نویسنده: آرش محمدی
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

ویدیویی دیده نشده از بازی Witcher که هرگز منتشر نشد

یک دهه قبل از انتشار اولین بازی Witcher توسط CD Projects، شرکتی دیگر ساخت این بازی را بر عهده داشت.

در سال ۱۹۹۷، یک شرکت لهستانی به نام Metropolis Software در حال ساخت بازی Witcher بود. آدریان خمیلارژ رییس این شرکت و مسئول ساخت بازی بود که از آثار او می‌توان Bulletstorm و The Vanishing of Ethan Carter را نام برد.

تا به امروز هیچ ویدیویی از این بازی منتشر نشده بود و هیچ امیدی هم برای انتشار آن نبود زیرا آدریان بیان کرد که نسخه‌ی اصلی و اولیه‌ی این بازی نیز از بین رفته است. او گفت:

مثل اینکه سی‌دی‌ها نمی‌توانند اطلاعات را برای سال‌ها نگه دارند!

اما در کنار آدریان، افراد دیگری نیز در شرکت متروپولیس کار می‌کردند که خوشبختانه دو تن از این افراد موفق شدند تا بازی را به نمایش بگذارند. این دو فرد، کسپر روت و جرک سوبیرسکی، در ویدیوی زیر به مجری برنامه می‌پیوندند تا قسمتی از بازی را نمایش دهند.

بازی Witcher قرار بود تا یک بازی ماجراجویی نقش‌ آفرینی با داستان خطی باشد که شاخه‌هایی از داستان‌های فرعی دارد. این بازی قرار بود تا بزرگسالان را مخاطب خود قرار دهد که این امر در آن زمان عجیب و غیرمعمول بود. آدریان در ادامه بیان کرد:

می‌دانم که الان کلیشه به نظر می‌رسد، ولی در سال ۱۹۹۷ بازی‌های نقش‌آفرینی و بازی‌هایی که در آن باید تصمیم‌گیری کنید، سبک جدیدی به حساب می‌آمدند. Witcher داستانی تاریک داشت که این مورد نیز در آن زمان غیرعادی بود. اما هدف ما هم همین بود. غنی بودن منبع و داستان بازی، دلیلی بود که ما را به سمت ساخت این بازی مخصوص کشاند. ما مرحله‌ی اول بازی را ساختیم و با شرکت TopWare قرارداد بستیم. اما این پروژه یک پروژه‌ی بلند پروازانه بود و شرکت TopWare وقتش را صرف پروژه‌های دیگر می‌کرد. این مشکلات روی هم انباشته شدند تا اینکه ساخت بازی کنسل شد.

سرانجام در سال ۲۰۰۲ یک شرکت متوجه این بازی شد و شروع به توسعه‌ی آن کرد. این شرکت یک شرکت لهستانی دیگر، یعنی سی‌ دی پراجکت بود. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید.

برای دانلود به آپارات مراجعه کنید


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده