نویسنده: علیرضا قاسمی
// سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

اولین دسته از بازی‌های ایکس باکس در راه Backward Compatibility ایکس باکس وان

امروز اولین دسته از بازی‌های ایکس‌باکس اورجینال با استفاده از قابلیت Backward Compatibility به ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد. 

همانطور که وعده داده شده بود، در سال جاری، بازی‌های کنسول ایکس‌باکس اورجینال با استفاده از قابلیت Backward Compatibility به ایکس‌باکس وان راه خواهند یافت. اما در جدیدترین اخبار بازی، این وعده زودتر از چیزی که انتظارش را داشتیم عملی خواهد شد؛ چرا که اولین دسته از این بازی‌ها امروز منتشر خواهد شد. 

مجموعا در ابتدا ۱۳ بازی در ایکس‌باکس وان پشتیبانی خواهند شد. مایکروسافت فهرست این بازی‌ها را در Xbox Wire منتشر کرده است. بدین‌ ترتیب، علاوه بر دو بازی Fuzion Frenzy و Crimson Skies: High Road to Revenge که نامشان را بارها شنیده‌ایم، کاربران ایکس‌باکس وان این امکان را خواهند داشت تا بازی‌هایی مانند Ninja Gaiden Black ،Star Wars: Knights of the Old Republic و Black را تجربه کنند. فهرست کامل این بازی‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

همانند بازی‌های ایکس باکس 360، می‌توانید دیسک بازی‌‌های ایکس‌باکس اورجینال را که در اختیار دارید وارد کنسول ایکس باکس وان کنید یا می‌توانید نسخه‌ی دیجیتالی این بازی‌ها را از ایکس‌باکس استور خریداری کنید. برای این بازی‌ها هم، ویژگی سیستم لینک پشتیبانی خواهد شد؛ حتی اگر ارتباط بین دو نسل مختلف سخت‌افزار کنسول‌های ایکس‌باکس برقرار شده باشد؛ اگرچه حالت چندنفره آنلاین بازی‌های ایکس باکس اورجینال از سال ۲۰۱۰ دیگر پشتیبانی نمی‌شود. همچنین، دستاوردها یا اچیومنت‌ها در دسترس نخواهند بود؛ چرا که اصولا چنین بخشی در ایکس‌باکس اورجینال وجود نداشت. به گفته‌ی وب‌سایت IGN، پشتیبانی از کیفیت 1080p، نرخ فریم بیشتر یا ثابت‌تر و سرعت بیشتر در بارگذاری، از ویژگی‌های جدید این بازی‌ها به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که اکثر این بازی‌ها در نسبت تصویری 4:3 اجرا خواهند شد. 

جدول زمانی اضافه شدن بازی‌های ایکس‌باکس به بخش Backward Compatibility مشابه با بازی‌های ایکس‌باکس 360 نخواهد بود. پس از انتشار این ۱۳ بازی، دسته‌ی دوم بازی‌های ایکس‌باکس اورجینال، در بهار ۲۰۱۸ برای ایکس‌باکس وان منتشر خواهند شد. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده