نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

شبکه نتفلیکس درحال آماده سازی چند فیلم و انیمه اختصاصی است

براساس گزارشات جدید، شبکه محبوب نتفلیکس در حال آماده‌سازی چند پروژه اختصاصی جدید مانند ۳۰ انیمه سریالی و ۸۰ فیلم سینمایی برای پخش در شبکه خود است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تد سراندوز، سرپرست و رئیس بخش محتوای شبکه نتفلیکس در طی جلسه‌ای که بین سرمایه‌داران این شبکه برگزار شده بود به طور رسمی اعلام کرد که بخش محتوای تلویزیونی در حال آماده سازی ۳۰ انیمه سریالی و ۸۰ فیلم سینمایی اختصاصی برای پخش بر روی آنتن‌های این شبکه هستند. سراندوز در طی این جلسه اعلام داشت که فیلم‌های انتخاب شده قرار است در سال ۲۰۱۸ منتشر شوند. تد سراندوز به جز همین اطلاعات، جزئیات دیگری درباره اینکه این فیلم‌ها و انیمه‌های سریالی چه هستند، چه شکلی قرار است داشته باشند و اخیرا با چه افرادی (مانند آدام سندلر) بر سر این پروژه‌ها قرارداد بسته‌اند را اعلام نکرد. سراندوز در طی این مراسم درباره این موضوع اینچنین صحبت کرد:

در این سه ماهه اخیر ما هشت فیلم اختصاصی منتشر کردیم و برنامه‌های خیلی فشرده و فوق‌العاده خوبی هم برای آماده سازی ۸۰ فیلم دیگر داریم که سال آینده منتشر خواهند شد. این آثار از هر محدوده‌ای که شما فکرش را بکنید انتخاب شده‌اند، از فیلم‌هایی با بودجه‌های کم در فستیوال فیلم ساندنس گرفته تا آثاری که مقیاس بزرگتر و محبوبیت بیشتری دارند. به طور مثال اثری مانند فیلم Bright (درخشان) ساخته دیوید آیر (با بازی ویل اسمیت) که برای انتشار در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۱ دی ۱۳۹۶) تنظیم شده و همچنین فیلم The Irishman (مرد ایرلندی) ساخته مارتین اسکورسیزی (با بازی رابرت دنیرو و آل پاچینو) که برای اکران در اوایل سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است.

تد سراندوز به شدت در تلاش است که گنجینه محتوایی شبکه نت فلیکس را تبدیل به یکی از غنی‌ترین و انحصاری‌ترین گنجینه‌ها در بین تمامی شبکه‌ها کند.

با توجه به اینکه مدیر بخش محتوای نتفلیکس برنامه‌های خیلی بزرگی برای شبکه تدارک دیده و هزینه هنگفت و بسیار زیادی هم قرار است صرف این برنامه‌ها کند، امیدواریم در انتها شاهد آثار اختصاصی واقعا خوبی مانند سریال Stranger Things باشیم

او سابقا هم در این رابطه اعلام کرده بود که قصد دارد برنامه‌ای را ترتیب دهد که تا پایان سال، ۵۰ درصد از کل محتواهایی که در شبکه و سرویس استریم آن به روی آنتن می‌رود، تماما محتواهای اختصاصی خود نتفلیکس باشد. شبکه نتفلیکس در همین سال جاری توانسته چند انیمه سریالی اختصاصی از جمله Neo Yokio را تولید و به روی آنتن ببرد و چند پروژه سینمایی دیگر مانند اثر بلاک باستر و علمی تخیلی یعنی فیلم Bright را هم در دستور کار داشته که در پایان سال جاری اکران خواهد شد. سراندوز قطعا برای رسیدن به این هدف بزرگ خود باید پول زیادی را صرف کند. با یک حساب سرانگشتی، او باید تقریبا هزینه‌ای نزدیک به ۸ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۸ صرف کرده تا بتواند ۵۰ درصد کل محتواهای این شبکه را اختصاصی کند و تولید مجموعه‌های تلویزیونی در سطح بین‌المللی را در بازارهای مختلف افزایش دهد.

با توجه به اینکه شبکه نتفلیکس در آینده‌ای خیلی نزدیک باید هزینه‌ای نزدیک به ۸ میلیارد دلار را صرف کند، به دنبال راهی است تا بتواند تولیدات جهانی خود را افزایش داده و محتواهایی را برای پخش آماده کند که مخاطبان آن فقط به کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی محدود نشده و بتواند برای کشورهای دیگر دنیا هم برنامه‌هایی را تدارک ببیند. رید هستینگز رئیس شبکه نتفلیکس هم چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد انیمه‌های سریالی خیلی خوب و محبوب یا فیلم‌هایی هالیوودی تولید کرده و به روی آنتن برده و نتفلیکس را به اولین شبکه بین‌المللی که واقعا محتواهای جهانی دارد و مخاطبان آن از سرتاسر دنیا هستند تبدیل کند.

همچنین از طرف دیگر، مدیر بخش مالی شبکه نتفلیکس یعنی دیوید ولز در طی گفتگویی کوتاه، این موضوع را اعلام کرد که اگرچه کمپانی قصد دارد هزینه هنگفت و خیلی زیادی در سال ۲۰۱۸ برای تولید محتواهای بیشتر و البته اختصاصی‌تر صرف کند، اما این مسئله به این معنی نیست که قرار است بار دیگر هزینه اشتراکی برای بینندگان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی افزایش پیدا کند. او در این گفتگوی کوتاه خود اینگونه درباره این مسئله توضیح داد:

مطمئن باشید هیچ ارتباطی بین تمایل ما به رشد و افزایش محتواهای اختصاصی، تولید و افزایش این محتواها و البته هزینه‌ای که صرف آنها می‌شود و افزایش هزینه‌های اشتراکی وجود ندارد. این برنامه از خیلی وقت پیش تنظیم شده بود و ما در حال رشد و پیشرفت کردن و محبوب‌تر شدن هستیم. ما آرام آرام در حال رشد کردن هستیم و برنامه ریزی کسب و کار خود و استراتژی که برای آن در نظر گرفتیم را کم کم طی می‌کنیم. به همین دلیل قصد داریم در طی زمان‌های مختلف میانگین قیمت فروش (ASP) را کم کم بالا برده تا هم بتوانیم از پس هزینه‌ها بربیاییم و هم کاربران ما از این مسئله ناراضی نشوند. علاوه بر افزایش قیمت، مطمئن باشید که کیفیت محتواها هم به همان اندازه افزایش پیدا خواهد کرد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده