نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: هت تریک فیفا 18

بازی فیفا 18 موفق شد در سومین هفته انتشار خود، هت تریک کند و برای سومین هفته متوالی به صدرنشین جدول فروش انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی فیفا 18 موفق شد در سومین هفته انتشار خود، سومین صدرنشینی خود را جشن بگیرد و بتواند به اصطلاح هت‌تریک کند و حتی Middle-earth: Shadow of War و Evil Within 2 هم موفق نشدند با انتشار خود جایگاه این بازی را متزلزل کنند. نکته جالب در رابطه با رقابت سری فیفا و MIddle-earth نیز است که در سال ۲۰۱۴، بازی فیفا 15 موفق شده بازی Middle Earth: Shadow of Mordor را شکست دهد و دقیقا مانند این هفته، در آن زمان این دو بازی در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند. 

بازی Middle-earth: Shadow of War،‌ در اولین هفته انتشار خود، توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد و دیگر تازه منتشر شده این هفته یعنی Evil Within 2 را پشت سر بگذارد. بازی ترسناک جدید بتسدا یا همان Evil Within 2، نتوانست به جایگاه بهتری از جایگاه سوم دست پیدا کند و کار خود را در این جایگاه آغاز کرد. 

از طرف دیگر،‌ شبیه‌ساز رانندگی جدید استودیو ترن ۱۰ یعنی بازی Forza Motorsport 7، این هفته با دو پله سقوط مواجه شد و از جایگاه دوم هفته گذشته، به جایگاه چهارم رسید. اما دیگر بازی این سری که سال گذشته عرضه شد یعنی بازی Forza Horizon 3، با توجه به زمان تقریبا یک سالی که از انتشارش می‌گذرد، عملکرد قابل توجهی از لحاظ فروش در این چند هفته اخیر داشته است و همین باعث شده است که در پشت دیگر بازی این مجموعه و جایگاه پنجم جدول این هفته انگلستان قرار بگیرد. فعل و انفعالات پیش آمده در جدول این هفته، باعث شد که بازی Destiny 2، برای اولین بار از زمان عرضه‌اش از جمع پنج بازی برتر خارج شود و جایگاه شِشُم را به خود اختصاص داد. 

این هفته در میانه پایین جدول و در بین بازی‌های هفتم تا دهم، شاهد ورود بازی تازه‌ای نبودیم و بازی‌های هفته گذشته، جایگاه خود را با هم عوض کردند. بازی Grand Theft Auto V به دلیل عرضه دو بازی جدید، با دو پله سقوط مواجه شد و جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد. از طرف دیگر، Crash Bandicoot N.Sane Trilogy نیز به سرنوشت مشابه GTA V دچار شد و در جایگاه هشتم قرار گرفت. اما دو جایگاه آخر جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان، به بازی‌های مجموعه لگو تعلق گرفت. بازی‌های Lego Worlds و The Lego Ninjago Movie Videogame به ترتیب با یک پله صعود و سه پله سقوط، در مکان‌های نهم و دهم قرار گرفتند.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۷ اکتبر (۱۵ مهر) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

FIFA 18

حفظ صدرنشینی و ۵۵ درصد افت فروش
۲-

Middle Earth: Shadow of War

هفته اول انتشار
۳-

Evil Within 2

هفته اول انتشار
۴۲

Forza Motorsport 7

دو پله سقوط و ۶۳ درصد افت فروش
۵۳

Forza Horizon 3

-
۶۴

Destiny 2

خروج از پنج بازی اول برای اولین بار
۷۵

Grand Theft Auto V

-

۸۶

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-
۹۱۰

Lego Worlds

۵ درصد افزایش فروش
۱۰۷

The Lego Ninjago Movie Videogame

۲۲ درصد افت فروش

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

shadow of war

Middle-earth: Shadow of War

بازی Middle-earth: Shadow of War یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیو مونولیت ساخته شده است و استودیوهای تعاملی برادران وارنر وظیفه انتشار آن را بر عهده داشتند. بازی،‌ دنباله Middle-earth: Shadow of Mordor است که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود. Shadow of War برای کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی عرضه شد. داستان بازی که بر اساس نوشته‌های جی آر آر تالکین است، در سرزمین میانه به وقوع می‌پیوندد و زمان اتفاقات بازی نیز بین داستان هابیت و ارباب حلقه‌ها است. مانند بازی قبلی، Shadow of War الهامات بسیار زیادی از فیلم‌های هابیت و ارباب حلقه‌های ساخته پیتر جکسون گرفته است. گیمر، در این بازی در نقش تالیون قرار می‌گیرد. این بازی، با واکنش بسیار مثبت منتقدان روبه‌رو شد و همراه با آن، یک بازی رایگان برای گوشی‌های هوشمند نیز عرضه شد.

The Evil Within 2

The Evil Within 2

بازی Th Evil Within 2، یک بازی سوم شخص ترسناک است است که توسط استودیو تنگو گیم‌ورکس ساخته شده است و بتسدا، وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. بازی چندی پیش برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه شد و دنباله مستقیمی بر بازی The Evil Within است که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود. سه سال پس از وقایعی که در بیمارستان روانی بیکن رخ داد، سباستین کاستلانوس، از اداره پلیس شهر کریمزون خارج شده است و کماکان تجربیات بد بیکن، وی را تحت تاثیر قرار داده است. ناپدید شدن زن و کشته شدن دخترش در یک آتش‌سوزی نیز، از دیگر مشکلات سباستین محسوب می‌شود. زمانی که به او اطلاع می‌رسد که دخترش زنده است، وی راهی سفری برای پیدا کردن دخترش می‌شود. شینجی میکامی معروف، وظیفه تهیه‌کنندگی بازی را بر عهده داشته است و این بازی با واکنش عموما مثبت منتقدین روبه‌رو شده است.


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده