نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

روشی جدید برای تجربه بازی‌های Super Nintendo

کمپانی امریکایی Analogue به‌تازگی کنسول‌ جدیدی مشابه کنسول SNES Classic کمپانی نینتندو طراحی کرده است.

کمپانی نینتندو در سال‌های اخیر با عرضه دو کنسول NES Classic‌ و SNES Classic امکان تجربه مجدد بازی‌های قدیمی زیادی را برای بازیکنان فراهم کرده است. اما اگر به خیل عظیم بازی‌هایی که در قدیم برای این کنسول‌ها عرضه می‌شد دقت کنید، بازهم جای خالی بازی‌های زیادی احساس می‌شود. حالا اگر در این میان تصمیم بگیرید برای تجربه بازی‌های قدیمی دوباره سراغ کارتریج‌ها بروید، دو راه پیش رو خواهید داشت: یا دوباره سراغ همان کنسول‌های قدیمی نینتندو بروید یا اینکه نسل جدیدی از این کنسول‌ها را تجربه کنید!

شرکت امریکایی Analogue راه‌حل جالبی برای آن‌ دسته از بازیکنانی که کنسول‌های موجود نینتندو نیز جواب‌گوی نیاز آن‌ها نیست، ارائه کرده است. کمپانی Analogue بیش‌تر برای آن دسته از کلکسیونرهایی که به دنبال بهترین تجربه از بازی‌های قدیمی به روی کنسول‌های جدید هستند، شناخته شده است. این کمپانی به‌تازگی از کنسول جدید خود که Super Nt نام دارد و مشابه کنسول‌های نینتندو است، رونمایی کرده است. این کنسول در حال حاضر قابل پیش‌خرید است و قرار است در فوریه ۲۰۱۸ میلادی (بهمن-اسفند) به بازار عرضه شود. 

شاید قیمت ۱۹۰ دلاری این کنسول کمی زیاد به نظر برسد، اما کمپانی Analogue دلیل این قیمت‌گذاری را بالا بردن کیفیت کنسول و رساندن آن به کیفیت کنسول‌های SNES کمپانی نینتندو عنوان کرده است. 

Super Nt

کوین هورتون، یکی از مهندسین شرکت Analogue مدت ۱۴ ماه به طور دائم مشغول کار روی این کنسول جدید بوده و نتیجه کار هم چیزی نیست جز کنسول SNES مبتنی بر مدار FPGA. مدارهای FPGA مدارهایی قابل برنامه‌ریزی هستند که درصورت به‌کارگیری درست، می‌توانند نسخه‌ی مبدل دقیق‌تری را نسبت به روش‌هاش قدیمی ارائه کنند. 

چندی پیش بود که شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه‌ای از کنسول SNES Classic مبتنی بر مدارهای FPGA بر سر زبان‌ها افتاده بود، اما در نهایت این شایعات راه به جایی نبرد. به همین دلیل این خبر ناگهانی از کمپانی Analogue، بسیاری از علاقمندان به تجربه بازی‌های ۱۶ بیتی نینتندو را غافلگیر کرده است.

به بیان ساده‌تر، کمپانی Analogue وعده داده که با تهیه کنسول Super Nt بتوانید تمامی نسخه‌های قدیمی بازی‌های سوپر نینتندوی موجود را بدون نیاز به ایجاد تغییر خاصی روی کنسول، تجربه کنید. این کنسول آپشن‌های زیادی نیز برای تنظیم کیفیت تصویر و صدا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این اوصاف تنها قابلیتی که این کنسول قادر به ارائه آن نیست، امکان اتصال تصویری آنالوگ چند منظوره است. شاید این قابلیت برای آن‌هایی که به دنبال تجربه کیفیت تصویری مانند تلویزیون‌های لامپ تصویردار قدیمی بودند، می‌توانست جالب باشد، اما به نظر می‌رسد کمپانی سازنده با قرار ندادن این ویژگی در کنسول خود، قصد پایین آوردن قیمت نهایی کالا را داشته است.

از دیگر اقدامات این کمپانی برای کاهش قیمت نهایی کنسول، استفاده از محفظه تمام پلاستیکی به جای محفظه‌های آلومینیومی است. این ویژگی هم‌چنین امکان طراحی کنسول در رنگ‌بندی‌های مختلف را نیز در اختیار کمپانی قرار داده است. علاوه بر تمامی این موارد، شرکت Analogue برای تهیه کنترلرهای وایرلس کنسول جدید خود، قراردادی با شرکت 8bitdo بسته است. کار اصلی شرکت 8bitdo طراحی کنترلرهای باکیفیت برای کنسول‌های قدیمی است.

شاید ایده تجربه بازی‌های کارتریجی قدیمی روی کنسولی جدید، ایده جالب و هیجان‌انگیزی به نظر برسد، اما بازهم باید تا زمان عرضه این کنسول‌ها منتظر ماند و دید شرکت Analogue تا چه حد توانسته در پیاده‌سازی ایده خود، موفق باشد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده