نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹

فروش پلی استیشن VR در ژاپن از مرز ۲۰۰ هزار واحد عبور کرد

سونی اخیرا مدل جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR با شماره مدل CUH-ZVR2 را منتشر کرده که فروش خوبی در ژاپن داشته است.

امروز موسسه آماری Media Creat تحلیل هفتگی خود را منتشر کرد که در آن اطلاعات جالبی در مورد مدل CUH-ZVR2 هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR که در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) عرضه شده بود، به چشم می‌خورد.

با توجه به آمار Media Creat، به نظر می‌رسد این هدست واقعیت مجازی در اولین هفته عرضه در ژاپن ۲۷ هزار واحد فروخته است. به لطف افزایش تعداد فروشگاه‌هایی که این هدست را می‌فروشند، آمار ثبت شده بهترین آمار فروش هفتگی پلی‌استیشن VR پس از هفته اول عرضه نسخه اولیه آن است. پلی‌استیشن VR اولیه در هفته اول عرضه خود ۵۲ هزار واحد فروخته بود.

نکته جالب دیگر اینکه به لطف عملکرد موفقیت آمیز هدست در هفته گذشته، مجموع فروش پلی‌استیشن VR در ژاپن هم‌اکنون از مرز ۲۰۰ هزار واحد عبور کرده و به طور دقیق‌تر معادل با ۲۱۷ هزار نسخه است.

البته عرضه مدل جدید هدست تاثیری در افزایش فروش کنسول پلی استیشن 4 نداشته است و مدل استاندارد این کنسول در هفته گذشته ۱۶,۹۳۳ واحد و مدل پرو ۵۷۷۳ واحد فروخته است. در طرف دیگر، نینتندو با کنسول نینتندو سوییچ به عملکرد بسیار خوب خود ادامه می‌دهد و هفته گذشته هم ۴۰,۸۰۳ واحد فروش داشته است.

پلی‌استیشن VR هم مانند نینتندو سوییچ هنگام عرضه در ژاپن به سرعت با کمبود موجودی مواجه شد و به نظر می‌رسد علت به عدم ریسک سونی برای تولید و عرضه تعداد فراوانی هدست باز می‌گردد. با این وجود به نظر می‌رسد سونی با عرضه مدل جدید (برای آشنایی با آن، این مطلب را مشاهده کنید) قصد دارد سیاست گذشته خود را تفییر دهد، چرا که علاوه بر تعداد بیشتر هدست تولید شده، تعداد فروشگاه‌هایی که این هدست را می‌فروشند هم افزایش پیدا کرده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده