نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: آغاز پر قدرت فیفا 18

بالاخره بازی فیفا 18 این هفته عرضه شد و طبق انتظارات، توانست به راحتی صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی فیفا 18 این هفته عرضه شد و توانست به سه هفته صدرنشینی بازی Destiny 2 خاتمه دهد. امسال، فیفا 18 برای پنج پلتفرم مختلف عرضه شد که در این میان،‌ ۹۷ درصد فروش بازی مربوط به نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بازی بود. به این ترتیب، بازی FIFA 18 باعث شد که بازی Destiny 2 که توانست سه هفته را در صدر سپری کند، با یک پله سقوط مواجه شود و به جایگاه دوم بازی‌های پرفروش انگلستان برود.

از طرف دیگر،‌ در حالیکه تا عرضه بازی Forza Motorsport 7 زمان زیادی باقی نمانده است، به دلیل فروش‌های ویژه و باندل‌های مختلف،‌ بازی Forza Horizon 3 موفق شد با ۶ پله صعود، از جایگاه نُهم به جایگاه سوم این هفته دست پیدا کند. دیگر بازی ورزشی این روزها یعنی NBA 2K18 نیز این هفته یک پله سقوط کرد و از جایگاه سوم خود، به جایگاه چهارم رسید. بازی GTA V، که دیگر مشخص نیست چه زمانی قرار است از جدول بازی‌های پرفروش انگلستان خارج شود نیز این هفته با یک پله صعود مواجه شد و در جایگاه پنجم جا خوش کرد.

ریمستر سه‌گانه کرش نیز که با نام Crash Bandicoot N.Sane Trilogy توسط اکتیویژن بلیزارد عرضه شده است، این هفته نیز یک پله صعود کرد و در جایگاه شِشُم قرار گرفت. بازی Project Cars 2،‌ محصول جدید اسلایتلی مد که توسط باندای نامکو منتشر شده است، در حالی کار خود را این هفته در جایگاه هفتم به پایان رساند که هفته پیش و در هفته اول انتشار خود توانست کار خود را در جایگاه دوم آغاز کند. 

جایگاه هشتم بازی‌های پرفروش این هفته انگلستان اما دست‌خوش تغییر نشد و تنها بازی‌ای که توانست جایگاه هفته گذشته خود را حفظ کند، بازی Uncharted: The Lost Legacy محصول جدید ناتی‌داگ و بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 بود. بازی Lego Worlds نیز از دیگر بازی‌هایی بود که این هفته توانست صعود کند و از جایگاه دَهُم خود، به جایگاه نهم رسید. آخرین جایگاه ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به هشتم مهر ماه نیز به بازی Mario Kart 8 Deluxe، بازی انحصاری نینتندو سوییچ اختصاص یافت. این بازی توانست با یک پله صعود، از جایگاه یازدهم، به جایگاه ۱۰ برسد.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

FIFA 18

هفته اول انتشار و خاتمه به سه هفته صدرنشینی Destiny 2
۲۱

Destiny 2

از دست دادن صدر پس از سه هفته
۳۹

Forza Horizon 3

صعودی ۶ پله‌ای به لطف فروش‌های ویژه
۴۳

NBA 2K18

-
۵۶

Grand Theft Auto V

ادامه به حضور پر قدرت در جدول
۶۷

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-
۷۲

Project Cars 2

-

۸۸

Uncharted: The Lost Legacy

حفظ جایگاه هفته قبل
۹۱۰

Lego Worlds

-
۱۰۱۱

Mario Kart 8 Deluxe

ورود دوباره به جدول

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

بازی FIFA 18 / فیفا 18

FIFA 18

نسخه جدید فیفا، امسال هم مانند همیشه اوایل پاییز عرضه شد و امسال هم شاهد بهبودهای مختلفی در بخش‌های بازی هستیم. با اینکه هسته اصلی بازی همان فیفا 17 است و بازی نیز بر اساس موتور فراست‌بایت ساخته شده است، اما فیفا 18، بهبودهایی در گیم‌پلی و بخش‌های مختلف داشته است. سانترهای جدید، هوش بهتر هم‌تیمی‌ها و بازی مبتنی بر پاسکاری، از جمله تفاوت‌های گیم‌پلی بازی هستند.

امسال، یک بار دیگر به سراغ الکس هانتر و سفر او برای ستاره شدن در بخش داستانی بازی خواهیم رفت. امسال، این بخش گسترده‌تر شده است و شما حالا می‌توانید در باشگاه‌های مختلف به بازی بپردازید. علاوه بر این، یکی از بخش‌هایی که موارد بسیار زیادی به آن اضافه شده است، بخش آلتیمیت تیم بازی است. امسال بالاخره بازیکن‌های افسانه‌ای برای تمامی پلتفرم‌های بازی در دسترس قرار گرفته‌اند (تا سال گذشته، این بازیکنان در انحصار ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان بودند) و همچنین بخش جدیدی با نام Squad Battles به آلتیمیت تیم اضافه شده است تا شما بتوانید راحت‌تر به جوایز مختلف دست پیدا کنید.

بازی فیفا 18، جمعه هفته گذشته برای پلتفرم‌های نسل هشتمی، هفتمی، پی‌سی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار گرفت.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده