نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷

شبکه The CW سریالی جدید از کمیک های DC در دست ساخت دارد

شبکه The CW، سریالی جدید به نام پروژه 13 (Project 13) که اقتباس دیگری براساس کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی است، به‌تازگی در دستور کار تولید و توسعه قرار داده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون خبری منتشر شده مبنی بر اینکه شبکه The CW قصد دارد سریالی دیگری با محوریت اتفاقات و نیروهای ماورایی جدید را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد. جدیدترین سریال اقتباسی این شبکه که به تازگی در دستور کار تولید قرار گرفته، حول محور یکی از شخصیت‌های دنیای کمیک یعنی تریسی ترتین یا گرل 13 می‌چرخد. اما به نظر شما ممکن است که این شخصیت هم بخشی از مجموعه سریال‌های Arrowverse (دنیای مشترک کماندار) باشد؟

از زمانی که آخرین فصل‌های سریال Smallville (اسمالویل) به روی آنتن شبکه The CW رفت، این شبکه دیگر تقریبا خانه‌ای برای ساخت و پخش سریال‌های اقتباسی براساس شخصیت‌های کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی شد. این شبکه تقریبا از همان زمان کارهای اقتباسی خود را آغاز کرده و تا به امروز ادامه داده است. با اینکه در ابتدا فعالیت کمی در این زمینه داشت اما امروزه دیگر مبنعی برای اینگونه سریال‌ها شده و یکی از جامع‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی هم که اکنون به روی آنتن می‌برد، مجموعه دنیای مشترک کماندار است. بعد از اینکه این شبکه محبوب ساخت و پخش سریال Black Lightning (رعد و برق سیاه) را در دستور کار خود قرار داد، همه بینندگان و طرفداران دنیای کتاب‌های کمیک در تعجب بودند که پس پروژه بعدی شبکه The CW که قرار است آن را ساخته و به روی آنتن ببرد چه خواهد بود؛ اگر شما هم این سوال در ذهنتان می‌چرخید، در این مطلب به پاسخ خود خواهید رسید.

اخیرا سایت خبری Variety در گزارشی جدید اعلام کرده که شبکه The CW قصد ساخت سریالی جدید با محوریت شخصیت‌های دی سی کامیکس را داشته و این بار دست روی کاراکتر تریسی ترتین و پدر او یعنی دکتر ترتین گذاشته است. همچنین در این گزارش عنوان شده که این شبکه در حال حاضر در مراحل اولیه ساخت این سریال بوده و فعلا در حال آماده سازی بخش‌های اولیه هستند. این سریال درام یک ساعته جدید، داستان یک پزشک فوق‌العاده ماهر را حکایت می‌کند که در دوران ۲۰ سالگی خود است. او به مرور زمان متوجه اتفاقاتی در درون خود می‌شود و درمی‌یابد که او استعدادها و قدرت‌هایی خارق‌العاده و غیرمعمولی دارد. با اینکه او از پدرش که یک شخصیت تقریبا عجیب دارد جدا شده بود، اما حالا با روی دادن این اتفاقات به دنبال او گشته و تصمیم می‌گیرند که به کمک هم پرونده‌هایی که مربوط به اتفاقات و فعالیت‌های ماورایی می‌شود را پیدا کرده و به بررسی و حل آنها بپردازند.

در کتاب‌های کمیکی که مربوط به این شخصیت بود، تریسی توانایی جادویی و ماورایی متنوعی داشت به طور مثال او می‌توانست یک میدان نیرو و سپر انرژی ایجاد کند، تله پورت انجام دهد و حتی قادر بود تا قدرت‌های جادویی خود انفجار بزرگی به وجود آورد. در مقابل هم پدر او یعنی دکتر ترنس ترتین با شخصیت و ذاتی که داشت می‌توانست از اثرگذاری هرگونه جادو و جمبل و مضرات آنها مصون بماند.

اگرچه این شخصیت‌ها در دنیای کتاب‌های کمیک با کاراکترهای دیگری مانند بتمن و فلش کراس اور داشتند و حتی در خط داستانی کتاب کمیک خیلی معروف و محبوبی همانند فلش پوینت (Flashpoint) هم حضور داشتند، اما در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا این سریال هم قرار است بخشی از مجموعه Arrowverse باشد یا خیر و اصلا اطلاعاتی در این زمینه هنوز منتشر نشده است.

براساس گزارشات به دست آمده، گرگ برلانتی که مجموعه سریال‌های Arrowverse روی یک انگشت خود می‌چرخاند و تهیه کنندگی و تولید همه آنها را برعهده داشت، قرار نیست تهیه کنندگی این مجموعه تلویزیونی جدید را هم برعهده داشته باشد. در عوض در این گزارش عنوان شده که الیزابت مارسال بنکس بازیگر محبوب فیلم Power Rangers (پاور رنجرز) و مکس هندلمن تهیه کننده هالیوود، به عنوان دو تن از تهیه کنندگان این مجموعه در پشت صحنه حضور داشته و به فعالیت بپردازند. همچنین دگن فرایکلند هم قرار است هم به عنوان تهیه کننده اجرایی و هم به عنوان نویسنده این سریال به فعالیت بپردازد.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده