نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Badland 2

بازی Badland 2 تجربه‌ای خارق‌العاده و هیجان انگیز است که شبیه هیچ‌کدام از دیگر ساخته‌های منتشر شده برای موبایل نیست! با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آيفون Badland 2 ساخته استودیو فراگ‌مایند (Frogmind) همان دنباله‌ی فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید برای نسخه اول انتظار داشته باشید. بازی Badland در سبک ساید-اسکرولینگ پلتفرمر، در سال ۲۰۱۳ برای اندروید و آیفون منتشر شد و توانست با ارائه‌ی یک تجربه خارق‌العاده در ژانر خود بهترین بازی سال در فروشگاه اپ استور لقب گیرد. نسخه دوم از این مجموعه دو سال بعد منتشر شد تا علاوه بر حفظ تجربه‌ی فوق‌العاده نسخه اول، با ارائه مراحل و چالش‌های جدید کیفیت استثنائی بازی را حتی وارد سطوح بالاتری کند.

اگر با Flappy Bird آشنائی داشته باشید، به‌سرعت به مکانیزم‌های طراحی شده برای کنترل در Badland آشنا خواهید شد

Badland 2 درست مانند نسخه اوریجینال، یک اثر مبتنی بر مراحل است و اگرچه بازی برای هر چپتر احساس یک مرحله غول‌پیکر اما استیج به استیج را به بازیکن منتقل می‌کند اما در ارائه‌ی چالش و جذابیت‌های جدید برای هر قسمت سنگ تمام میگذارد. ۴ جهان متفاوت در بازی وجود دارد که هرکدام شامل ۱۰ مرحله می‌شوند. هدف شما در طول روند بازی کنترل و عبور موجودی سیاه رنگ از لابه‌لای انواع و اقسام مسیر‌های مملو از موانع کشنده و صعب‌العبور برای یافتن دیگر بازماندگان در جهان بازی است. زمانی که با دیگر بازماندگان در مسیر عبور مراحل روبه‌رو می‌شوید به شما می‌پیوندند و باید به صورت گروهی آنها را برای رسیدن به نقطه انتهایی هر استیج کنترل کنید.  پیمایش و عبور در طول مراحل به صورت عمودی و افقی صورت می‌گیرد و درست از زمان لمس نمایشگر شما باید برای حرکت دادن شخصیت اصلی بازی اقدام کنید چرا که دوربین به‌صورت اتوماتیک طی مسیری مشخص در حرکت است و اگر شما ار زوایه دید بازی جا بمانید با شکست مواجه خواهید شد. خوشبختانه Badland 2 علاوه‌بر ارائه‌ی چالش‌های فوق‌العاده، از چک‌پوینت‌های (Checkpoint) بسیار خوبی نیز استفاده می‌کند. در طول مسیر، علاوه‌بر اینکه باید پا به پای دوبین به حرکت خود ادامه دهید، باید راه خود را از درون مسیر‌های مملو از تیغه‌ها، اره‌ها و عناصر دیگری مانند مایعات، شعله‌های آتش، ماگما، یخ زدگی و از این دست موارد پیدا کنید. عناصر جدید اشاره شده، لایه‌های جدید و مکانیم‌های فوق‌العاده‌ای را نسبت به نسخه اول در زمینه‌ی خلق چالش‌های سرگرم کننده در بازی Badland 2 به ارمغان آورده‌اند. 

۴ جهان متفاوت در بازی Badland 2 وجود دارد که هرکدام شامل ۱۰ مرحله می‌شوند

در زمینه کنترل، بازی ‌‌Badland 2 از الگوئی ساده، جذاب و کاملا پاسخگو استفاده می‌کند. اگر با بازی Flappy Bird آشنائی داشته باشید به‌سرعت به مکانیزم‌های طراحی شده برای کنترل در Badland واقف خواهید شد. با لمس و ضربه زدن به طرفین صفحه‌ی نمایش می‌توانید کاراکتر بازی را حرکت دهید و از آنجایی که شخصیت اصلی داستان یک موجود بالدار است طی ضربه زدن دقیق با زمان‌بندی مناسب در جهت دلخواه می‌توانید او را در محور مناسب حرکت دهید. اگرچه بازی می‌تواند در پاره‌ای از مواقع فوق‌العاده چالش‌برانگیز باشد، اما سرعت پاسخگوئی بی‌نظیر کنترل در Badland 2 تمام چالش‌های ارائه شده را به لذتی وصف ناشدنی بدل می‌کند. 

به منظور حفظ ارزش تکرار بالا برای گیم‌پلی، بازی Badland 2 از سیستم ستاره‌ای (اچیومنت) برای هر استیج نیز استفاده می‌کند. جهت به‌دست آوردن هرکدام از مدال‌ها، باید اهداف مشخص شده در طول هر مرحله مانند: به پایان رساندن استیج بدون یک‌بار مردن، جمع‌آوری تمام نشانه‌ها و از این دست موارد که به‌خوبی می‌تواند شما را برای تلاش چندین باره از هر مرحله مجاب کند. بازی همچنین از یک سیستم لیدربور به‌منظور مقایسه امتیاز‌های کسب شده در طول مراحل با دیگر بازیکن‌ها از سراسر جهان نیز استفاده می‌کند. همچنین Badland 2 از یک سامانه آنلاین نیز استفاده می‌کند که از طریق آن و طی حالت‌های متفاوت مانند بیشترین مسیر طی شده، دوام آوردن و غیره، می‌توانید با دیگر بازیکن‌ها به‌صورت هم-زمان مسابقه دهید.

روی‌هم رفته گیم‌پلی در بازی Badland 2 با پای‌بندی به اصول موفق در نسخه اول و ارائه‌ی چالش‌های جدید یکی از بهترین پلتفرمر‌های ممکن روی تلفن‌های هوشمند است.

ار نقطه نظر بصری، دقیقا مانند نسخه اول، بازی Badland 2 نیز به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا است. استفاده از پس‌زمینه‌ی رویائی با هارمونی رنگ‌های فوق‌العاده همراه نورپردازی داینامیک و در جلوی‌ آن فضاسازی مشکی اتمسفریک سایه خورده، یکی بهترین کنتراست‌های ممکن در خلق جهانی فوق‌العاده زیبا را به‌وجود آورده است. هر ۴ جهان در بازی شامل طراحی منحصربفرد خود هستند. در کنار این، بهترین بخش جلوه‌های بصری در بازی Badland 2 به طراحی انیمیشن‌های آن مربوط می‌شود. انیمیشن‌ها در بازی به طرز خارق‌العاده‌ای نرم و روان طراحی شده‌اند و به شکل یکپارچه‌ با یکدیگر و عناصر محیطی ترکیب می‌شوند. در کنار گرافیک هنری فوق‌العاده، Badland 2 از موزیک‌های بسیار گوشنوازی نیز برخوردار است. استفاده از موسیقی متن بی‌نظیر در کنار بهره‌گیری از جلوه‌های صوتی صدای طبیعیت رئلیستیک و افکت‌های صوتی عالی، خارق‌العاده بودن  Badland 2 را از نظر طراحی صدا نیز مانند بخش بصری آن اثبات می‌کند.

برای دانلود تریلر از طریق سایت آپارات اقدام کنید

روی هم رفته، Badland 2 کار خود را به‌عنوان دنباله‌ی یکی از بهترین بازی‌های پازل پلتفرمینگ مبتنی بر قوانین فیزیک در تاریخ موبایل، به شکل بی‌نقصی انجام می‌دهد. Badland 2 نه تنها از یک گیم‌پلی فوق‌العاده با چالش‌های سرگرم کننده استفاده می‌کند بلکه جلوه‌های بصری و موسیقیایی بازی نیز در سطح خارق‌العاده‌ای قرار دارند. بازی Badland 2 به عنوان یک پکیج بی‌نقص از بازیی بسیار سرگرم کننده برای موبایل، یکی از معدود گزینه‌های فوق‌العاده در ژانر پلتفرمینگ است. اگر نسخه ابتدائی را تجربه کردید و یا به کنترل موجودی دوست‌داشتنی برای عبور از مسیر‌های چالش برانگیز فیزیک-محور علاقه دارید، تحت هیچ شرایطی نسبت به تجربه بازی Badland 2 تعلل نکنید. می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق مارکت‌های گوگل پلی (رایگان) و اپ استور (۴ دلار) برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Badland 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده