نویسنده: سارا مرتضوی
// چهار شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

تاریخ انتشار نسخه آیفون بازی Memoranda اعلام شد

بازی مموراندا که با الهام از آثار نویسنده معروف هاروکی موراکامی ساخته شده است، به زودی برای سیستم عامل iOS منتشر خواهد شد.

بازی ایرانی مموراندا (Memoranda)، یک بازی ماجراجویی در سبک اشاره و کلیک است که با الهام از آثار نویسنده بزرگ ژاپنی یعنی هاروکی موراکامی ساخته شده. هاروکی موراکی، نویسنده‌ ژاپنی آثار مشهوری مانند کافکا در کرانه، بیش‌تر به خاطر فضای سورئال و مالیخولیایی آثارش معروف است. به همین دلیل دور از انتظار نیست که بازی مموراندا نیز از همان حال و هوای سورئال و مرموز کارهای موراکامی بهره برده باشد.

حالا آن‌طور که در جدیدترین اخبار بازی به‌نظر می‌رسد، طبق وعده قبلی سازندگان این بازی، بالاخره قرار است نسخه آیفون بازی Momoranda نیز در تاریخ اول نوامبر (۱۰ آبان‌ماه) سال جاری منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. 

برای دانلود ویدیو به آپارات مراجعه کنید

بازی مموراندا ساخته استودیوی ایرانی بیت بایترز (Bit Byterz)، داستان زنی جوان به نام میزوکی را روایت می‌کند که ساکن شهری ساکت و آرام، مانند اکثر شهرهای آثار موراکامی، است. این زن جوان به تدریج در حال فراموش کردن نام خود است؛ هرچند معلوم نیست دلیل این امر اختلال در حافظه میزوکی است یا این‌که عامل دیگری در آن دخالت دارد.

شاید بهترین بخش بازی مموراندا را بتوان طراحی این بازی، که تمامی آن با دست کشیده شده است، دانست. از دیگر نقاط قوت این بازی می‌توان به بیش از ۱۵ قطعه موسیقی اورجینال و امکان آشنایی و تعامل با بیش از ۳۵ کاراکتر در ۴۰ لوکیشن مختلف اشاره کرد. نسخه پی‌سی این بازی که پیش از این در استیم منتشر شده بود، تا به این لحظه توانسته نقدها و نظرات مثبتی را به خود اختصاص دهد. در نقد منتشر شده توسط زومجی اما این بازی خالی از عیب و ایراد هم نبود و به قول معروف آن‌طور که باید و شاید نتوانست در ارائه اثری فوق‌العاده و منحصر به فرد، موفق ظاهر شود. اگر شما نیز این بازی را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Toucharcade
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده