نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

ادریس البا به ساخت دنباله فیلم The Dark Tower امیدوار است

ادریس البا، بازیگر اصلی فیلم The Dark Tower، امیدوار است که قسمت بعدی این فیلم ناموفق نیز ساخته شود.

با وجود اینکه طرفداران و منتقدان اصلاً از فیلم The Dark Tower (برج تاریک) راضی نبودند و بسیاری این فیلم را برداشتی ناموفق از رمان معروف استفن کینگ خواندند، با این حال بازیگر اصلی فیلم نیکولای آرسل همچنان امیدوارانه و خوشبینانه از ساخت قسمت بعدی The Dark Tower سخن می‌گوید. فیلم The Dark Tower بر اساس رمان هشت جلدی فانتزی و حماسی استفن کینگ ساخته شد و داستان شوالیه تفنگ به دستی به نام رونالد را روایت می‌کرد که در تلاش برای رسیدن به برج تاریک بود. همان‌طور که گفتیم رمان استفن کینگ مشتمل بر هشت جلد و در مجموع حدود ۳ هزار صفحه بود و طی سالیان اخیر فیلمسازان زیادی سعی داشتند این پروژه جاه‌طلبانه را به روی پرده سینما ببرند. 

یکی از معروف‌ترین اشخاصی که چندین سال برای ساخت فیلمی دنباله‌دار و همچنین مجموعه‌ای تلویزیونی از رمان The Dark Tower استفن کینگ در تلاش بود، ران هاوارد بود که البته پروژه‌های مدنظر وی به سرانجام نرسید. سرانجام نیکولای آرسل کارگردانی فیلم The Dark Tower را که نسبتاً بودجه ساخت محدودی هم داشت قبول کرد. قرار بود این فیلم به خط روایی داستانی رمان پایبند باشد و البته همین پایبندی بیش از اندازه در فیلمی ۹۵ دقیقه‌ای در نهایت به ضرر فیلم شد. فیلم نیکولای آرسل به هیچ عنوان بازخورد خوبی در میان منتقدان نداشت و تماشاچیان نیز استقبال ضعیفی از این اثر داشتند. فیلم The Dark Tower با بودجه ساخت ۶۰ میلیون دلاری، حدود ۱۱۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت؛ رقمی که بعید است سازندگان را برای ساخت دنباله این فیلم ترغیب کند.   

DT-II

علی‌رغم فروش ضعیف فیلم و همچنین بازخورد منفی در میان تماشاچیان و منتقدان، اردیس البا، بازیگر اصلی فیلم The Dark Tower از علاقه خود برای ساخت دنباله این فیلم سخن گفت. ادریس البا در مصاحبه با Radio Times از ساخت اسپین‌آف تلویزیونی از رمان استفن کینگ سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که دنباله فیلم نیکولای آرسل نیز ساخته شود. سخنان وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فکر می‌کنم هر مجموعه تلویزیونی که از فیلم The Dark Tower ریشه بگیرد، زمان بیشتری خواهد داشت تا بتواند تِم‌های داستانی بیشتری را کندوکاو کند. خودم شخصاً ترجیح می‌دهم فیلم دیگری نیز به روی پرده برود و بیشتر به این هفت‌تیرکش پرداخته شود. نمی‌دانم ساخت مجموعه تلویزیونی برگرفته از رمان The Dark Tower در چه مرحله‌ای قرار دارد، ولی خب فکر می‌کنم صحبت‌هایی برای ساخت فیلمی دیگر از این مجموعه شده است.

اردیس البا چندی پیش نیز گفت که در رابطه با ساخت مجموعه تلویزیونی The Dark Tower نمی‌تواند حرفی بزند و بگوید وضعیت این پروژه در چه حال است. اگر واقع‌بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که بهتر است رمان هشت جلدی و طولانی استفن کینگ تبدیل به مجموعه تلویزیونی شود تا سازندگان برای پرداختن به جزئیات داستانی دستشان بازتر باشد. جدای از زمان کوتاه فیلم The Dark Tower که یکی از عللی بود که به فیلم ضربه زد، باید به درجه سنی PG-13 این فیلم نیز اشاره داشته باشیم که حس‌وحال رمان را کاملاً در فیلم سرکوب کرد.  

DT-II

فیلم The Dark Tower اصلاً مطابق انتظار طرفداران رمان استفن کینگ نبود و در واقع این فیلم یکی از برترین رمان‌های استفن کینگ را نیز زیر سؤال برد. در حالی که فیلم It (آن) آندرس موچیتی به موفقیتی خیره‌کننده در گیشه دست یافت و بسیار مورد استقبال منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت، اما فیلم The Dark Tower سرنوشت مشابهی نداشت و هم در گیشه ناامیدکننده ظاهر شد و هم مورد انتقاد بسیاری از منتقدان قرار گرفت. استفن کینگ نیز پیش از این در سخنانی راجع به دلایل عدم موفقیت فیلم The Dark Tower، به زمان کوتاه فیلم و درجه سنی PG-13 اشاره کرده بود.

اگر واقع‌بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که بهتر است رمان هشت جلدی و طولانی استفن کینگ تبدیل به مجموعه تلویزیونی شود تا سازندگان برای پرداختن به جزئیات داستانی دستشان بازتر باشد

در فیلم The Dark Tower بازیگرانی همچون ادریس البا، متیو مک کانهی، تام تیلور، کاترین وینیک، جکی ارل هیلی، فران کرانتس، ابی لی کرشاو، کیم کلودیا و ژوزه زونیگا به ایفای نقش پرداخته‌اند. پیش از این نیز در خبری اعلام کردیم در ابتدا نسخه دیجیتال HD این فیلم در تاریخ ۱۷ اکتبر امسال (۲۵ مهرماه) منتشر می‌شود. پس از انتشار این نسخه، نسخه خانگی فیلم The Dark Tower که شامل بلوری، DVD و 4K Ultra HD می‌شود، در تاریخ ۳۱ اکتبر امسال (۹ آبان‌ماه) عرضه خانگی خواهد شد.   

آخرین فیلمی که از روی آثار استفن کینگ به روی پرده رفت، فیلم موفق It است. فیلم It داستان کودکی را روایت می‌کند که در شهر دری ناپدید شده است. حال گروهی از نوجوانان باید با بزرگ‌ترین ترس خود مقابله کنند و وارد یک خانه متروکه شوند و با دلقکی شیطانی به نام پنی‌وایز که طی قرن‌ها مرتکب قتل و خشونت شده است، روبه‌رو شوند و با او مبارزه کنند. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم It حضور دارند. سازندگان از هم‌اکنون در حال کار روی دنباله فیلم It هستند و گری دابرمن نوشتن فیلمنامه قسمت دوم این فیلم را بر عهده دارد. آندرس موچیتی به احتمال زیاد کارگردان قسمت دوم نیز خواهد بود که البته هنوز قراردادی امضاء نشده است. فیلم It با بودجه ۳۵ میلیون دلاری، تاکنون نزدیک ۶۰۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

گفتنی است استفن کینگ در حال بازپس‌گیری حق امتیاز ساخت فیلم‌های Creepshow (نمایش منزجر‌کننده)، The Dead Zone (منطقه مرده)، Cujo (کوجو)، Firestarter (آتش‌افروز)، Children of the Corn (فرزندان ذرت) و Cat's Eye (چشم گربه) است و احتمالاً به‌زودی شاهد ساخت ریبوت این فیلم‌ها نیز خواهیم بود. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده