نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

الیجا وود علاقه‌مند به بازی در سریال اقتباسی Y: The Last Man است

الیجا وود بسیار علاقه‌مند به بازی در نقش ستاره کتاب کمیک Y: The Last Man (وای: آخرین مرد) است. 

این طور که به نظر می‌رسد، الیجا وود، هنرپیشه، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان آمریکایی بسیار علاقه‌مند به بازی در نقش ستاره کتاب کمیک Y: The Last Man (وای: آخرین مرد) است و از هم‌اکنون با نشان دادن این علاقه، شانس خود را برای گرفتن این نقش در سریال اقتباسی این کتاب کمیک افزایش داده است. مجموعه کتاب‌های کمیک Y: The Last Man معمولاً هر ماه یا دو ماه یکبار بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ توسط انتشارات Vertigo منتشر می‌شد. Vertigo زیر مجموعه‌ای از دنیای کمیک دی‌ سی محسوب می‌شود و معمولاً کتاب‌های کمیکی که توسط این انتشارات منتشر می‌شود متفاوت‌تر با دیگر آثار دی‌سی است و می‌توان چنین گفت که بی‌پروا‌تر بودن محتوای آن معادلی همچون درجه سنی R در دنیای سینما است. فیلم‌ها و سریال‌های زیادی از روی کتاب‌های این مؤسسه ساخته شده است که از میان فیلم‌ها می‌توان به دو فیلم Constantine (کنستانتین) و V for Vendetta (وی مثل وندتا) اشاره داشت. سریال‌های iZombie (آی‌زامبی)، Lucifer (لوسیفر) و Preacher (واعظ) نیز برگرفته از آثار این مؤسسه هستند.

Elijah-Wood

به کتاب کمیک Y: The Last Man بازگردیم. تاکنون سعی به ساخت فیلم‌ها و سریال‌های زیادی از روی این اثر پساآخرالزمانی و علمی-تخیلی نوشته برایان کی. وان و پیا گورِرا شده است و از آخرین صحبت‌ها در مورد ساخت فیلمی از روی این اثر نزدیک ۱۰ سالی می‌گذرد. شایعات مربوط به ساخت فیلمی اقتباسی از Y: The Last Man به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد و کمپانی نیو لاین سینما قصد ساخت این فیلم را داشت. در آن زمان از دی‌جی کاروسو برای کارگردانی فیلم Y: The Last Man نام برده شد و قرار بود شایا لِباف نقش اصلی آن فیلم را بر عهده داشته باشد. در هر صورت این اتفاق نیافتاد و به دلیل اینکه در زمان مقرر کمپانی نیو لاین نتوانست این پروژه را آغاز و به سرانجام برساند، حق امتیاز ساخت فیلم در سال ۲۰۱۴ و بار دیگر به نویسندگان آن، یعنی برایان کی. وان و پیا گورِرا بازگشت. در همان سال شبکه FX تصمیم به ساخت سریالی اقتباسی از این اثر می‌گیرد و تقریباً دو سال پس از این تصمیم شبکه FX، برایان کی. وان در مصاحبه با سایت CBR تأیید کرد که نوشتن فیلمنامه اپیزود آزمایشی Y: The Last Man تقریباً به پایان رسیده است و طرفداران منتظر خبرهای هیجا‌ن‌انگیزی در این رابطه باشند.  

خب باید گفت که همچون طرفداران، ما نیز دیگر خبری در این رابطه نشنیدیم، ولی این بی‌خبری به معنای کاملاً کنسل شدن این پروژه نبود. سایت Screen Rant در خلال برگزاری نمایشگاه کامیک کان شهر نیویورک گفتگویی کوتاه با الیجا وود داشت و سخنان این بازیگر نشان داد که شاید خبرهایی باشد و به‌زودی این اخبار به‌صورت رسمی منتشر شود. سایت Screen Rant از الیجا وود پرسید که شخصیت ابرقهرمان و کتاب کمیکی مورد علاقه وی چیست که الیجا وود بدون هیچ‌گونه درنگی در پاسخ گفت:

 کتاب Y: The Last Man. چه زمانی قرار است ساخته شود؟ واقعاً کتاب کمیک بی‌نظیری است. عالی است.

Last-Man

کتاب کمیک Y: The Last Man سه مرتبه برنده جایزه معتبر ویل آیزنر صنعت کمیک شده است. بسیاری از طرفداران منتظرند که سرانجام طلسم ساخت سریال اقتباسی این اثر شکسته شود و شخصیت یوریک براون را بر روی صفحه نمایش جعبه جادویی ببینند. داستان Y: The Last Man در مورد تنها مردی است که به همراه حیوان دست‌آموز خود، کاپوچین میمون، از مرگ ناگهانی تمامی پستانداران دارای کروموزوم Y جان سالم بدر برده‌اند. این دو سفری طولانی به دوره کره زمین را آغاز می‌کنند و امیدوارند بتوانند جلوی نابودی کامل نژاد بشر را بگیرند. داستان این اثر به‌گونه‌ای است که بهتر است سریالی چند قسمتی به جای فیلمی سینمایی از آن ساخته شود. احتمالاً مایکل گرین، نویسنده سریال محبوب American Gods (خدایان آمریکایی)، نویسندگی این سریال را بر عهده خواهد داشت و اگر این خبر صحت داشته باشد، مطمئناً طرفداران Y: The Last Man بسیار از شنیدن آن خوشحال خواهند شد.

داستان Y: The Last Man در مورد تنها مردی است که به همراه حیوان دست‌آموز خود، کاپوچین میمون، از مرگ ناگهانی تمامی پستانداران دارای کروموزوم Y جان سالم بدر برده‌اند

از آخرین نقش‌آفرینی به یاد ماندنی الیجا وود زمان زیادی می‌گذرد؛ سه‌ گانه Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ ها) و بازی در نقش فرودو بگینز و سفر به قلب موردور، سرزمین سائورون، هنوز از یاد طرفداران نرفته است. اما الیجا وود اجازه نداد خاطرات خوش ما از آن سه‌گانه باقی بماند و انتخاب‌های مناسبی در سالیان اخیر نداشت. نمونه بارزش فیلم ژانر اسلشر Maniac (دیوانه) بود که با وجود اینکه فیلمی آنچنان بدی هم نبود، ولی بازی الیجا وود چنگی به دل نمی‌زد و فاصله زیادی با روزهای خوب این بازیگر داشت. وی در سال ۲۰۱۶ نیز در سریال علمی تخیلی Dirk Gently's Holistic Detective Agency (آژانس کارآگاهی جامع دیرک جنتلی) شبکه BBC آمریکا نقش‌آفرینی کرد و ساخت این سریال ادامه داشته و فصل دوم آن از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) بر روی آنتن رفته است. در هر صورت با توجه به نقش‌آفرینی این بازیگر در سه‌گانه پیتر جکسون، به نظر می‌رسد انتخاب وی برای بازی در نقش یوریک براون، انتخاب خوبی خواهد بود. لازم به ذکر است که الیجا وود در چهار فصل سریال کمدی سیاه Wilfred (ویلفرد) با شبکه FX همکاری داشته است.  

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که شخصیت یوریک براون در آغاز سفر خود ۲۲ ساله بود و الیجا وود ۳۶ ساله کمی برای این نقش مسن است، ولی خب ۱۵-۱۰ سال زمان زیادی نیست که گریمورهای هالیوودی نتوانند از پس آن بربیایند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده