که هر کدام از آن‌ها یک باس فایت است. در اولین باس فایت شما با یک سیگار برگ بزرگ مبارزه می‌کنید هر موقع که تبدیل به خاکستر شد، به سمت دیگر محیط رفته و این روند را ادامه دهید تا از بین برود. در مینی گیم دوم باید حواس‌تان به پلتفرم‌های تیغه‌ای شکل کف زمین باشد و از طرفی شی‌ء نارنجی رنگی که به سمت‌اتان پرتاب می‌شود جاخالی دهید. در واقع این باس‌ها یک مینی باس به حساب می‌آیند ولی سختی‌های خاص خود را دارند. در مینی گیم بعد نیز شما با یک رقصنده مبارزه می‌کنید که یک سری توپ را به سمت شما پرتاب می‌کند که جاخالی دادن آن‌ها آن چنان کار سختی نیست. در اولین قدم قابلیت جا خالی دادن (Smoke Bomb) خود را همراه خود آورده باشید که به راحتی بتوانید توپ‌ها را جاخالی دهید و از طرفی پس از آن، این رقصنده به سمت شما حرکت کرده و از این طریق به راحتی می‌توانید او را پشت سر بگذارید. تا به اینجای کار احتمال دارد بعضی از این مینی گیم‌ها را اصلا ندیده باشید دلیل آن هم این است که کینگ دایس، یک مهره را روبه‌روی شما قرار می‌دهد و حال با توجه به عددی که آن را Parry می‌کنید، وارد یک مینی باس فایت می‌شوید.

اگر روی خانه‌های جلوی کینگ دایس دقت کرده باشید، می‌بینید که بعضی از آن‌ها سبز رنگ هستند که نشان دهنده خانه‌های امن است. حال باید محتاطانه جلو بروید تا به آخرین خانه این صفحه رسیده و باس فایت اصلی آغاز شود. به عبارتی به بازی منچ! فکر کرده و از خانه‌هایی که عدد روی آن‌ها نوشته شده است، دوری کنید. تجربه شخصی من که در بالا ذکر شد، خانه‌های سه، پنج و ۹ بود که در بالا ذکر شد. در باس فایت اصلی، کینگ دایس از طریق دستان خود کارت‌هایی را به سمت شما می‌فرستد که Parry کردن و عبور از آن‌ها سخت است. برای راختی کار زمانی که او قصد انجام این کار را داشت، سریع به پشت دست‌اش رفته و منتظر بمانید. این کار را مدام انجام دهید تا کینگ دایس از بین برود.

بازی کاپهد

The Devil

حالت  منظم: باس فایت شیطان، آخرین باس فایت بازی است که خب تا به اینجای کار حسابی آب بندی شده‌اید و دیگر نیازی نیست نگران مورد خاصی باشید. البته این گفته بدین معنا نیست که باس فایت مورد نظر مورد جدیدی در چنته ندارد و برعکس، حسابی شما را سرگرم خواهد کرد! شیطان در فاز ابتدایی خود سعی دارد با حرکات دست و سر خود به شما آسیب برساند که جا خالی دادن آن‌ها آن چنان سخت نیست و زمانی که سر خود را حرکت داد، به جهت مخالف بروید و در این میان مراقب شیطان‌های کوچکی که در محیط حرکت می‌کنند نیز باشید. در ادامه وی وارد یک محیط دیگر شده که باید او را دنبال کنید و حال شکل و شمایل شیطان، ترسناک‌تر از قبل شده است. حال آن قدر جا خالی داده و به سر وی ضربه بزنید تا فاز انتهایی شروع شود، جایی که دو شیطان پرنده در سمت چپ و راست هستند و شما باید باز به سر شیطان اصلی ضربه وارد کنید تا وی شروع به گریه کردن کند. در اینجا تنها یک پلتفرم در محیط قرار دارد و وی از طریق پرتاب یک سری صفحه آتشین قصد دارد به شما آسیب وارد کند. برای جاخالی دادن از این صفحه‌ها روی لبه پلتفرم قرار بگیرید و با یک زمان‌بندی درست، به قسمت دیگر محیط پریده و باز روی پلتفرم برگردید. این کار را آن قدر انجام دهید تا برنده شوید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده