نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل INKS

INKS را می‌توان یک اثر بر پایه بازی پین‌بال با المان‌های پازل و چالش‌های تاکتیکی دانست؛ ساخته‌ای که به شما اجازه می‌دهد روی یک بوم آثار شگفت‌انگیزی از هنر را با حرکت دادن یک گوی ایجاد کنید.

استودیوی کره‌ای استیت آو پلی (State of Play) از معدود توسعه‌دهندگانی است که علاوه بر تاکید روی بخش‌های فان جهت خلق یک تجربه سرگرم‌کننده از گیم برای پلتفرم‌های موبایل، به بُعد هنری بازی‌هایش نیز توجه فراوانی می‌کند. این استودیو پس از خلق ساخته‌های فوق‌العاده موفقی مانند بازی Kami و بازی Lumino City این بار به سراغ ایده‌ی پین‌ بال (PinBall) رفته است. پین‌بال از جمله بازی‌های آرکید بسیار قدیمی است که در گذر زمان با انتشار نسخه جدید و دیجیتالی از آن پیشرفته و پیشرفته‌تر شده است، اما هسته‌ی اصلی گیم‌پلی آن دست‌نخورده باقی مانده است. بازی آیفون و آیپد INKS با استفاده‌ای متفاوت از ایده پین‌بال، تجربه و استایل بصری کاملا جدیدی از این نوع بازی را روی تلفن‌های هوشمند به ارمغان آورده است. INKS همچنان دو اهرم برای پرتاب توپ در اختیار شما قرار می‌دهد، اما هر میز یا بوم به‌جای استفاده از سیستم امتیاز و رکورد دارای سطوح و ماموریت‌های خاص خود است. مقصود نهایی بازیکن در INKS هدف قرار دادن هرچه بیشتر بخش‌های رنگی با کمترین تعداد پرتاب توپ ممکن همراه با مکانیزم‌های بازی پین‌بال است.

بازی INKS بر پایه مکانیزم‌های پین‌بال طراحی شده است

همانطور که اشاره شد‌، بخش گیم‌پلی در بازی INKS بر پایه مکانیزم‌های بازی پین‌بال طراحی شده است. INKS از ۱۲۰ مرحله تشکیل شده است که در قالب ۵ قسمت ۲۴ عددی در بازی قرار داده شده‌اند. هرکدام از مراحل در بازی دارای موقعیت‌های کاملا به‌خصوص و چالش‌برانگیزی از بخش‌های رنگی هستند. وظیفه بازیکن در طول مراحل هدف قرار دادن تمام قسمت‌های رنگی مشخص با کمترین گوی ممکن است. بازی INKS از المان‌های پازل نیز به‌خوبی در دل خود استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال، بازیکن باید برای هدف قرار دادن بخش‌های رنگی به‌خصوص، توپ را از مسیر‌های معین و بعضا بسیار تنگ و باریکی عبور دهد. همچنین طی پیشروی در مراحل بالاتر، شما باید سعی کنید توپ را از قسمت‌های تله-مانندی که باعث شکست شما خواهند شد عبور ندهید. امتیازات هر مرحله بر پایه تعداد توپ‌هایی است که شما پرتاب می‌کنید و همچنین نباید اجازه دهید که توپ از میان اهرم‌ها به پایین سقوط کند. لازم به ذکر است که INKS هیچ‌گونه محدودیتی برای دسترسی به تمامی ۱۲۰ مرحله موجود قائل نشده و بازیکن می‌تواند از همان ابتدا شانس خود را در مراحل سخت‌تر نیز امتحان کند.

متن جایگزین
 متن جایگزین
 متن جایگزین

بهترین قسمت‌ گیم‌پلی در بازی INKS به نظر من به بخش‌های رنگی مربوط می‌شود؛ جایی که شما می‌توانید با استفاده از پرتاب توپ و همچنین شدت مشخصی از شتاب آن، به بخش‌های رنگی ضربه برنید و رنگ‌های آنها را مانند یک اثر هنری فوق‌العاده چشم‌نواز روی بوم یا بورد اصلی بازی پخش کنید. INKS در طی پرتاب توپ‌های بازی نیز از یک نوع مکانیزم دنبال‌دار استفاده می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با برخورد توپ به هر قسمت، خطوط رنگی مشخصی از مسیر حرکت توپ روی صفحه‌ی بازی نمایان می‌شود که می‌تواند در انتخاب نوع و زاویه مناسب پرتاب آن برای حرکات بعدی کاملا مثمر ثمر باشد. بازی INKS با استفاده از قواعد و اصول بازی پین‌بال یکی از خاص‌ترین تجربه‌های ممکن از بازی‌های معمایی و مبتنی بر مرحله را به وجود آورده است.

بازی INKS را از نقطه نظر بصری می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های  ممکن از هنر تعاملی در قالب یک بازی دیجیتال دانست!

نمی‌توان به معرفی ساخته‌های استودیو استیت آو پلی پرداخت، اما اشاره‌ی مفصلی به قسمت‌های بصری آن نکرد. بازی INKS را از نقطه نظر بصری می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های ممکن از هنر تعاملی در قالب یک بازی دیجیتال دانست. استفاده از بافت‌های بسیار باکیفیت در کنار انتخاب استادانه از میان رنگ‌های بسیار شاد و البته آرامش‌بخش با پرتاب هر توپ به سمت بخش‌های رنگی و پاشش آنها روی بوم چنان جلوه منحصربه‌فردی به نمای آن می‌دهد که گویی به یکی از آثار فوق‌العاده از پال جکسون پولاک نگاه می‌کنیم. در زمینه صداگذاری، بازی INKS از موسیقی متن به‌خصوصی بهره نمی‌برد، اما افکت‌های صوتی و ویژگی‌های داینامیک آنها چنان به‌صورت استادانه در بطن آن قرار داده شده‌اند که بازیکن به هیچ عنوان از این نظر احساس کمبود نخواهد کرد.

| |

بازی INKS را می‌توان یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین پرداخت‌ها بر پایه هسته‌ی اصلی بازی پین‌ بال دانست؛ اثری که به‌خوبی مکانیزم‌های جذاب و سرگرم‌کننده بازی پین‌بال را با المان‌های پازل و چالش‌های مخصوص به آن ترکیب کرده تا معجونی استثنائی به ارمغان بیاورد. می‌توانید این اثر کم‌نظیر را انحصارا از طریق فروشگاه اپ استور با قیمت ۳ دلار برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود تهیه کنید و از تجربه آن نهایت لذت را ببرید.

دانلود بازی موبایل INKS


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده