نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

علاقه میشل فایفر به حضور دوباره در نقش Catwoman

میشل فایفر، بازیگر قدیمی سینما که یکبار نیز نقش Catwoman را ایفا کرده است، از علاقه خود به حضور دوباره در این نقش سخن گفت.

میشل فایفر، بازیگر معروف سینمای هالیوود، ابراز علاقه کرد که بار دیگر در نقش Catwoman به ایفای نقش بپردازد. نزدیک ۲۵ سال از اولین نقش‌آفرینی میشل فایفر در نقش شخصیت Catwoman، ضدابرقهرمان و شخصیت شرور آن دوران کمیک‌های دی‌سی می‌گذرد. شخصیت Catwoman یا همان سلینا کایل، یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین دشمنان و شخصیت‌های شرور مجموعه داستان‌های قدیمی بتمن است. اولین مرتبه جولین نیومار نقش Catwoman را بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۷ در یک مجموعه تلویزیونی ۱۳ قسمتی ایفا کرد. بعد از آن نوبت به ارتا کیت رسید و وی طی سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۸ در سه قسمت از این مجموعه تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد. در سال ۱۹۶۶ نیز لی مری‌وِدر در فیلم سینمایی بتمن به ایفای نقش پرداخت. اما باید اعتراف کرد که بازی میشل فایفر در فیلم تیم برتون بود که برای اولین مرتبه نام این شخصیت را بر سر زبان‌ها انداخت.  

بعد از آن باز هم از روی این شخصیت معروف دنیای کمیک دی‌سی فیلم ساخته شد و معروف‌ترین آن‌ها دو فیلم Catwoman (زن گربه‌ای) با بازی هَلی بری و The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) با نقش‌آفرینی آن هَتوی بودند. نسخه سال ۲۰۰۴ با بازی هَلی بری و کارگردانی پیتوف، به‌خوبی توانست خاطرات خوب این مجموعه را نابود سازد و خوشبختانه با فیلم کریستوفر نولان و بازی خوب آن هَتوی در نقش فرعی The Dark Knight Rises، این شخصیت توانست بار دیگر یاد خود را در دل طرفداران قدیمی‌اش زنده کند. فیلم Catwoman که در سال ۲۰۰۴ اکران شد، با انتقاد شدیدی از طرف منتقدین و همچنین تماشاچیان همراه بود و در گیشه نیز شکست بدی خورد و با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری، تنها ۸۰ میلیون دلار فروش داشت. بسیاری معتقدند فیلم تیم برتون و بازی میشل فایفر در نقش شخصیت Catwoman، در مقایسه با آثار قبلی و بعدی، همچنان بهترین است.   

Catwoman

میشل فایفر قرار است بازگشتی دوباره به ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی داشته باشد و در سال ۲۰۱۸ وی را در نقش جنت ون داین در فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و وسپ) ملاقات خواهیم کرد. میشل فایفر در مصاحبه با سایت Variety گفت که علاقه‌مند است بار دیگر در نقش Catwoman ایفای نقش کند، ولی این مرتبه ترجیح می‌دهد از جلوه‌های ویژه و تصاویر ساخته‌شده کامپیوتری استفاده شود. گویا مراحل ساخت فیلم تیم برتون برای میشل فایفر بسیار سخت بوده است؛ یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی آن فیلم جایی بود که میشل فایفر پرنده‌ای زنده را در دهان خود فرو می‌برد. وی در رابطه با آن صحنه چنین گفت:

باورم نمی‌شود آن کار را انجام دادم. ممکن بود بیماری بگیرم!

فیلم Batman Returns (بتمن بازمی‌گردد) تیم برتون یکی از بهترین‌های مجموعه بتمن بود. در این فیلم ستارگانی همچون مایکل کیتون در نقش بتمن/بروس وین، دنی دویتو در نقش پنگوئن/اسوالد چسترفیلد کابلپات و کریستوفر واکن در نقش ماکس شرک به ایفای نقش پرداختند. این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت و تماشاچیان نیز استقبال خوبی از آن داشتند. بودجه ساخت فیلم Batman Returns حدود ۸۰ میلیون دلار بود و در گیشه ۲۶۶ میلیون دلار فروش داشت. میشل فایفر با تمجید از فیلم تیم برتون، راجع به این کارگردان چنین گفت:

این فیلم تماماً تیم برتونی بود. وی توانست به‌خوبی احساسات، فضای تاریک و شوخ‌طبعی را در این فیلم در کنار هم قرار دهد.

Catwoman-II

جدای از این موضوع که میشل فایفر بار دیگر شانس حضور در نقش Catwoman را پیدا می‌کند یا نه، باید به تقویم کاری وی اشاره داشت که بسیار شلوغ است و اگر حضور وی در نقش Catwoman تأیید شود، مطمئناً به این زودی‌های این فیلم ساخته نخواهد شد. وی امسال در فیلم تلویزیونی The Wizard of Lies (استاد دروغ‌ها) شبکه HBO، نقش روت مدوف را بر عهده داشت و رابرت دنیرو بازیگر مقابل وی بود. وی در فیلم ترسناک و روانشناسانه Mother (مادر) دارن آرونوفسکی نیز نقش مکمل را بر عهده داشت. میشل فایفر همچنین در فیلم بازسازی Murder on the Orient Express (قتل در قطار سریع‌السیر شرق) کنت چارلز برانا نیز به ایفای نقش پرداخته است.

با وجود تقویم کاری شلوغی که میشل فایفر دارد، اعلام آمادگی و علاقه وی برای حضوری دوباره در نقش Catwoman بسیار جالب و البته خبری هیجان‌انگیز برای طرفداران قدیمی این شخصیت است

با وجود تقویم کاری شلوغی که میشل فایفر دارد، اعلام آمادگی و علاقه وی برای حضوری دوباره در نقش Catwoman بسیار جالب و البته خبری هیجان‌انگیز برای طرفداران قدیمی این شخصیت است. حضور در فیلم Batman Returns یکی از نقش‌های بسیار متفاوتی بود که این بازیگر مطرح سینما به‌خوبی از پس آن برآمد. حتی اگر با حضور وی در فیلمی جدید از این شخصیت کمیکی موافقت نشود، باز هم نمی‌توان نقش‌آفرینی عالی وی را در فیلم Batman Returns از یاد برد و همواره آن نقش یکی از بهترین‌های تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی خواهد بود. میشل فایفر با بازی در فیلم Scarface (صورت‌زخمی) برایان دی پالما بود که توانست نامی برای خود در سینمای هالیوود دست‌وپا کند. وی سه مرتبه نامزد جایزه اسکار نیز شده است. جالب است بدانید که میشل فایفر از معدود بازیگرانی است که نقش‌های معروف بسیاری را رد کرده است. فیلم The Silence of the Lambs (سکوت بره‌ها) که جودی فاستر جای وی را گرفت، فیلم Basic Instinct (غریزه اصلی) که شارون استون ایفاگر نقش اصلی آن شد، فیلم L.A. Confidential (محرمانه لس آنجلس) که شاهد نقش‌آفرینی کیم باسینگر بودیم، فیلم Mystic River (رودخانه مرموز) که نقش وی به مارسیا هاردن رسید و فیلم Mamma Mia (ماما میا) که بجای میشل فایفر، مریل استریپ نقش اصلی را بر عهده گرفت. این‌ فیلم‌ها تنها تعدادی از نقش‌های ردشده توسط میشل فایفر بودند.

از معروف‌ترین فیلم‌های میشل فایفر می‌توان به The Fabulous Baker Boys (بیکرهای شگفت‌انگیز)، Love Field (لاوفیلد)، Wolf (گرگ)، One Fine Day (یک روز خوب) و I Am Sam (من سم هستم) اشاره داشت.

آخرین نقش‌آفرینی میشل فایفر نیز بازی در همان فیلم Mother دارن آرونوفسکی بود. در این فیلم بازیگرانی همچون جنیفر لارنس، خاویر باردم و اد هریس به ایفای نقش پرداختند. منتقدان برخوردهای متفاوتی با فیلم Mother داشتند و برخی آن را اثری عالی و بسیار غنی توصیف کرده و برخی نیز آن را بیش از اندازه پیچیده و گاه بی‌معنی خوانده‌اند. این فیلم در گیشه اصلاً فروش خوبی نداشت و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری، تنها ۳۹ میلیون دلار کسب کرد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده