نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

به زودی جدول زمانی رسمی دنیای سینمایی مارول منتشر خواهد شد

طبق گفته کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، این استودیو در حال برنامه‌ریزی برای انتشار جدول زمانی رسمی دنیای سینمایی مارول است.

مارول استودیو هر ساله دو تا سه فیلم را تولید و منتشر می‌کند. با این حال، مشخص نیست که زمان اتفاقات این فیلم‌ها در چه سالی رخ می‌دهند. با این وجود، برداشت عمومی این است در سالی که فیلم تولید یا منتشر می‌شود، زمان اتفاقات فیلم نیز در همان سال اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اینکه فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) و فیلم Avengers 4 (انتقام جویان ۴) قرار است با فاصله یک ساله اکران شوند، سوالات زیادی را در مورد زمان اتفاقات این دو فیلم به‌وجود آورده است. تابستان امسال، فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) اکران شد و سوالات زیادی را در مورد جدول زمانی اتفاقات دنیای سینمایی مارول ایجاد کرد.
Spider-Man: Homecoming

فیلم Avengers (انتقام جویان) در سال ۲۰۱۲ اکران شد و بسیار بر این اعتقاد هستند که اتفاقات این فیلم در همین سال در جریان بوده است، اما در بخشی از فیلم Spider-Man: Homecoming اشاره می‌شود که اتفاقات این فیلم ۸ سال پس از حمله چیتاری‌ها به زمین است. حال اتفاقات فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) در چه سالی رخ داده است؟ این سوالات باعث شده که طرفداران مارول کمی در مورد زمان رسمی اتفاقات این دنیای سینمایی گیج بشوند و سوال کنند که اتفاقات فیلم Homecoming در سال ۲۰۲۰ در جریان بوده یا در سال ۲۰۱۷ رخ داده است. حال کوین فایگی، رئیس مارول استودیو در یک کنفرانس خبری وعده داده است که مارول در حال برنامه‌ریزی برای انتشار جدول زمانی رسمی اتفاقات دنیای سینمایی مارول است و به‌زودی این جدول زمانی منتشر خواهد شد. فایگی گفت:

همه این بحث‌ها ما را تشویق کرده است. ما قصد داریم که یک جدول زمانی رسمی منتشر کنیم و من در حال حاضر مطمئن نیستم که چه زمانی این جدول زمانی منتشر خواهد شد یا قالب آن چگونه خواهد بود. من اکنون خیلی در مورد آن نمی‌دانم، ولی این جدول زمانی احتمالا متفاوت‌تر از چیزی است که در حال حاضر در مورد آن صحبت می‌شود، اما به‌نظرم کفایت می‌کند تنها سال‌های واقعی برخی از موارد محدود را اعلام کنیم که کدام درست است، چرا که ما هرگز نمی‌خواهیم که به یک سال خاص متصل باشیم و من فکر می‌کنم مردم تصور می‌کنند که در هر سالی که یک فیلم منتشر شود، اتفاقات آن در همان سال جریان خواهد داشت و این موضوع اصلا درست نیست.

 Kevin Feige

این می‌تواند جالب باشد که زمان دقیق اتفاقات فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را بدانیم و با به پایان رسیدن فاز سوم در سال ۲۰۱۹، می‌تواند زمان مناسبی باشد تا مارول  جدول زمانی رسمی دنیای سینمایی خود را به شکل‌های مختلف منتشر کند. با این حال، اکنون زمان مشخصی برای انتشار این جدول زمانی وجود ندارد و احتمالا باید تا مصاحبه‌های بعدی فایگی صبر کنیم. فایگی همچنین گفته است که مارول می‌تواند خود یک کامیک کان اختصاصی را داشته باشد.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده