نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

آیا خرید آپارتمان در صادقیه به صرفه است؟

صادقیه، یکی از مناطق قدیمی‌ترین تهران محسوب می‌شود. آیا خرید آپارتمان در این محله به صرفه است؟

صادقیه یکی از مناطق محبوب تهرانی‌ها برای سکونت و البته مهاجرانی است که به پایتخت نقل مکان می‌کنند. دسترسی راحت این منطقه به جاهای مختلف شهر به علت وجود بزرگراه‌های فراوان در اطراف آن (بزرگراه اشرفی اصفهانی، محمدعلی جناح، آیت‌الله کاشانی)، نزدیکی به میدان آزادی، وجود یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های مترو در صادقیه و همچنین افتتاح و فعالیت مراکز خرید متعدد باعث شده بسیاری از مالکان و سرمایه‌گذاران به خرید آپارتمان در صادقیه فکر کنند. بلوار فردوس، ارمکان و صادقیه شمالی از مهمترین خیابان‌ها و محلات صادقیه هستند.

مقایسه دو محله

صادقیه با نام سابق آریاشهر در یک نگاه گذرا به محله‌ای تازه می‌ماند، خیابان‌کشی‌ها و ساختمان‌ها کاملاً کم‌سن و سال و تازه تاسیس به نظر می‌رسند اما این منطقه یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران است و قدمت آن را به دوره ناصرالدین شاه نسبت می‌دهند. می‌گویند ساکنان نخستین صادقیه از مهاجران یزد بوده‌اند و سپس در دهه‌های گذشته به دلیل اقبالی که پس از رشد جمعیت از طرف مردم شهرهای مختلف پیدا کرد با انبوه ساخت و سازها مواجه شد.

این محله جزئی از منطقه پنج شهرداری تهران است، اما بخشی از آن هم در منطقه دو شهرداری واقع شده است. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح مرز بین این دو منطقه هستند که از فلکه‌ی دوم صادقیه شروع می‌شود و به سمت شمال ادامه دارد.

حد فاصل فلکه اول و دوم صادقیه تا ستارخان به بورسی از پاساژها و مراکز خرید تبدیل شده است. قدیمی‌ترین مرکز خرید با نام گلدیس در میدان اصلی صادقیه قرار دارد و اطلس، گلزار، مرجان، مروارید، نگین، پدریسان، گلستان و ... مراکز خریدی هستند که به فروش اجناس عمومی و تخصصی می‌پردازند. از این نظر صادقیه با انبوه دستفروشانی که در پیاده‌روهایش بساط کرده‌اند یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین مناطق شهر است.

جدول زیر قیمت‌هایی است که از آگهی‌های سایت دیوار به دست آمده که فروشندگان آپارتمان در صادقیه منتشر کرده‌اند. برای مشخص شدن ارزش خرید آپارتمان در صادقیه، قیمت‌های آن را با یکی دیگر از محلات منطقه پنج یعنی جنت‌آباد مقایسه کرده‌ایم.

متراژمتوسط قیمت در صادقیهمتوسط قیمت در جنت‌آباد
۵۰ متر۲۸۰ میلیون تومان۲۲۵ میلیون تومان
۶۰ متر۳۱۵ میلیون تومان۲۸۸ میلیون تومان
۷۰ متر۳۷۰ میلیون تومان۳۰۰ میلیون تومان
۸۰ متر۴۶۰ میلیون تومان۴۲۰ میلیون تومان
۹۰ متر۵۰۵ میلیون تومان۴۹۰ میلیون تومان
۱۰۰ متر۵۶۰ میلیون تومان۵۵۰ میلیون تومان
۱۱۰ متر۶۴۰ میلیون تومان۶۲۰ میلیون تومان

جنت‌آباد با اینکه به نسبت صادقیه از مرکز شهر دورتر است اما از نظر دسترسی به بزرگراه‌های آبشناسان، همت، اشرفی اصفهانی و آیت‌الله کاشانی همچون صادقیه خوش‌مسیر است و چند ایستگاه مترو در حال احداث هم دارد.

همان‌طور که در جدول می‌بینید به علت تقاضای فراوان آپارتمان‌هایی با متراژ ۷۰ متر که اکثرا دو خوابه هستند و مناسب طبقه متوسط کارمند با یک یا دوفرزند، قیمت این آپارتمانها در منطقه صادقیه در مقایسه با سایر متراژها و مشابه آن در جنت‌آباد بالاتر است.

وجود دسترسی‌های خوب این منطقه به نقاط مختلف شهر و امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باعث شده این منطقه به منطقه‌ای دانشجونشین و کارمندنشین تبدیل شود و اجاره و خرید آپارتمان در صادقیه پررونق باشد.  

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده