نویسنده: حسین سلیمی
// یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۶

کمپانی NIS آمریکا: عملکرد ناموفق مایکروسافت در زمینه بازی‌های ژاپنی

کمپانی NIS آمریکا اعلام کرد که گرچه بازی‌های ژاپنی در بین بعضی کاربران محبوب هستند و طرفداران خاص خودشان را دارند، اما مایکروسافت از بازی‌های ژاپنی به‌خوبی حمایت نمی‌کند.

شرکت ان آی اس آمریکا، ناشر بازی‌های ویدیویی، اخیرا اعلام کرد که ایکس‌باکس‌ وان در حمایت از بازی‌های ژاپنی عملکرد چشم‌‎گیر و موفقی نداشته است. تاکورو یاماشیتا، مدیر‌عامل شرکت ان‌آی‌اس در مصاحبه اخیر خود در مورد عملکرد ناموفق شرکت مایکروسافت در حوزه بازی‌های ژاپنی اعلام کرد:

مایکروسافت نسبت به بازی‌های ژاپنی کم‌توجه است. از دید این شرکت بازی‌های ژاپنی، کوچک و کم طرفدار هستند و انتشار این بازی‌ها برای ساختار کسب‌وکار مایکروسافت مناسب نبوده. به همین دلیل مایکروسافت حامی خوبی برای بازی‌های ژاپنی نبوده است.

xbox oneدر حالی که طبیعتا شرکت‌های سونی و نینتندو با کنسول‌های خود از بازی‌های ژاپنی به‌خوبی حمایت می‌کنند‌، ایکس باکس‌ وان نتوانسته عملکرد قابل توجهی در زمینه بازی‌های ژاپنی انجام دهد و این بازی‌ها در این کنسول وضعیت جالبی ندارند. توسعه‌دهندگان بازی‌های ژاپنی در دوران ایکس باکس ‌360 به‌خوبی حمایت می‌شدند، اما حال به نظر می‌رسد کنسول ایکس‌باکس‌ وان حمایت برای توسعه بازی‌های ژاپنی را از دست داده است.

این شرکت اعلام کرد که به دنبال پلتفرم‌هایی است که بیشترین مخاطب را برای خود دارد و نمونه واضح آن بازی Disgaea 5 بوده که توانسته در پلتفرم‌ نینتندو سوییچ موفقیت به‌دست بیاورد. با این حال شرکت ان‌آی‌اس پشتیبانی خود را از ایکس‌باکس متوقف نخواهد کرد.

اگر شما از طرفداران بازی‌های JRPG هستید، سوال زومجی از شما این است: آیا دوست دارید این نوع از بازی‌ها برای ایکس‌باکس وان عرضه شود؟


منبع Aotf
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده