نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: گرن توریسمو اسپورت صدرنشین شد؛ فیفا 18 به جایگاه دوم سقوط کرد

بازی گرن توریسمو اسپورت در اولین هفته انتشار خود، توانست با پشت سر گذاشتن حریف قدرتمندی به نام فیفا 18، به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی جدید انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی Gran Turismo Sport موفق شد در هفته اول انتشار خود، حریف قدرتمندی به اسم فیفا 18 را کنار بزند و ضمن صدرنشین شدن، به سه هفته صدرنشینی شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز خاتمه دهد و این بازی را به رده دوم جدول بفرستد.

در رده‌های سوم و چهارم جدول این هفته، دو بازی تازه منتشر شده قرار گرفتند. بازی South Park Fractured But Whole، اثر جدید یوبیسافت موفق شد کار خود را جایگاه سوم آغاز کند و در جایگاه چهارم جدول این هفته، بازی WWE 2K18 قرار گرفت. بازی دوم هفته گذشته یعنی Middle Earth: Shadow of War، به دلیل انتشار بازی‌های جدید، با سقوط قابل توجه سه پله‌ای، در جایگاه پنجم جدول این هفته قرار گرفت. The Evil Within 2، بازی ترسناک بتسدا نیز دچار سرنوشت مشابهی شد و از جایگاه سوم، به جایگاه ششم سقوط کرد.

از طرف دیگر، بازی Destiny 2، این هفته با یک پله سقوط مواجه شد و از جایگاه ششم هفته گذشته خود، به جایگاه هفتم دست پیدا کرد. Grand Theft Auto V که کماکان به حضور پر قدرت خود در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه می‌دهد، مانند سایر بازی‌های جدول، سقوط را تجربه کرد و از پله هفتم، به پله هشتم رسید. یکی از بازی‌های پر سقوط جدول این هفته، بازی Forza Motorsport 7 بود. این بازی که هفته گذشته در جایگاه چهارم قرار داشت، این هفته با سقوطی پنج پله‌ای، به جایگاه نهم رضایت داد. آخرین جایگاه جدول فروش این هفته نیز در اختیار بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy قرار گرفت. ریمستر سه‌گانه کرش، که هفته گذشته در مکان هشتم قرار داشت، این هفته با دو پله سقوط روبه‌رو شد و به جایگاه دَهم رضایت داد.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Gran Turismo Sport

هفته اول انتشار
۲۱

FIFA 18

-
۳-

South Park Fractured But Whole

هفته اول انتشار
۴-

WWE 2K18

هفته اول انتشار
۵۲

Middle Earth: Shadow of War

-
۶۳

The Evil Within 2

-
۷۶

Destiny 2

-

۸۷

Grand Theft Auto V

-
۹۴

Forza Motorsport 7

-
۱۰۸

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

Gran Turismo Sport

Gran Turismo Sport

بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی چند سال اخیر، بازی Gran Turismo Sport بود که بالاخره پس از انتظارات فراوان، هفته گذشته عرضه شد. این بازی، توسط استودیو پالیفانی دیجیتال توسعه یافته است و سونی، وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. بازی، در انحصار پلتفرم پلی‌استیشن 4 است. گرن توریسمو اسپورت، سیزدهمین بازی از مجموعه گرن توریسمو و اولین بازی از این مجموعه است که برای کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 عرضه شده است. کازونوری یامائوچی، سازنده این مجموعه، از گرن توریسمو اسپورت به عنوان آغازگر دوران جدید بازی‌های گرن توریسمو یاد کرده است. 

South Park: The Fractured But Whole

South Park: The Fractured But Whole

South Park: The Fracutred But Whole، بازی نقش‌آفرینی مجموعه انیمیشن محبوب ساوت پارک است که توسط یوبیسافت ساخته و هفته گذشته منتشر شد. این بازی با همکاری استودیوهای دیجیتال ساوت پارک ساخته شده است و در حقیقت دنباله‌ای بر بازی The Stick of Truth این مجموع است. بازی توسط خالق معروف و محبوب این مجموعه یعنی تری پارکر نوشته شده است و علاوه بر پلتفرم‌های نسل هشتم، برای پی‌سی نیز عرضه شده است.


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده