نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

افشای بودجه و عملکرد مالی بازی Dead Space 2 توسط یکی از سازندگان

یکی از سازندگان بازی Dead Space 2 پس از تعطیلی استودیو ویسرال گیمز در مورد بودجه و عملکرد مالی این بازی ترسناک اطلاعات جالبی فاش کرد.

در حالیکه روز گذشته شاهد تعطیلی رسمی استودیو ویسرال گیمز توسط الکترونیک آرتز بودیم، یکی از کارکنان سابق این استودیو امروز در جدیدترین اخبار بازی اطلاعات جالب توجهی در مورد بودجه و عملکرد مالی بازی Dead Space 2 فاش کرده است. زک ویلسون، نام این طراح مرحله سابق ویسرال گیمز است که امروز در توییتر گفت این بازی ترسناک محصول سال ۲۰۱۱ که برای کامپیوتر، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شده بود، بودجه ۶۰ میلیون دلاری داشته است و نهایتا چهار میلیون نسخه فروخت. ویلسون افزود که الکترونیک آرتز بودجه بی‌رحمانه‌ای برای ساخت بازی در نظر گرفته بود و به نظر ویلسون بودجه بازی می‌توانست بیشتر از این هم باشد.

چهار میلیون نسخه آمار فروش قابل توجهی است، اما تبلیغات و بازاریابی بازی هم نزدیک به ۶۰ میلیون دلار هزینه داشته است. علاوه بر این، فروشگاه‌ها هم از فروش بازی سهم داشته‌اند و تازه بخشی از فروش بازی هم متعلق به سونی و مایکروسافت بوده است. بنابراین عملکرد بازی به اندازه کافی خوب نبوده است. با این وجود، ویسرال بعدا بازی Dead Space 3 را هم ساخت، اما این بازی وضعیت بدتری را تجربه کرد و نتوانست انتظارات فروش را برآورده کند. این بازی با افزودن بخش همکاری چندنفره تغییر بسیار بزرگی در مجموعه ایجاد کرد و با کاهش عناصر ترسناک و افزایش اکشن بازی سعی در افزایش مخاطبین بازی داشت که نتیجه برعکس شد.

صحبت‌های امروز ویلسون چیزی نیست که هر روز در مورد آن بشنویم، چرا که معمولا بودجه دقیق تولید و بازاریابی بازی‌ها توسط کمپانی‌ها و ناشران فاش نمی‌شود و با وجود اینکه نمی‌توان صحبت‌های ویلسون را تایید کرد، این سخنان قابل توجه و جالب هستند.

ویلسون در حال حاضر در کمپانی بتسدا مشغول به کار است و سرگرم ساخت یک بازی معرفی نشده است. او تنها عضو سابق استودیو ویسرال نیست که پس از تعطیلی امروز استودیو در مورد آن صحبت کرده است. اسکات وارنر، کارگردان سابق استودیو هم در توییتر گفته است ویسرال برای موفقیت ساخته شده بود، اما توسط نیروهای فراتر از کنترلش شکست خورد. هنگامی که در مورد این نیروهای ناشناس از وارنر پرسیده شد، او گفت که وضعیت بسیار پیچیده‌تر از این است که بخواهیم تقصیر را فقط گردن الکترونیک آرتز بیاندازیم. وارنر هم‌اکنون طراح ارشد شاغل در آکیولس VR است.

ویسرال پیش از تعطیلی روی یک بازی اکشن ماجرایی رونمایی نشده در مجموعه جنگ ستارگان به رهبری یکی از اعضای حرفه‌ای و قدیمی صنعت گیک یعنی امی هِنیگ، کارگردان سری آنچارتد فعالیت می‌کرد. البته تعطیلی استودیو موجب لغو روند ساخت این بازی نشده است، اما قرار است تغییرات و اصلاحات فراوانی در آن ایجاد شود و عرضه بازی با تاخیر مواجه شد. در ضمن ساخت بازی از این پس بر عهده شعبه ونکوِر الکترونیک آرتز خواهد بود. الکترونیک آرتز در مورد هِنیگ هم گفته است که در حال مذاکره با وی برای گرفتن تصمیم بعدی‌اش است، اما جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

در سال ۲۰۱۵، استیو پاپوتیس، مدیر اجرایی ویسرال در مصاحبه‌ای گفت که بازگشت سری Dead Space یکی از آن مواردی است که استودیو آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. اما حال که ویسرال تعطیل شده، آینده این سری هم در هاله‌ای از ابهام قرار گفته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده