نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Blyss

Blyss یکی از بهترین و آرامش‌ بخش‌ترین تجربه‌های ممکن در سبک پازل برای اندروید و آیفون است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

امروزه سبک پازل روی تلفن‌های هوشمند با ساخته‌های بسیار خوش‌ساختی رو به رو شده است؛ بازی‌هایی که علاوه بر ارائه چالش‌های سرگرم کننده می‌توانند تجربه‌های بسیار آرامش بخشی را نیز رقم بزنند. یک ماجراجویی در میان معماهای جذاب همراه با موسیقی‌های ترکیبی گوش‌نواز می‌تواند تجربه موفقی از یک ساخته‌ی پازل باشد؛ بازی اندروید و بازی آیفون Blyss از استودیو دراپ آوت گیمز (Dropout Games) یکی دیگر از بهترین‌های ممکن در ژانر پازل برای گوشی‌های هوشمند است که علاوه بر ارائه‌ی چالش‌های سرگرم کننده یکی از بهترین نمونه‌های ممکن از ساخته‌های آرامش‌ بخش در این ژانر شمرده می‌شود.

گیم‌پلی در بازی Blyss بسیار سر راست است و از یک اصل ساده پیروی می‌کند، با رسم خطوط نامرئی باید تمام نقاط موجود روی بلوک‌ها (دومینو) را از سطوح آنها حذف کنید. در هر مرحله تعدادی از دومینو‌ها با آرایش خاص در اختیار بازیکن قرار داده می‌شوند. هر کدام از دومینوها دارای ۱ تا ۴ نقاط خواهند بود. در مراحل ابتدائی میزان نقاط موجود روی بلوک‌ها بین یک تا دو نقطه است و با پیشروی بازیکن تعداد این نقاط بیشتر شده و متعاقبا چالش‌های بازی هم وارد فاز جدیدی خواهند شد. با هربار کشیدن خطوط از روی صفوف بلوک‌های قرار داده شده، یک ردیف از نقاط مندرج روی آنها حذف خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای حذف نقاط موجود روی یک ردیف از دومینو‌های یک نقطه‌ای تنها کافی است یکبار خطی را چنان رسم کنید تا از تمام بلوک‌ها عبور کرده و مرحله با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

مراحل در بازی Blyss به‌صورت تصادفی تولید می‌شوند

البته لازم به ذکر است که در بازی شما تنها قادر به رسم پاره خط خواهید بود؛ از این رو توانایی قطع و عبور از مسیر‌های که رسم خواهید کرد را نخواهید داشت علاوه بر این بازیکن باید نقاط را با استفاده از مکانیزم اشاره شده به‌گونه‌ای حذف کند که بین آنها بلوک خالی برجای نگذارد یا به نوعی بین آنها فصله‌ای ایجاد نشود. برای افزایش به‌دست آوردن امتیازات در طول مراحل، شما نیاز دارید الگوهای ترکیبی (کومبو) را نیز امتحان کنید. این الگوها که به‌صورت پیش‌فرض توسط بازی Blyss در طول مراحل آن تعبیه شد‌ه‌اند می‌توانند تفات زیادی از نظر کسب امتیاز در طول مراحل برای شما ایجاد کنند.

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين

بازی موبایل Blyss از ۳ حالت با نام‌های Endless ،Time Attack و Playgroud استفاده می‌کند. در ابتدا تنها حالت «Endless» در اختیار شما قرار داده می‌شود و برای دستیابی به حالت بعدی اشاره شده شما باید ۳۰۰ مرحله‌ی ابتدایی بازی را با موفقیت پشت سر بگذارید. مُد بعدی که در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود «Playground» نام دارد. در این حالت شما می‌توانید درجه سختی بازی و میزان دومینوها با تعداد نقاط مشخص روی آنها را شخصی‌سازی کنید تا تجربه‌ای که عمیقا خواستار آن هستید را در بازی Blyss به‌دست آورید. پس از آنکه شما روی هم رفته ۴۰۰ مرحله را پشت سر گذاشتید حالت «Time Attack» آزاد می‌شود. گیم‌پلی در این حالت با مُد Endless یکسان است اما در Time Attack برای پیشروی در هر مرحله اولتیماتوم زمانی در نظر گرفته می‌شود. روی هم رفته گیم‌پلی در بازی Blyss یکی از بهترین و البته خاص‌ترین پرداخت‌ها در میان بازی‌های پازل برای موبایل است که می‌تواند به‌خوبی شما را برای مدت‌ها سرگرم کند.

بدون شک بازی Blyss بدون خلق جلوه‌های صوتی و موسیقیایی فعلی به چنین درجات فوق‌العاده‌ای از یک تجربه‌ی آرامش‌بخش و سرگرم کننده در میان بازی‌های پازل دست پیدا نمی‌کرد

بدون شک بازی Blyss بدون خلق جلوه‌های صوتی و موسیقیایی فعلی به چنین درجات فوق‌العاده‌ای از یک تجربه‌ی آرامش‌بخش و سرگرم کننده در سبک بازی‌های پازل دست پیدا نمی‌کرد. استفاده از موسیقی‌های متن بی‌نهایت آرامش‌بخش در کنار افکت‌های صوتی ترکیبی داینامیک چنان اصوات گوش‌نوازی را به‌وجود می‌آورند که تنها برای گوش دادن  به موسیقی‌های بازی Blyss هم که شده دوست دارید روند آن را ادامه دهید. بازی Blyss از ۸ استیج متفاوت استفاده می‌کند که هرکدام از آنها دارای موسیقی متن و جلوه‌های صوتی مخصوص به خود هستند؛ البته برای دستیابی به استیج‌های اشاره شده شما باید امتیازات مورد نیاز برای باز کردن آنها در طول مراحل را به‌دست آورید. در کنار صداگذاری بی‌نقص، بازی Blyss از کیفیت بصری بسیار خوبی نیز برخوردار است.بهره‌گیری از طراحی کاملا مینیمالیستی و استفاده از بک‌گراند‌های چشم‌نواز دو بعدی در کنار ترکیبی از دومینو‌های ۳ بعدی، استفاده از هارمونی رنگ‌های دلنشین در پس‌زمینه و غیره، جلوه‌های بصری در بازی Blyss را دقیقا مکملی برای طراحی صوتی آن قرار داده است.

|

Blyss را می‌توان یک بازی پازل خالص نامید. استودیو درآپ آوت با بهره‌گیری از ایده‌ای کاملا جدید و خلاقانه در کنار طراحی فوق‌العاده از جلوه‌های صوتی و بصری، چنان تجربه سرگرم کننده، اعتیاد آور و صد البته آرامش‌بخشی را به ارمغان آورده است که هر شخص علاقه‌مند به بازی‌های معمایی را تا مدت‌ها درگیر خود خواهد کرد. علی‌رغم اینکه نیازی به تاکید نیست اما اگر از علاقه‌مندان به ژانر بازی‌های پازل روی تلفن یا تبلت هوشمند خود هستید همین حالا نسبت به تهیه و دانلود بازی Blyss اقدام کنید. می‌توانید این اثر فوق‌العاده خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌ پلی (به صورت رایگان) و اپ‌ استور (با قیمت ۲ دلار) برای پلتفرم‌های اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Blyss


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده