نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Into the Dead 2

Into the Dead 2 ادامه‌ای برای یکی از بهترین بازی‌های اول شخص رانر تاریخ موبایل است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون Into the Dead 2 ساخته‌ی استودیو پیک‌ پوک (PikPok) دنباله‌ی اثری بسیار موفق با همین نام است که در سال ۲۰۱۳ برای تبلت و گوشی‌های موبایل منتشر شد. بازی Into the Dead به سبک اول شخص تیراندازی Auto-Runner (دویدن خودکار کاراکتر بازی)، بازیکن را با کنترل شخصیت اصلی داستان در موقعیتی قرار می‌داد که برای حفظ جان خود و ثبت رکورد بالاتر، از میان انبوهی از زامبی‌های گرسنه به سرعت عبور کرده و با انواع سلاح‌های گرم و سرد آنها را مورد هدف قرار دهد. بازی Into the Dead 2 دنباله‌ای برای نسخه اصلی و موفق این مجموعه محسوب می‌شود و در حالی که هسته‌ی گیم‌پلی و مکانیزم‌های آن در عمل با ورژن ابتدایی یکسان است اما بسیاری از قابلیت‌ها و موارد جدیدی را به این مجموعه اضافه کرده که می‌تواند تجربه آن را وارد فاز کاملا جدیدی کند.

بخش کنترل و گیم‌پلی در بازی Into the Dead 2 اساسا با نسخه اول تفاوتی نداشته و به خوبی پاسخگو است

از مهمترین قابلیت‌های اضافه شده به بازی موبایل Into the Dead 2 می‌توان به یک خط داستانی جذاب و پیشروی مبتنی بر مراحل در این نسخه به جای یک بازی ثبت رکورد صرف اشاره کرد. Into the Dead 2 این‌بار با یک داستان کاملا درگیرکننده و پرکشش در قالب ۷ چپتر و ۶۰ استیج متفاوت، قابلیت به همراه داشتن یک سگ وفادار و البته سودمند در طول مراحل، هزاران چالش پیش‌رو و همچنین سطح فوق‌العاده از بهینه‌سازی کیفیت بصری، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ نسخه اول را ده‌ها بار وارد سطوح بهتری می‌کند. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی داستان در مسیر رسیدن به دختر و همسر خود با اتفاقات و مشکلاتی مواجه می‌شود؛ شما باید در طول مراحل سعی کنید او را به خانواده‌اش رسانده و آنها را از تهدید وحشتناک بی‌نهایت زامبی گرسنه در امان نگاه دارید.

همانطور که اشاره شد بخش کنترل و گیم‌پلی در بازی Into the Dead 2 اساسا با نسخه اول تفاوتی نداشته و به خوبی پاسخگو است. با قرار دادن انگشت خود روی سمت چپ نمایشگر و به آرامی کشیدن آن به جهات راست یا چپ می‌توانید کاراکتر اصلی داستان را به آرامی به سمت و سویی که صلاح می‌دانید هدایت کرده و از لابه‌لای زامبی‌ها عبور کنید. با لمس و ضربه زدن به سمت راست نمایشگر نیز می‌توانید به‌وسیله‌ی اسلحه مورد نظر خود شلیک کنید. Into the Dead 2 در زمینه شخصی‌سازی و تغییرات در کنترل بازی نیز تاحدودی در بخش تنظیمات دست بازیکن را باز می‌گذارد اما برای اغلب اوقات سیستم کنترل پیش‌فرض به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهد. بسیار عالی بود اگر قابلیتی برای تنظیم سرعت در تغییر جهات و زاویه دید شخصیت اصلی برای بازی تعبیه می‌شد اما این مساله و کند بودن حرکت کاراکتر اصلی به جهت‌های چپ یا راست احتمالا اساسی‌ترین مکانیزم خلق چالش‌های پیش‌رو در روند بازی بوده است، خصوصا در مراحل بالاتر و زمانی که مسیر عبور بازیکن مملو از صدها زامبی خواهد بود.

از مهمترین قابلیت‌های اضافه شده به بازی Into the Dead 2 می‌توان به یک خط داستانی جذاب و پیش‌روی مبتنی بر مراحل اشاره کرد

پیش از شروع هر اسیج بازیکن می‌تواند از میان سلاح‌ها و ابزارهای به‌دست آورده شده، لیست اسلحه‌ها و ابزار مورد نظر خود را شخصی سازی کند. لازم به ذکر است که با کمی پیشروی در مراحل ابتدائی می‌توانید سگ دست آموز و همراه خود را نیز به‌دست آورید. در ابتدای بازی شما با سلاح‌های پیستول و شاتگان کار خود را آغاز خواهید کرد و با پیشروی در طول مراحل و به دست آوردن لوت باکس‌های جدید (Loot Box) می‌توانید سلاح‌های نو با قدرت و کارایی بیشتر را باز کنید. شما همچنین می‌توانید با به‌دست آوردن اجزا مختلف سلاح‌های گوناگون از طریق لوت باکس‌ها آنها را آپگرید کرده و ارتقا دهید. البته برای ارتقا نیاز به واحد پول درون بازی خواهید داشت که عموما از طریق همین لوت باکس‌ها هرچند اندک قابل دستیابی هستند. لازم به ذکر است که لوت باکس‌ها شامل موارد گوناگونی مانند واحد واحد پول درون بازی، سلاح‌ها، پرک‌های یک‌بار مصرف و از این دست موارد می‌شوند. بازی Into the Dead 2 یک اثر رایگان با پیشتیبانی خرید درون برنامه‌ای است؛ از این رو بازیکن می‌تواند با هزینه کردن و به‌دست آوردن پول درون بازی انواع لوت باکس‌ها را خریداری کند. متاسفانه Into the Dead 2 تاکید شدیدی بر بخش‌های خرید درون برنامه‌ای دارد چراکه اگر بخواهید روند بازی را از طریق رایگان و بدون هزینه دنبال کنید، اولا سیستم انرژی بازی امکان بیش از ۵ بار بازی کردن در بازه‌ی زمانی مشخص را نخواهد داد (پس از آن باید انرژی را خریداری کنید) و دوما چالش‌های پیش‌رو در مراحل بالاتر بدون در اختیار داشتن سلاح‌ها و ابزار‌های قدرتمندی که عموما از طریق خرید درون برنامه‌ای قابل دسترس هستند، بسیار مشکل و بعضا غیر ممکن خواهد بود. خوشبختانه مراحل در بازی Into the Dead 2 علاوه بر هدف اصلی که فرار کردن از دست زامبی‌ها و رسیدن به نقطه مورد نظر می‌شود تعدادی ماموریت نیز در دل خود دارد که در اولین امتحان هیچ‌وقت موفق به انجام آنها نخواهید بود؛ از این جهت بازی از ارزش تکرار بسیار خوبی برخوردار است.

روی هم رفته درست است که گیم‌پلی در Into the Dead 2 مسیر نسخه اول را دنبال می‌کند اما ویژگی‌های جدیدی اضافه شده به بازی تجربه آن را بیش از پیش لذت‌بخش و چالش‌برانگیز کرده است.

جلوه‌های گرافیکی خیره کننده تجربه بصری بازی Into the Dead 2 را جزو بهترین موارد ممکن روی موبایل قرار داده است

بازی Into the Dead زمانی که برای تلفن‌های موبایل منتشر شد دارای ویژگی‌های بصری فوق‌العاده‌ای بود. استفاده از مدلسازی‌های با کیفیت در کنار محیط‌های وسیع همراه با بافت‌های برجسته و نورپردازی دقیق، همه و همه تجربه گیم‌پلی بازی را نیز مستقیما تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد. این‌بار استودیو پیک‌پوک پا را نیز فراتر گذاشته است و با خلق جلوه‌های گرافیکی خیره کننده تجربه بصری بازی Into the Dead 2 را جزو بهترین موارد ممکن روی موبایل قرار داده است. Into the Dead 2 در زمینه کیفیت بصری نه تنها در تمامی زمینه‌ها نسبت به نسخه قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است بلکه می‌تواند احساس یک بازی کنسولی خوش‌ساخت را نیز به بازیکن منتقل کند. خوشبختانه استودیو سازنده با خلق ویژگی‌های گرافیکی سنگین از دارندگان گوشی‌های میان رده و حتی پائین رده نیز غافل نشده و با قرار دادن سطوح پائین، متوسط و بالا برای بخش گرافیک تمامی بازیکن‌ها روی هر پلتفرم و تلفن همراهی تجربه نرم و روانی خواهند داشت. به جلوه‌های بصری پرداختیم نوبتی هم باشد نوبت صداگذاری و موسیقی متن بازی است. در زمینه صداگذاری بازی Into the Dead 2 از کیفیت فوق‌العاده برخوردار است؛ خصوصا وقتی شما روند بازی را به‌وسیله‌ی هندزفری دنبال می‌کنید، موسیقی متن در کنار جلوه‌های صوتی وهم-آلود تجربه پیشروی در طول مراحل بازی را بیش‌ از پیش افزایش داده و آدرنالین خون شما را به‌خوبی ترشح می‌کند. به صورت کلی قسمت‌های بصری و صداگذاری در بازی Into the Dead 2 از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و درست مانند نسخه اول در خدمت اتمسفر و هسته گیم‌پلی هستند.

| |

استودیو پیک‌پوک با انتشار بازی Into the Dead یکی از بهترین تجارب ممکن در زمینه بازی‌های رانر را مهیا کرد. این بازی به‌حدی موفق ظاهر شد که بعدها کلون‌های بسیار و بعضا موفقی از روی آن ساخته شدند. پیک‌پوک با Into the Dead 2 نه تنها هسته گیم‌پلی هیجان انگیز نسخه اول را حفظ کرده است بلکه با اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی مانند خط داستانی و تغییر مکانیزم پیشروی از سیستم ثبت رکورد به مبتنی بر مراحل و همچنین ویژگی‌های بصری و سمعی فوق‌العاده، تجربه این مجموعه را در سطوح فوق‌العاده‌ای قرار داده است. اگر از طرفداران نسخه اول و ژانر بازی‌های تیراندازی اول شخص خصوصا از نوع آتو-رانر هستنید به هیچ‌ عنوان لذت عبور دیوانه‌وار از میان انبوه بی‌شمار زامبی‌ها و قلع و قمع کردن آنها را از خود دریغ نکنید. هم‌اکنون می‌توانید بازی Into the Dead 2 را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور به صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی موبایل Into the Dead 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده