نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

فقط زک اسنایدر به عنوان کارگردان فیلم Justice League اعتبار دریافت خواهد کرد

به تازگی رده بندی سنی فیلم لیگ عدالت (Justice League) مشخص شده و همچنین قرار است تنها زک اسنایدر به عنوان کارگردان، از این اثر اعتبار کارگردانی را دریافت کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به تازگی مشخص شده که رده بندی سنی PG-13 برای فیلم Justice League (لیگ عدالت) اختصاص داده شده است. همچنین در طی خبری رسمی عنوان شده که زک اسنایدر قرار است به عنوان تنها کارگردان فیلم لیگ عدالت که جدیدترین پروژه بلاک باستری دنیای سینمایی دی سی، اعتبار کارگردانی این اثر را دریافت کند.

براساس گزارشاتی که حول این اثر منتشر شده، فیلم لیگ عدالت قرار است دنباله‌ای مستقیم برای فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: صبح عدالت) زک اسنایدر باشد. ما در این اثر قرار است متحد شدن بتمن، واندروومن، آکوامن، فلش و سایبورگ را نظاره‌گر باشیم که به کمک هم سعی در شکست شخصیت شرور داستان یعنی استپن ولف دارند. استپن ولف فرمانده بیگانه‌ای است که در نبود سوپرمن به زمین آمده و سعی دارد تا با تمام قوای نظامی خود، زمین و انسان‌های آن را نابود کند. فیلم لیگ عدالت از مهم‌ترین پروژه‌های دنیای سینمایی نوپای کمپانی دی سی است که در طی تولیدات خود به مشکلاتی برخورده است. ماه می سال جاری بود که اعلام شد که زک اسنایدر به علت فوت غم‌انگیز دخترش و مشکلاتی خصوصی که دارد، قصد جدایی از گروه تولید را داشته و مدت خیلی کمی بعد از آن هم از تیم خارج شد. کارگردان فیلم Avengers (انتقام جویان) یعنی جاس ویدون که قبل‌تر از آن اسنایدر او را برای دوباره‌نویسی فیلمنامه و برطرف کردن مشکلات آن بر سر پروژه آورده بود، وظیفه کارگردانی این پروژه را تقبل کرد. قرار بر این بود که ویدون علاوه بر کارگردانی، وظیفه نظارت کامل بر مراحل پس از تولید و فیلمبرداری دوباره برخی از قسمت‌ها را هم برعهده داشته باشد. در ماه‌های اخیر شایعات مختلفی مبنی بر اینکه ویدون چه مقدار از فیلم را تغییر داده، چه مقدار حذفیات انجام داده و چه مقدار صحنه اضافه کرده است منتشر شد. همچنین خیلی‌ها می‌گفتند که اگر این تغییرات خیلی زیاد یا قابل توجه باشد، باید اعتبار کارگردانی این پروژه به هر دوی آنها تعلق گیرد.

با اینکه بعد از جدا شدن اسنایدر از پروژه و به امان خدا رها کردن آن، جاس ویدون کارگردانی را برعهده گرفت و تمام وظایف اسنایدر به او محول شد اما حالا تقریبا تمامی اعضای عوامل تولید به طرق مختلف این فیلم را متعلق به زک اسنایدر می‌دانند

اما به نظر می‌رسد قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد. در وب‌سایت رسمی فیلم Justice League و در بین لیست اسامی عوامل این پروژه، نام زک اسنایدر به عنوان تنها کارگردان این اثر ذکر شده است. در کنار این مطلب، همانطور که در بالاتر هم اشاره شد، خبر دیگری که باید اعلام کرد این است که رده بندی سنی این اثر به تازگی اعلام شده و همانطور که انتظار می‌رفت، رده بندی PG-13 برای آن اختصاص داده شده است. PG-13 معمولا برای فیلم‌هایی اختصاص داده می‌شود که قرار است در سطح جهانی اکران شوند؛ آثار بلاک باستر با بودجه‌های هنگفت، دارای صحنه‌های هیجان انگیز و تا حدودی خشن که برای بچه‌ها و رده سنی پایین‌تر مناسب نیستند و البته دارای صحنه‌های نامناسب و خشونت‌های بسیار زیاد که مخصوص بزرگسالان باشند، نیست.

اما موضوع بحث اصلی ما رده بندی سنی در نظر گرفته شده نیست بلکه می‌خواهیم درباره اعتباری صحبت کنیم که به اسنایدر تعلق گرفته و ویدون هیچ سهمی در آن ندارد. واقعا هم همانطور که انتظار می‌رفت اتفاق افتاد. با توجه به اتفاقات ناگوار شخصی پیش آمده برای اسنایدر، خیلی بعید به نظر می‌رسد ویدون که درباره وظایف کارگردانی‌اش بسیار ساکت بود و تقریبا هیچ‌ کجا درباره مسئولیت خود صحبت نکرده، حتی بخواهد که اعتباری هم از این اثر دریافت کند. حتی اگر هم دریافت اعتبار از این فیلم را می‌خواست، قوانین سازمان صنف کارگردانان آمریکا (Directors Guild of America یا به اختصار DGA) این کار را خیلی سخت و دشوار می‌کرد.

با اینکه بن افلک در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که این فیلم ترکیبی از هنر و حرفه دو کارگردان مطرح است، اما گل گدوت به نوعی حضور ویدون در این پروژه را کمرنگ شمرده و به نظر می‌رسد که زک اسنایدر را بیشتر قبول دارد. در حال حاضر ویدون به عنوان دستیار نویسنده در این پروژه حضور داشته و در نهایت سهم خودش را دریافت خواهد کرد هرچند این سهم به نسبت کاری می‌کند و انرژی که برای پروژه تولید این فیلم صرف می‌کند اصلا متناسب نیست. به احتمال هیچ وقت نخواهیم فهمید که هر کدام از این هنرمندان چقدر در این فیلم سهم داشته و هر کدام چه کارهایی انجام داده‌اند اما موضوعی که در حال حاضر خیلی واضح است و همه اعضای حاضر در تیم تولید این پیغام را بیان می‌کنند این است که «فیلم Justice League متعلق به زک اسنایدر است».

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده