نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Assassin’s Creed Identity

Assassin’s Creed Identity یکی دیگر از نسخه‌های فرعی سری بازی Assassin’s Creed برای اندروید و آیفون است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بدون شک سری بازی Assassins Creed از کمپانی یوبی سافت (UbiSoft) از زمان انتشار اولین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۰۷ تاکنون نقش بسیار حائز اهمیتی در پیشرفت و تکامل ژانر بازی‌های ماجراجویی جهان باز را ایفا کرده است. سری بازی‌ای که با ترکیبی از جهان مدرن و دوران قدیم بازیکن را در نقش یکی از مهلک‌ترین قاتلین آن دوره قرار می‌دهد. بازی اندروید و بازی آیفون Assassin’s Creed Identity ساخته‌ی استودیو بلو بایت (Blue Byte) یکی دیگر از نسخه‌های فرعی از این مجموعه برای تلفن‌های همراه شمرده می‌شود که به عنوان اولین ورژن از این سری دارای المان‌های نقش آفرینی نیز هست. این بازی به شما اجازه می‌دهد قاتل (اساسین) مورد نظر خود را خلق و شخصی‌سازی کرده و در یکی از عظیم‌ترین دوره‌های کلاسیک مروبط به این سری یعنی رنسانس ایتالیایی کنترل آن را به‌دست بگیرید.

همانطور که اشاره شد داستان بازی Assassin’s Creed Identity در دوران رنسانس ایتالیا و زمان بازی Assassin's Creed 2 جریان دارد تا به ما داستان متفاوتی از آن دوره را نشان دهد. قلب بازی Assassin’s Creed Identity مربوط به بخش کمپین و داستانی آن می‌شود؛ جایی که در آن بازیکن کنترل تعدادی قاتل به نام Crows را به عهده خواهد گرفت. بازی نسبت به نسخه‌های کنسولی از مکانیزم‌های بسیار ساده‌تری در بخش روایت استفاده می‌کند به‌نحوی که در نقشه‌ی بازی تنها یک ماموریت خاص به بازیکن محول می‌شود تا نسبت به انجام آن اقدام کند. به صورت کلی بخش داستانی در بازی Assassin’s Creed Identity فاقد هرگونه جنبه‌ی مهم در این سری بوده و تنها به ارائه‌ی یکسری ماموریت (غالبا تعقیب و گریز و به قتل رساندن یک شخص خاص) خلاصه می‌شود.

بازي Assassin’s Creed Identity با بهره‌گیری از ویژگی‌های بنیادین سری در کنار استفاده از المان‌های نقش‌ آفرینی می‌تواند بهترین تجربه از سری بازی Assassin's Creed روی گوشی‌های هوشمند باشد

در زمینه گیم‌پلی اگر شما بازی Assassin’s Creed Identity را با هرکدام از نسخه‌های کنسولی مقایسه کنید متوجه خواهید شد که Identity ورژن بسیار ساده و کوتاه‌تر از آنها در قالب یک اثر برای تلفن‌های هوشمند است. اما این بدان معنی نیست که این نسخه تجربه ناقصی از یک بازی ویدئویی روی گوشی‌های موبایل باشد. Assassin’s Creed Identity در اساس شباهت زیادی به نسخه اوریجینال بازی Assassin's Creed دارد؛ جایی که شما می‌توانید به‌وسیله‌ی پارکور از روی سقف ساختمان‌های مختلف، دیوارها، تپه‌ها، اشیا گوناگون و غیره پرش و عبور کنید. شما همچنین می‌توانید در میان جمعیت و یا قسمتی‌هایی خاص در زمان تعقیب و گریز از دست دشمنان پنهان شوید. در بخش مبارزات نیز بازیکن می‌تواند با نزدیک شدن و فشردن دکمه اکشن به‌وسیله‌ی تیغه‌ی پنهان (Hidden Blade) مخصوص، هدف مورد نظر را از پای در بیاورد و همچنین در مبارزات تن به تن نیز درست مانند نسخه کنسولی قابلیت حمله، بلاک کردن و جا خالی دادن را نیز خواهید داشت. مانند نسخه‌های کنسولی از این سری نیز گاردها درون سطح شهر دارای نمودار مخصوص بوده و اگر عمل مشکوکی انجام دهید مطمئنا شما را تحت نظر خواهند داشت و یا در نهایت به سمت کاراکتر حمله‌ور خواهند شد. همچنین در طول مبارزات، قابلیت استخدام تعدادی مزدور را خواهید داشت. علاوه‌بر این شما می‌توانید در طول ماموریت‌ها از سیستم چشم عقاب (Eagle Vision) و همچنین بالا رفتن از برج‌های مخصوص و پرش‌های نمادین این سری نیز استفاده کنید.

در بخش ماموریت‌ها، انواع مختلفی از آنها وجود دارد. ماموریت‌های بخش کمپین یا داستانی که روایت‌گر داستان بازی خواهند بود و عموما شامل ترکیبی از اعمالی نظیر اسکورت، به قتل رساندن، تعقیب کردن و از این دست موارد خواهند بود؛ ماموریت‌های جانبی یا فرعی که تنها شامل یکی از اهداف اشاره شده می‌شوند. در طی انجام موفقیت‌آمیز ماموریت‌های بخش داستانی و همچنین ماموریت‌های فرعی نرخ تجربه (XP)، آیتم‌های گوناگون و همچنین سکه‌های رایج بازی را به‌دست خواهید آورد.

روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Assassin’s Creed Identity با بهره‌گیری از ویژگی‌های بنیادین سری در کنار استفاده از المان‌های نقش‌ آفرینی نظیر شخصی‌سازی و خلق کاراکتر اصلی و همچنین استفاده از اسکیل پوینت‌های گوناگون می‌تواند بهترین تجربه از سری بازی Assassin's Creed برای تلفن‌های هوشمند باشد.

در زمینه کیفیت بصری Assassin’s Creed Identity به راحتی در میان بهترین‌های موبایل جای می‌گیرد. مدلسازی دقیق از کاراکتر‌های اصلی در کنار پویایی در خور توجه از طراحی یک شهر زنده در کنار استفاده از بافت‌های با کیفیت و سیستم نورپردازی چشم‌نواز مطمئنا همان چیزی خواهد بود که از یک Assassin's Creed روی موبایل انتظار خواهیم داشت. در کنار بهره‌مندی از جلوه‌های گرافیکی فوق‌العاده، Identity داری بخش طراحی صدا بسیار خوبی نیز هست. افکت‌های صوتی و خط دیالوگ‌های گوناگون برای کاراکتر‌های بازی همه و همه در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

برای دانلود تریلر از طریق سایت آپارات اقدام کنید

از زمان پیدایش مجموعه بازی اساسینز کرید تاکنون نسخه‌های اصلی و فرعی بسیاری برای پلتفرم‌های خانگی و دستی مختلف از آن منتشر شده است. اگر از طرفداران این سری هستید و دوست دارید کنترل دیوانه‌وار یک اساسین مرگبار را این‌بار در قالب یک اثر روی پلتفرم‌های موبایل تجربه کنید هم‌اکنون می‌توانید بازی Assassin’s Creed Identity را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و گوشی‌های مبتنی بر اندروید و  iOS خود خریداری و تجربه کنید.

دانلود بازی موبایل Assassin’s Creed Identity


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده