نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

انیمیشن سریالی Futurama به شبکه Hulu خواهد آمد

به‌تازگی مشخص شده که انیمیشن سریالی Futurama به کارگردانی مت گرینیگ قرار است بار دیگر در دو شبکه Hulu و Syfy به روی آنتن برود.

بعد از مدت زیادی بالاخره در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شد که انیمیشن سریالی فیوچراما (Futurama) قرار است راه خود را برای رسیدن به خانه‌ها باز کند و به روی آنتن تلویزیون‌ها برود. این انیمیشن سریالی که توسط مت گرینیگ، خالق انیمیشن سیمپسون‌ها (The Simpsons) ساخته شده است، در روز دوشنبه ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) در برنامه جدید پخش شبکه هولو قرار می‌گیرد.

بر اساس برنامه جدید پخش این مجموعه تلویزیونی، قرار است تک تک قسمت‌هایی که در طول هفت فصل انیمیشن Futurama به روی آنتن رفته به همراه چهار فیلم مستقلی که مستقیما برای انتشار روی DVD ساخته و تولید شده، دوباره به روی آنتن این شبکه برود. اخبار مربوط به پخش انیمیشن سریالی فیوچراما در شبکه هولو درست در مدت کوتاهی بعد از اینکه شبکه Syfy اعلام کرد که حق پخش این سریال را دریافت کرده است، منتشر شد. این مجموعه تلویزیونی کار خود را در روز شنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز می‌کند و بعد از مدتی به سبک قدیمی خود که در روز دوشنبه و سه‌شنبه در ساعت ۸ بعد از ظهر تا ۲ صبح پخش می‌شد تغییر پیدا خواهد کرد. 

با اینکه پخش این مجموعه تلویزیونی برای هفت فصل به طول انجامید، اما اصلا اینگونه نبود که هیچ مانع و مشکلی بر سر راه آن قرار نگرفته باشد. مجموعه‌‌ی کمدی و علمی-تخیلی Futurama ابتدا توسط مت گرینیگ برای شبکه‌ی فاکس ساخته شد و هر قسمت آن نزدیک بیست‌ و پنج دقیقه بود. داستان مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama حول محور یک پسر پیتزا رسان ساده‌لوح به نام فرای بود که به صورت اتفاقی به مدت ۱۰۰۰ هزار سال در حالت انجامد سلولی به خواب فرو می‌رود و در قرن سی‌ویکم در شهر نیویورک از این خواب طولانی مدت بیدار می‌شود. دنیای جدید پر است از جهش‌یافته‌هایی که در راه‌های زیرزمینی و فاضلاب زندگی می‌کنند، ربات‌های که پر از احساسات مصنوعی هستند، هایپنوتوآدها و حتی شخصیت‌های معروف دنیای واقعی که با شباهتی باورنکردنی در این مجموعه به تصویر کشیده شده‌اند. شبکه‌ فاکس این مجموعه تلویزیونی را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ به روی آنتن برد، اما در سال ۲۰۰۳ و بعد از اتمام فصل چهارم، پخش ادامه آن را کنسل و متوقف کرد. بعد از درخواست‌های مکرر طرفداران، این مجموعه‌ی تلویزیونی بار دیگر به تلویزیون‌ خانه‌ها آمد؛ این بار شبکه کمدی سنترال و در سال ۲۰۰۶ جانی دوباره به این مجموعه تلویزیونی بخشید. بعد از چیزی نزدیک به هفت سال، کمدی سنترال هم پروژه‌ی Futurama را به حال خود رها کرد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون این نمایش تلویزیونی در برزخ به سر می‌برد. جالب است بدانید که ۱۶ قسمتی که فصل پنجم را شکل داده بود، در واقع به‌عنوان چهار فیلم مستقل برای عرضه در قالب DVD ساخته شده بود، اما بعدها توسط خود شبکه Comedy Central این چهار فیلم به ۱۶ قسمت نیم ساعته تقسیم شد و در همین شبکه هم پخش شد.

دیوید ایکس کوهن، یکی از سازندگان مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama، در گفتگوی مستقیمی که از طریق سایت ردیت (Reddit) با طرفداران داشت به آن‌ها قول داد که به‌زودی خبرهای جدیدی در مورد دوباره زنده شدن این مجموعه‌ی محبوب خواهند شنید. با این حال، وی این موضوع را روشن نساخت که قرار است مجموعه‌ای تلویزیونی ساخته شود یا فیلم سینمایی یا هیچ‌کدام! دیوید ایکس کوهن چنین گفت:

تا این لحظه هنوز مشخص نشده است که Futurama در قالب سریال خواهد بود یا فیلم سینمایی یا هر چیز دیگری. با وجود این به شما قویاً قول می‌دهم خبرهای هیجان‌انگیزی را تا آخر تابستان در مورد Futurama خواهید شنید. کمی صبر داشته باشید، پشیمان نخواهید شد. اجازه ندارم بیش‌ از این در مورد برنامه‌‌ی پیش رو صحبت کنم.

در طول هفت فصل مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama در مجموع ۱۴۰ قسمت از این کمدی علمی-تخیلی به روی آنتن رفت. دیوید ایکس کوهن، مت گرینیگ و کن کیلر تهیه‌کنندگان اجرایی آن بودند. از صداپیشگان این مجموعه‌ی تلویزیونی می‌توان بیلی وست، کیتی سیگال، جان دیماجیو، ترس مک‌نیل، ماوریس لامارش، لورن تام، فیل لامار و فرانک ولکر را نام برد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده