نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Morphite

بازی Morphite شما را به زمان‌های بسیار دور در آینده خواهد برد، جایی که مدت طولانی از تصرف سیارات و قسمت‌های دست نیافتنی کیهان توسط بشریت می‌گذرد. با معرفی این اثر فوق‌العاده همراه زومجی باشید.

بازی Morphite ساخته‌ی استودیو کرسنت مون گیمز (Crescent Moon Games) به عنوان یک اثر در سبک علمی-تخیلی شوتر اول شخص، شما را به صورت تصادفی در موقعیت اکتشاف و ماجراجوئی مابین سیارات متفاوت از فضای بی‌کران کیهان قرار می‌دهد. بازی آیفون و آیپد Morphite از نظر پیش زمینه و نوع ارائه مکانیزم‌های خود شباهت‌های بسیار زیادی به بازی No Man's Sky از استودیو هلو گیمز (Hello Games) دارد. وجه تمایز بازی Morphite نسبت به ساخته‌ی هلو گیمز به مقایس کوچکتر و داستانی بسیار واقعی‌تر مربوط می‌شود.

داستان بازی Morphite از جایی آغاز می‌شود که یک خانم جوان به نام میرا از محبوس بودن در ایستگاه فضایی خسته شده است و از فرمانده (پدربزرگ خود) تقاضا می‌کند تا وی را برای انجام یک ماموریت اکتشافی به منظور به‌دست آوردن نشانه‌هایی از حیات و جمع‌آوری منابع از سیارات مختلف به درون فضا و سیارات متفاوت بفرستد. عناصر افسانه‌ای فراموش شده در کنار فن‌آوری‌های باستانی مرموز، المان‌هایی را تشکیل می‌دهند که بازی Morphite برای بازگو کردن داستان و روایت مربوط به آن روی آنها تمرکز خواهد داشت. البته داستان در Morphite چنان پیچ و تاب گسترده‌ای ندارد اما کار خود را به‌عنوان یک پلات درگیر کننده به‌منظور کاوش و به‌دست آوردن تجهیزات جدید برای پیشروی در طول مراحل و همچنین جست‌وجو اطلاعات از گذشته‌ی مرموز شخصیت اصلی، به‌شکل بی‌نقصی انجام می‌دهد.

سفینه‌ی میرا یکی از ارکان اصلی بازیکن برای پیشروی در طول روند بازی است

در زمینه گیم‌پلی، همانطور که اشاره شد بازی Morphite در ژانر تیراندازی اول شخص (FPS) قرار دارد. علی‌رقم داشتن داستان و ماموریت‌هایی که با توجه به زمان درنظر گرفته شده باید نسبت به انجام آن اقدام کنید و به جز بخش‌هایی از دنیای بازی که به‌صورت مستقیم با داستان اصلی مرتبط هستند، جهان در مورفیت به صورت الگوریتمی و تصادفی تولید می‌شود؛ از این‌رو تجربه هرکس از دنیای Morphite با دیگری متفاوت خواهد بود. در کنار ماموریت‌های مربوط به داستان اصلی، ماموریت‌های فرعی (Side Quest) بسیاری در بازی وجود دارند که البته درست است که به جذابیت کوئست‌های اصلی نمی‌رسند اما باز هم سرگرم کننده و در نوع خود قابل قبول هستند. در یونیورس بازی، انواع و اقسام موجودات بیگانه‌، چشم‌ انداز‌های متفاوت و فضاهای مختلفی برای اکتشاف وجود خواهند داشت؛ مواردی که تجربه هرکس از جهان مورفیت را در سطوح جادوئی و فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد. در زمینه کنترل، بازی از مکانیک‌های سرسرات و ساده‌ای استفاده می‌کند. در قسمت پائین سمت چپ نمایشگر بخش‌هایی از رابط کاربری وجود دارند که به‌وسیله‌ی آنها می‌توانید بین سلاح و دستگاه اسکنر خود سوییچ کنید. درست بالای بخش اشاره شده یک جوی‌استیک مجازی برای حرکت دادن کاراکتر بازی وجود دارد. در قسمت‌ پائین سمت راست نیز بخش‌های مربوط به شلیک و فعال کردن اسکنر وجود دارند و در بالای آنها دکمه‌ای برای پریدن تعبیه شده است. موارد اشاره شده از بخش کنترل در بازی Morphite تمام چیزی هستند که بازیکن در طول بازی با آنها سرو کار خواهد داشت.

جهان در مورفیت به صورت الگوریتمی و تصادفی تولید می‌شود

به منظور انجام ماموریت‌های بازی، باید شخصیت میرا را به درون کشتی خود هدایت کرده و گزینه‌ی مربوط به ماموریت انتخابی را از درون سامانه‌ی خورشیدی طراحی شده انتخاب کنید. سفینه‌ی میرا یکی از ارکان اصلی بازیکن برای پیشروی در طول روند بازی است؛ به‌گونه‌ای که باید سوخت مربوط به آن را همیشه مد نظر داشته باشید تا در صورت لزوم نسبت به تهیه و سوخت‌گیری در زمان مناسب اقدام کنید. از دیگر ویژگی‌های سفینه مربوط به بخش حیاطی اطلاعات درون بازی می‌شود، به‌نحوی که شما می‌توانید اطلاعات مربوط به ماموریت‌های فعال، سلاح‌های تجهیزی، آیتم‌ها و منابع جمع‌آوری شده را به‌دست آورید. لازم به ذکر است که Morphite از یک سیستم پیچیده و غنی برای ارتقا لباس مخصوص و سلاح‌ها درون بازی‌ نیز استفاده می‌کند که یکی از ویژگی‌های بارز گیم‌پلی درگیرکننده در بازی هستند. در زمینه رویارویی با دشمنان و موجودات درون بازی، Morphite باز هم از یک سیستم تصادفی استفاده می‌کند از این رو در هر نقطه و هر زمان باید کاملا نسبت به اتفاقات پیرامون و ظهور دشمنان مرگبار در اطراف خود مطلع باشید.

Morphite از آن دست تجربیات فوق‌العاده‌ای است که نمونه‌ی آن را به‌ندرت روی موبایل دیده‌ایم. تاکید روی المان‌های گشت و گذار و اکتشاف در کنار سیستم هم-زمان طراحی شده برای رویارویی با انواع دشمنان و پازل‌های محیطی چالش‌برانگیز، تجربه ارائه شده در بازی مورفیت را در سطح خارق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

با نگاه به Morphite اولین چیزی که نظر شما را به سمت خود جلب خواهد کرد گرافیک بصری خاص و البته بسیار زیبای آن است

با نگاه به بازی Morphite اولین چیزی که نظر شما را به سمت خود جلب خواهد کرد استایل بصری خاص و البته بسیار زیبای آن است. مورفیت با ویژگی خلق محیط‌های کاملا ۳ بعدی و استفاده از سطح پائین پالی‌گان‌ها (چند ضلعی) در کنار طیف وسیعی از رنگ‌های چشم‌نواز جلوه‌ی فوق‌العاده منحصربفردی به بخش بصری خود بخشیده است. در کنار موارد اشاره شده مدلسازی‌های شخصیت‌های اصلی و دشمنان نیز از همین متد پیروی می‌کند؛ حالتی که در عین سادگی استایل به‌خصوص و فوق‌العاده چشم‌نوازی را به بازی بخشیده است. انیمیشن‌ها نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارند و به‌خوبی با یکدیگر برای خلق حرکات نرم و روان ترکیب می‌شوند. در کنار جلوه‌های بصری فوق‌العاده و البته منحصربفرد، بازی Morphite دارای جلوه‌های صوتی بسیار خوبی نیز است. استفاده از موسیقی متن اتمسفریک محیطی در پس زمینه و افکت‌های صوتی قابل قبول همه و همه در سطح عالی قرار دارند. به‌صورت کلی، Morphite یکی از پر زرق و برق‌ترین بازی‌ها روی موبایل است که به شکل فوق‌العاده به نظر می‌رسد و دارای صداگذاریی به همان خوبی نیز است!

|

بازی Morphite به عنوان یکی از ساخته‌های مورد انتظار، توانسته است به‌خوبی از پس توقعات برآمده و یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در سبک بازی‌های اول-شخص ماجراجوئی روی پلتفرم‌های موبایل را فرآهم کند. از جهان عظیم تا ماموریت‌ها و معماهای چالش برانگیز، از رویارویی با دشمنان متفاوت تا اکتشاف و جمع آوری آیتم‌های گوناگون در محیط؛ همه و همه با مورفیت یکی از بهترین و در نوع خود کامل‌ترین تجربه‌های ممکن از یک بازی را به ارمغان آورده‌اند. اگر  به ساخته‌های سبک تیراندازی اول شخص مانند بازی No Man's Sky و سری بازی Metroid Prime علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان برای تهیه بازی Morphite تعلل به خرج ندهید. می‌توانید این ساخته‌ی کم‌نظیر را از طریق فروشگاه اپ استور با قیمت ۸ دلار برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود تهیه کنید. به من اعتماد کنید، Morphite از آن دست بازی‌هایی است که قطعا ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این اثر از طریق شبکه استیم برای پلتفرم پی سی نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Morphite 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده