نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

بررسی دومین تریلر فیلم Star Wars: The Last Jedi

در این مطلب به بررسی دومین تریلر فیلم Star Wars: The Last Jedi می‌پردازیم که اخیرا لوکاس فیلم آن را منتشر کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان فیلم Star Wars: The Last Jedi و The Force Awakens را برای شما فاش کند.

همانطور که لوکاس فیلم پیش از این وعده داده بود، این کمپانی بامداد سه شنبه هفته گذشته و در بین دو نیمه مسابقه لیگ NFL که بین دو تیم مینسوتا وایکینگز و شیکاگو بیرز برگزار شد، دومین تریلر فیلم مورد انتظار جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) را منتشر کرد. پیش از انتشار این تریلر، رایان جانسون، کارگردان و نویسنده این فیلم گفته بود که ممکن است این تریلر بخش‌های مهمی از داستان فیلم را افشا کند. حال در این مقاله به بررسی دومین تریلر فیلم Star Wars: The Last Jedi و اطلاعاتی را که از این فیلم فاش کرده است، می‌پردازیم.

Star Wars: The Last Jedi

دومین تریلر فیلم The Last Jedi با شخصیت کایلو رن با بازی آدام درایور، آغاز می‌شود که در حال تماشای کارخانه اسلحه‌سازی فرقه اول (First Order) است. به نظر می‌رسد که این سلاح‌ها برای جنگ بزرگی که قرار است در این فیلم مشاهده کنیم، در حال تولید و آماده شدن هستند. در روی این صحنه، رهبر محفل - اسنوک با بازی اندی سرکیس، در حال صحبت کردن است:

زمانی که من تو را پیدا کردم، قدرت خام و مهار نشده‌ات را دیدم. 

Star Wars: The Last Jedi

پس از این صحنه، شاهد به‌‌خط شدن وسایل نقلیه جنگی AT-M6 نیروهای فرقه اول که نسل جدید AT-ATها هستند، هستیم که اندازه بسیار بزرگ‌تر و ظاهر مخوف‌تری را دارند. در این مکان قرار است شاهد نبرد بسیار بزرگ در سیاره کریت ‌(Crait) به‌نام Battle of Crait باشیم. در این سیاره کوچک معدن‌کاران زندگی می‌کنند. پس از آن کایلو رن را مشاهده می‌کنیم که رهبری گروهی از سربازان نیروهای فرقه اول را بر عهده دارد و در حال وارد شدن به این معدن است. آیا این تصویر به معنای حضور کایلو رن در خط مقدم جنگ است و آیا او توانسته خط دفاعی نیروهای مقاومت را در هم بشکند؟ اسنوک در ادامه گفت:

و فراتر از آن، چیزی واقعا ویژه و خاص است.

Star Wars: The Last Jedi

پس از صحبت اسنوک، کایلو رن که کلاه سیاه رنگ خود را روی سر دارد، شمشیر نوری خود را از روی زمین بر می‌دارد. در تریلر کمی صحبت‌های او مبهم به نظر می‌رسد و مشخص نیست که در مورد چه کسی واقعا دارد صحبت می‌کند، اما ما در این صحنه مطمئن هستیم که اسنوک در مورد کایلو رن دارد صحبت می‌کند و آموزش او را تکمیل کرده است.

Star Wars: The Last Jedi

پس از این صحنه، ری با بازی دیزی ریدلی، را مشاهده می‌کنیم که شمشیر نوری خود را در دست گرفته است. او در این صحنه در همان سیاره‌ای حضور دارد که ما پیش از این آن را در پایان فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) مشاهده کرده بودیم که ری به آن سفر کرده است. حال لوک اسکای واکر با بازی مارک همیل، پس از اولین ملاقات خود با ری، آموزش او را آغاز کرده است. در طول صحنه‌های که از ری در حال پخش است، او می‌گوید:

چیزی در درون من وجود دارد که همیشه وجود داشته است.

Star Wars: The Last Jedi

به نظر می‌رسد که پیش از این نیز ری از قدرت خود آگاه بوده است و اکنون در حال آماده شدن برای هدفی بزرگ‌تر است. ری در حال آموزش در سیاره Ahch-To که لوک خود را به آن تبعید کرده، است و در ادامه اولین معبد جدای‌ها را در این سیاره می‌توانیم مشاهده کنیم و می‌بینیم که ری سفر خود را در این سیاره و به یک مکان مه آلود ادامه می‌دهد. پس از این صحنه، شاهد تابش یک پرتو نور باریک در یک مکان تاریک هستیم. همه‌چیز در این تریلر به این موضوع اشاره می‌کند که ممکن است سیاره Ahch-To اولین خانه و معبد جدای‌ها باشد. پس از آن ری را مشاهده می‌کنیم که وارد این مکان می‌شود و می‌گوید:

من بیدار شدم. من به کمک نیاز دارم.

Star Wars: The Last Jedi

در طول تریلر شاهد صحنه‌های بسیاری از شخصیت ری هستیم که وارد مکان‌های اسرار آمیز زیادی می‌شود که در حال حاضر در مورد آن اطلاعات زیادی در دسترس نیست. پس از آن، ری را در حال آموزش و استفاده از شمشیر نوری مشاهده می‌کنیم. در طول این صحنه‌ها، شاهد توانایی‌ها و قدرت‌های ری هستیم که او حتی می‌تواند باعث ترک خوردن زمین نیز بشود و حتی می‌تواند کاری کند سنگ‌های کوچک روی هوا شناور بمانند (که در تریلر اول نیز مشاهده کرده بودیم). در ادامه لوک را نگاه می‌کنیم که به نظر می‌رسد از قدرت و کاری که ری انجام داده، وحشت کرده است. لوک در ادامه گفت:

من قبلا یکبار این قدرت خام را مشاهده کرده‌ بودم و آن من را به اندازه کافی نمی‌ترساند، اما اکنون میترسم. 

Star Wars: The Last Jedi

در حالی که ری و لوک در حال صحبت با هم هستند، به نظر می‌رسد شاهد یک فلش‌بک به گذشته هستیم که دست‌های رباتیک لوک از زیر آوار خارج می‌شود و پس از آن معبد جدای را می‌بینیم که در حال سوختن است. این اتفاق احتمالا کار شوالیه‌های رن بوده است. بن سولو که تحت آموزش لوک بوده؛ تحت تاثیر اسنوک قرار می‌گیرد و پس از خیانت کایلو به لوک، او نظر بقیه کسانی را که در حال آموزش برای تبدیل شدن به جدای بودند، برای پیوستن به گروه شوالیه‌های رن جلب می‌کند تا تحت آموزش اسنوک به شوالیه‌های رن تبدیل شوند. پس از آن کایلو می‌گوید:

بگذار گذشته بمیرد.

Star Wars: The Last Jedi

پس از این صحبت کایلو ماسک خود را به دیوار میکوبد و آن را از بین می‌برد. آیا این بدان معنی است که کایلو در حال رفتن به سمت نیروهای مقاومت است یا اینکه کایلو می‌خواهد خودش باشد و دوست ندارد از آن به عنوان یکی از اعضای شوالیه‌های رن نام برده شود و هویت واقعی خود را مخفی کند؟ پس از آن کایلو سوار بر جنگنده جدید Tie نیروهای فرقه اول دیده می‌شود که در حال مبارزه با نیروهای مقاومت است. در طول این صحنه کایلو می‌گوید:

بکشش، حتی اگر مجبور باشی.

Star Wars: The Last Jedi

در ادامه این صحنه، شاهد یک صحنه از پرنسس لیا هستیم که ظاهرا توسط پسرش مورد حمله قرار گرفته است. ظاهرا کایلو قصد دارد که پس از کشتن هان سولو (پدرش)، مادرش را نیز به قتل برساند. کایلو در حالی که سفینه‌ای را که اعتقاد داریم در آن لیا حضور دارد، هدف گیری کرده و آماده شلیک کردن به این سفینه است، می‌گوید:

این تنها راهی برای آنچه که شما به آن نیاز دارید و باید باشید، است.

Star Wars: The Last Jedi

پس از آن کایلو آماده شلیک می‌شود و انگشت خود را روی دکمه شلیک قرار می‌دهد، اما او هنوز شلیک به سفیه لیا را آغاز نکرده و به نظر می‌رسد که از کار خود مطمئن نیست و دچار تردید شده است. با این حال، مشخص نیست که در نهایت کایلو این کار را انجام خواهد داد یا خیر.

Star Wars: The Last Jedi

پس از آن سفینه میلینیوم فالکون را مشاهده می‌کنیم که توسط جنگنده‌های Tie در حال تعقیب در یک غار است و به نظر می‌رسد که این صحنه در سیاره Crait باشد. در ادامه این صحنه چوباکا را همراه با پرنده پورگس، از موجودات جدید دنیای جنگ ستارگان مشاهده می‌کنیم. پرنده پورگس در سیاره Ahch-To زندگی می‌کند و احتمالا زمانی که لوک در حال آموزش ری است، چویی که بهترین دوست خود را در فیلم قبلی از دست داده است، با این پرنده بامزه دوست می‌شود.

Star Wars: The Last Jedi

در ادامه پو دامرون با بازی اسکار آیزاک، را مشاهده می‌کنیم که در یک سفینه نیروهای مقاومت حضور دارد و در حال تماشای حمله به ناوگان این نیرو است. پو در ادامه می‌گوید که ما یک جرقه داریم. پس از این صحنه، پو سوار بر جنگنده جدید X-Wing که دارای یک پیشرانه اضافه است، دیده می‌شود که در حال پرواز بر فراز یک سفینه Dreadnaught نیروهای فرقه اول است. پو در ادامه می‌گوید:

که این نور باعث آتش گرفتن و سوختن نیروهای فرقه اول و سقوط آن‌ها می‌شود.

Star Wars: The Last Jedi

پس از این صحنه، شاهد بازگشت کاپیتان فازما هستیم. امیدوارم که او نقش بیشتر و مهم‌تری را در این فیلم داشته باشد. در ادامه شاهد بازگشت فین با بازی جان بویگا، نیز هستیم. او این‌بار دیگر لباس استورم‌تروپرها را بر تن ندارد، اما این‌‌دفعه لباس افسران نیروهای امپراتوری بر تن او دیده می‌شود. پس از آن فین رئیس سابق خود را که کاپیتان فازما است، به مبارزه دعوت می‌کند و با یکدیگر درگیر می‌شوند. پیش از این نیز ما این سلاح را در فیلم قبل مشاهده کرده بودیم. پس از آن شاهد یک تصویر فوق العاده روی ماسک کاپیتان فازما هستیم که فین در حال تلاش برای شکست فازما روی آن دیده می‌شود.

Star Wars: The Last Jedi

پس از این صحنه، شاهد حضور کوتاه دروید BB-8 هستیم که ظاهرا یک سلاح الکتریکی به او برخورد کرده و دچار شوک شده است. در ادامه لوک را زیر بارش باران مشاهده می‌کنیم که در حال صحبت با یک شخصیت نامشخص است. آیا او در حال صحبت با ری است یا کایلو او را پیدا کرده و در حال صحبت با او است؟ لوک در این صحنه گفت:

این چیزی نیست که تو در مورد آن داری فکر می‌کنی.

Star Wars: The Last Jedi

در ادامه تریلر گروهی از روباه‌های کریستالی، دیگر جانور جدید دنیای جنگ ستارگان را مشاهده می‌کنیم که وارد پایگاه سیاره Crait می‌شوند و دروازه این پایگاه در حال بسته شدن است. در ادامه این صحنه، یک تصویر کوتاه نیز از لیا نشان داده می‌شود.

Star Wars: The Last Jedi

پس از این صحنه، فین را دوباره در لباس افسران امپراطوری و این‌بار در حال قدم زدن در راهرو با یک سرباز استورم‌تروپر مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد که فین تصمیم گرفته مخفیانه وارد مقر نیروهای فرقه اول شود و احتمالا دستگیر شده است. بدیهی است که این صحنه پیش از نبرد با کاپیتان فازما باشد. 

Star Wars: The Last Jedi

و سرانجام در این تریلر برای اولین‌بار رهبر محفل - اسنوک را به‌صورت رسمی مشاهده کردیم. او در حال استفاده از قدرت نیرو دیده می‌شود و در طی این صحنه گفت که سرنوشت خود را بر آورده کن. پس از آن می‌بینیم که ری توسط شخصی که احتمالا اسنوک است، توسط قدرت نیرو کنترل شده است. آیا اسنوک تلاش می‌کند تا ری را به نیروهای شوالیه رن ملحق کند؟

Star Wars: The Last Jedi

و اما جنجالی‌ترین بخش این تریلر صحنه پایانی آن است. در این صحنه ری را مشاهده می‌کنیم که می‌گوید:

من به کسی نیاز دارم که جایگاه من را در این اتفاقات نشان بدهد.

Star Wars: The Last Jedi

پس از صحبت ری، کایلو را مشاهده می‌کنیم که ظاهرا دست خود را جلوی ری دراز کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این دو صحنه با هم مطابقت ندارند و در یک صحنه یک روشنایی ساده از آتش مشاهده می‌کنیم و در تصویر دیگر پشت کایلو رن آتش سوزی رخ داده است. این صحنه احتمالا شیطنت لوکاس فیلم و والت دیزنی بوده است، اما اگر این صحنه واقعا در فیلم رخ بدهد؛ آیا نشانه پیوستن ری به نیروهای فرقه اول و تاریکی یا بازگشت کایلو به سمت نیروهای مقاومت است؟ و آیا ممکن است شاهد همکاری کایلو رن و ری در این فیلم یا فیلم بعدی باشیم؟ برای دریافت جواب این سوالات باید حدود دو ماه دیگر صبر کنیم. هرچند برخی اعتقاد دارند که ری در حال صحبت با لوک است و احتمالا کایلو دست خود را برای لوک دراز کرده است و این دو صحنه کاملا از هم متفاوت هستند.

فیلم Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذر) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده