نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Don't Starve: Shipwrecked

در بازی موبایل Don't Starve: Shipwrecked، ویلسون بار دیگر خود را میان یک جزیره گرمسیری در ناکجا آباد می‌بیند و دوباره باید برای زنده ماندن میان موجودات، حوادث و فصول مختلف تلاش کند.

سری بازی Don't Starve، ساخته‌ی استودیو کلای اینترتینمنت (Klei Entertainment)، با سبک ارائه خاص خود در نوع جلوه‌های بصری، داستان و روایت هوشمندانه، یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های موجود در میان بازی‌های ویدیویی روی موبایل است؛ ساخته‌هایی که به طرز بسیار سختی روی مکانیزم‌های تلاش برای بقا تاکید می‌کنند و از این‌رو تجربیات کاملا منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. در طول روند بازی اندروید و بازی آیفون Don't Starve: Shipwrecked شما در نقش ویلسون باید طی ۱۰۰ شبانه روز برای زنده ماندن در یک جزیره متروکه از انواع و اقسام مکانیزم‌های مختلف استفاده کنید و با موجودات خطرناک گوناگونی سر و کله بزنید.

علاوه بر مدیریت کردن گرسنگی ویلسون، شما باید موارد دیگری مانند خواب، پوشاک مناسب و غیره را به منظور حفظ سلامت وی در دستور کار قرار دهید

هدف اصلی شما در طول روند گیم‌پلی بازی Don't Starve: Shipwrecked دقیقا همان چیزی است که عنوان بازی سعی در بازگو کردن آن دارد. بازیکن کنترل کاراکتر اصلی به نام ویلسون را از زاویه‌ی دید ایزومتریک (بالا به پایین) در اختیار خواهد داشت؛ شخصی که خود را طی حادثه غرق شدن کشتی به‌صورت ناگهانی میان یک جزیره خالی از سکنه پیدا می‌کند و حالا این ماموریت شما است تا با کنترل ویلسون و مواجهه با انواع و اقسام مشکلات، برای زنده ماندن تلاش کنید. همانطور که اشاره شد داستان در نسخه Shipwrecked در یک جزیره جریان خواهد داشت؛ جایی که شما باید انواع و اقسام کارها برای بقا مانند: بریدن تنه‌ی درختان، ماهی‌گیری، حفر کردن زمین و حتی ساخت قایق به جهت سفر مابین بخش‌های مختلف جزیره را انجام دهید. یکی از نکات جالب توجه در مورد گیم‌پلی و روند پیشروی مراحل در بازی Don't Starve: Shipwrecked این است که بازی هیچ‌گونه خط مشی برای شما به منظور انجام ماموریت یا فعالیت خاص در نظر نمی‌گیرد و این وظیفه‌ی شما است تا به‌عنوان بازیکن و با کنکاش در محیط، ابزار مورد نیاز را به‌دست آورید و کارهای مورد نظر خود را انجام دهید. شما به‌نوعی طی پیشروی در طول مراحل و تعامل با بخش‌ها و مکانیزم‌های مختلف تعبیه‌شده در بازی Don't Starve: Shipwrecked، داستان جالبی را روایت خواهید کرد. در کنار موارد اشاره‌شده، نظیر جمع‌آوری چوب از تنه‌ی درختان یا برداشت گیاهان از محیط پیرامون، می‌توانید با استفاده از متریال‌های ساده و پایه‌ای برای خود ابزارهای فوق‌العاده کاربردی گوناگونی نظیر تبر یا کلنگ درست کنید؛ ابزارهایی که به نوبه‌ی خود به شما اجازه می‌دهند منابع دیگر را به منظور تغذیه و رسیدن به موارد پیچیده‌تر مورد جست‌وجو قرار دهید.

با پیشروی در طول مراحل و تعامل با بخش‌ها و مکانیزم‌های مختلف تعبیه شده در بازی، داستان جالبی را روایت خواهید کرد

علاوه بر مدیریت کردن گرسنگی شخصیت ویلسون، شما باید موارد دیگری مانند خواب، پوشاک مناسب و غیره را به منظور حفظ سلامت وی در دستور کار قرار دهید. شما همچنین در هر لحظه باید ویلسون را از خطر حیات وحش پیرامون و موجوداتی که بی‌وقفه به‌دنبال صدمه زدن یا به‌نوعی خوردن او هستند، دور نگاه دارید. یکی از جنبه‌های فوق‌العاده در بازی Don't Starve: Shipwrecked نوع ارائه‌ی منابع در قسمت‌های مختلف نقشه است؛ به‌گونه‌ای که به شما این حس را منتقل می‌کند که منابع استفاده‌شده در یک قسمت از جزیره کاملا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و شما برای به‌دست آوردن آذوقه، متریال‌های بیشتر و ... باید محیط پیرامون و جای جای جزیره را جست‌وجو کنید.

روی هم رفته گیم‌پلی در بازی Don't Starve: Shipwrecked مانند نسخه‌های قبل به‌خوبی از مکانیزم‌های پایه این سری به علاوه‌ی موارد جدیدتر استفاده کرده و کاملا احساس سرگردانی و تلاش برای زنده ماندن در یک محیط خالی از سکنه و مملو از خطرات گوناگون را به شما منتقل خواهد کرد.

یکی از جذابیت‌های اصلی سری بازی Don't Strave نوع ارائه ویژگی‌های بصری آن است. استفاده از متد دوبعدی برای خلق محیط در کنار بهره‌گیری از هارمونی و ترکیب‌بندی کارتونی در خلق گرافیک، جلوه‌ی فوق‌العاده چشم‌نوازی را به ظاهر بازی Don't Starve: Shipwrecked بخشیده است. افکت‌های تصویری گوناگون، هارمونی رنگ‌های چشم‌نواز و انیمیشن‌های نرم و روان، همه و همه در خلق یکی از منحصربه‌فرد و جذاب‌ترین جلوه‌های بصری در بین بازی‌های موبایل به‌خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در کنار جلوه‌های بصری ویژه، Shipwrecked از بخش موسیقی متن هماهنگ با اتمسفر آن و افکت‌های صوتی درخور توجهی نیز برخوردار است.

برای دانلود از طریق سایت آپارات اقدام کنید

Don't Starve: Shipwrecked از آن دست تجربه‌های نابی است که شما را در قلب یک ماجراجویی فوق‌العاده به‌منظور تلاش برای بقا به سبک کارهای تیم برتون قرار می‌دهد. اگر نسخه‌های پیشین سری بازی Don't Strave را تجربه کرده‌ و توانسته‌اید با نوع ارائه‌ی گیم‌پلی آن ارتباط برقرار کنید بدون هیچ شکی نسبت به تهیه Shipwrecked اقدام کنید. می‌توانید این بازی فوق‌العاده سرگرم‌کننده را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور با قیمت ۵ دلار تهیه کنید. لازم به ذکر است که بازی Don't Starve: Shipwrecked از طریق شبکه استیم برای پی سی نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Don't Starve: Shipwrecked


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده