// دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

سامسونگ آماده است تا تراشه های 8 نانومتری را به بازار عرضه کند

کمپانی سامسونگ ۳ ماه زودتر از موعد تعیین شده، تراشه‌های ۸ نانومتری را برای عرضه به بازار آماده کرده است و به زودی بر روی تکنولوژی ساخت تراشه‌های ۷ نانومتری متمرکز می‌شود.

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، کمپانی کره‌ای سامسونگ اعلام کرده که تراشه‌های ۸ نانومتری را برای عرضه به بازار آماده کرده است. تراشه‌های جدید سامسونگ با تکنولوژی ۸ نانومتری LPP یا «Low Power Plus» ساخته شده‌اند که نسبت به تراشه‌های ۱۰ نانومتری، بیش از ۱۰ درصد افزایش عملکرد و نزدیک به ۱۰ درصد فضای کم‌تری را اشغال خواهند کرد.

با توجه به جدول زمان‌بندی کمپانی سامسونگ، تراشه‌های ۸ نانومتری نزدیک به ۳ ماه پیش از موعد تعیین شده، برای تولید آماده شده‌اند. رسیدن تراشه‌های ۸ نانومتری به مرحله تولید را می‌توان موفقیت چشمگیری برای سامسونگ دانست زیرا طبق چشم اندازی که قبلا اعلام کرده‌اند، آنها قصد دارند به مرور زمان به تکنولوژی ۴ نانومتری دست یابند.  

تکنولوژی ۸ نانومتری LPP آخرین تکنولوژی سامسونگ قبل از شروع توسعه تکنولوژی ۷ نانومتری EUV یا «Extreme Ultra Violet» خواهد بود. این تکنولوژی به‌زودی به صنایع تولید نیمه هادی اجازه خواهد داد تا محدودیت‌های بیشتری را کنار زده و به عملکرد بهتری دست یابند.

توسعه و تولید تراشه‌های ۷ نانومتری EUV سامسونگ مشخص نیست تا چه زمانی طول خواهد کشید اما طبق صحبت‌های منتشر شده در وب‌سایت کمپانی سامسونگ، آنها معتقدند تولید تراشه‌های ۷ نانومتری مرز‌های قانون مور را جابه‌جا خواهد کرد و آنها را با چالش‌های فراوان جدیدی مواجه می‌کند. 


منبع Overclock3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده