نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی بازی رومیزی Plague Inc

بازی رومیزی Plague Inc، یک بازی رومیزی ساخته شده از روی یک بازی ویدیویی فوق‌العاده موفق به همین نام است. 

سال ۲۰۱۲، استودیو مستقل انگلیسی Ndemic Creations، بازی‌ای با نام Plague Inc را برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS و اندروید منتشر کرد که توانست در مدت زمان کوتاهی، به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. این بازی، که دارای گرافیک ساده‌ای بود، کانسپت بسیار پیش پا افتاده‌ای داشت. شما در نقش یک ویروس، باید کل دنیا را آلوده کنید و جمعیت دنیا را از بین ببرید. این بازی استراتژی، به قدری توانست موفق شود که در سال ۲۰۱۲، به عنوان پانزدهمین بازی پر دانلود آیفون شناحته شد و تا به حال بیش از ۸۵ میلیون بار دانلود شده است.

معرفی بازی رومیزی Plague Inc

البته استودیو سازنده، از زمان عرضه تا به حال، با انتشار محتوای جدید، بازی خود را بروز نگه داشته است و به همین دلیل، بازی کماکان در میان بازی‌های محبوب پلتفرم موبایل به حساب می‌آید. پس از موفقیت نسخه موبایل، سازنده بازی، نسخه کنسولی و پی‌سی بازی را با نام Plague Inc: Evolved که با بهبودهایی در بخش‌ گیم‌پلی روبه‌رو شده بود، روانه بازار کرد. به طور کلی، ساخت بوردگیم از روی مجموعه‌های محبوب، به خصوص در سال‌های اخیر، به امری عادی تبدیل شده است. به طور مثال، بازی‌هایی رومیزی DOOM، Dark Souls، This War of Mine و حتی اخیرا Resident Evil II، یا به بازار عرضه شده‌اند یا در حال جمع‌آوری سرمایه برای تولید هستند. 

موفقیت بازی به حدی بود که سازندگان تصمیم گرفتند مانند بازی‌های معروف دیگر عمل کنند و یک نسخه بازی رومیزی از Plague Inc را تهیه و تولید کنند و به همین دلیل در وب‌سایت سرمایه‌گذاری جمعی کیک‌استارتر، کمپینی را راه‌اندازی کردند و این کمپین، توانست به جمع‌آوری مبلغی در حدود ۳۵۵ هزار دلار از ۳۴ هزار دلار درخواست شده، با موفقیت فوق‌العاده‌ای، کمپین خود را به پایان برساند. این بازی، توسط جیمز وان طراحی شده است و خود استودیو مستقل Ndmeic Creations، وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. بازی برای یک تا پنج بازیکن (بازیکن پنجم از طریق بسته الحاقی به بازی اضافه می‌شود) طراحی شده است و مدت زمانی بین ۴۰ تا ۷۵ دقیقه برای اتمام هر دست آن‌، نیاز است.

معرفی بازی رومیزی Plague Inc

در این بازی، هر کدام از بازیکنان، در نقش یک ویروس مرگبار قرار می‌گیرند که باید با پیشرفت و بروز دادن علایم جدید و تغییر دادن DNA خود، بتوانند هر چه بیشتر دنیا را آلوده کنند. بازیکنان، با قرار دادن ژتون‌هایی روی نقشه دنیا، محل آغاز پخش خود را مشخص می‌کنند و در هنگام انجام بازی، با به دست آوردن امتیازات DNA، می‌توانند علایم و قابلیت‌های جدید به دست بیاورند و در این راه باید سعی کنند که با دیگر بازیکنان نیز به رقابت بپردازند و از شیوع آنها جلوگیری کنند. بازی به شما قابلیت‌های مختلفی می‌دهد. به طور مثال شما با به دست آوردن امتیاز DNA، می‌توانید ویروس خود را مقاوم‌تر کنید یا کاری کنید که ویروس شما راحت‌تر از طریق هوا انتقال پیدا کند. برای پیشروی در بازی نیز،‌ شما باید همسایه کشوری که قصد تصرف آن را دارید، تصرف کرده باشید و باید در مقابل آب و هوای آن منطقه نیز مصون باشید. شما با استفاده از امتیازات DNA که به دست می‌آورید، می‌توانید ویروس خود را پیشرفته‌تر کنید و مبارزه با آن را سخت‌تر و برای این کار، باید استراتژی بسیار مناسبی اتخاذ کنید زیرا در زمانی که شما در حال پیشروی هستید، انسان‌ها نیز در حال تحقیق و ساخت درمان ویروسی هستند که شما نقش آن را بر عهده گرفته‌اید. 

معرفی بازی رومیزی Plague Inc

زمانی که کشورها شروع به فروپاشی کردند، شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های رویداد، تغییرات عمده‌ای را در بازی به وجود آورید. به طور مثال، می‌توانید با بمباران یکی از شهرهایی که توسط یکی دیگر از بازیکنان آلوده شده، آن شهر را از بین ببرید و خود را به عنوان قدرت اصلی مطرح کنید یا می‌توانید با برگزاری مسابقه‌ای مانند المپیک در شهر آلوده، بسیاری از افراد کشورهای مختلف را آلوده کنید و به این ترتیب به کشورهای دور از دسترس برسید. 

بازی Plague Inc The Board Game، موفق شده در وب‌سایت معتبر BoardGameGeek امتیاز قابل قبول ۷.۹ را دریافت کند. اگر قصد دارید که با قوانین و فضای بازی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه iOS بازی با قیمت ۰.۹۹ دلار یا نسخه اندروید آن را به صورت رایگان دانلود و تجربه کنید. همچنین همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، نسخه پی‌سی بازی نیز با قیمت ۱۴.۹۹ دلار از طریق پلتفرم استیم در دسترس قرار گرفته است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده