نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

تیراندازی در محل فیلمبرداری فیلم The Equalizer 2

دو شخص مسلح در محل فیلمبرداری فیلم The Equalizer 2 اقدام به تیراندازی کردند و بلافاصله توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

در محل فیلمبرداری فیلم The Equalizer 2 (ایکوالایزر 2) تیراندازی واقعی صورت گرفت و دلیل این کار افراد مسلح هنوز مشخص نیست.

در سال ۲۰۱۴ بود که دنزل واشنگتن در نقش پروتاگونیست فیلم اکشن، هیجانی و نئو نوآر The Equalizer به نقش‌آفرینی پرداخت. این فیلم بر اساس سریالی محبوب در دهه ۸۰ و با همین عنوان ساخته شد و داستان آن در مورد مأمور امنیتی سابق و بسیار کارکشته در کار خود با نام رابرت مک‌کال (دنزل واشینگتن) بود که دوران بازنشستگی را می‌گذراند و به احترام همسر درگذشته‌اش تصمیم به ترک کار اصلی خود گرفته بود. در ادامه داستان، دختری نوجوان سر راه رابرت مک‌کال قرار می‌گیرد و زندگی وی پس از ملاقات با این دختر روندی دیگر گرفته و وی درگیر مافیای روسی می‌شود و علاوه بر این مشکل باید با پلیس‌های فاسد نیز مبارزه کند.  

موفقیت فیلم ابتدایی سبب شد که سازندگان بلافاصله تصمیم به ساخت دنباله آن بگیرند. رابرت مک‌کال با آگاهی از این موضوع که مهارت‌های وی می‌تواند کمک حال افراد نیازمند و آسیب‌دیده باشد، تصمیم به برقراری عدالت و البته بازگشت حرفه‌ای به کار قبلی خود می‌گیرد و در انتهای فیلم ابتدایی مشاهده کردیم که یک مشتری نیز برای انجام مأموریتی پیدا می‌کند و با قبول کردن درخواست کمک وی فیلم به پایان می‌رسد. فیلم ابتدایی با نگاه مثبتی از سوی منتقدین همراه بود و توانست با رسیدن به عدد ۱۹۳ میلیون دلار، تقریباً بیش از دو برابر و نیم بودجه ساخت ۷۳ میلیون دلاری خود فروش داشته باشد. طبیعتاً با وجود چنین موفقیتی در گیشه، عدم ساخت دنباله این فیلم تصمیمی عجیب بود.

Washington-II

تقریباً ۱۰ ماهی به اکران قسمت دوم فیلم The Equalizer باقی مانده است و بازیگران و عوامل سازنده این فیلم کاملاً درگیر ساخت فیلم جدیدند و با جدیت مشغول کار روی آن هستند. اما با اعلام سایت AP News، متأسفانه خبردار شدیم که اخیرا در صحنه فیلمبرداری این فیلم تیراندازی واقعی رخ داده است. البته خوشبختانه در این حادثه کسی کشته نشده است و هر دو فرد مسلح نیز دستگیر شده‌اند.

در هنگام رخ دادن این حمله مسلحانه، عوامل سازنده مشغول فیلمبرداری نبودند. از همین رو دنزل واشینگتن همچون اکثر عوامل سازنده این فیلم در آنجا نبود و در سلامت کامل به سر می‌برد. البته لازم به ذکر است که دو مأمور امنیتی در این حمله مجروح شده‌اند، ولی طبق اخبار واصله جراحت آن‌ها چندان جدی نبوده و حال جسمی این دو مأمور در مجموع مساعد است. هر دو مأمور امنیتی که یکی مردی ۳۳ ساله و دیگری زنی ۴۰ ساله بوده‌اند، از بیمارستان مرخص شده‌اند. دیونته مارتینز و توماس پرکینز، دو جوان مسلح که هر دو ۱۸ ساله‌اند، به جرم حمله مسلحانه به قصد قتل دستگیر شده‌اند و تحت بازجویی قرار دارند. بعید است که دو مأمور امنیتی هدف اصلی این دو فرد مسلح بوده باشند و تحقیقات نیروهای پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

Washington-III

تیر خوردن دو مأمور امنیتی در صحنه فیلمبرداری قسمت دوم فیلمی که هدف اصلی آن حفاظت از مردم و اشخاص بی‌گناه است، آن هم توسط دو فرد مسلحی که آنچنان مهارتی در کار با اسلحه نداشته‌اند، هم طعنه‌آمیز و هم تأسف‌آور است. تا این لحظه دلیل حمله مسلحانه این دو فرد معلوم نشده است و ممکن است هیچ ارتباطی هم به فیلم The Equalizer 2 نداشته باشد و ماجرا چیز دیگری باشد. با اینکه حال عوامل سازنده و بازیگران فیلم خوب است، ولی این موضوع اتفاقی بسیار ناراحت‌کننده و البته هشداردهنده برای کسانی که به‌نوعی درگیر صنعت سینما هستند خواهد بود و با شکستن قبح این مسئله، ممکن است در آینده باز هم شاهد چنین رفتارهایی باشیم. برای پاسخ به این سؤال که آیا این سانحه بر روند ساخت قسمت دوم فیلم The Equalizer تأثیر می‌گذارد و در نتیجه اکران آن را با تأخیر مواجه می‌سازد، باید منتظر اخبار بعدی بمانیم. چندی پیش کمپانی سونی اعلام کرد که تاریخ اکران قسمت دوم فیلم The Equalizer تغییر کرده است و این فیلم به‌جای ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۳ شهریورماه ۱۳۹۷)، یک ماه و چند روزی زودتر و در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۱۸ (۱۹ مردادماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد.

در هنگام رخ دادن این حمله مسلحانه، عوامل سازنده مشغول فیلمبرداری نبودند. از همین رو دنزل واشینگتن همچون اکثر عوامل سازنده این فیلم در آنجا نبود و در سلامت کامل به سر می‌برد

حضور بیل پولمن و ملیسا لئو برای تکرار نقش‌های برایان پلامر و سوزان پلامر در فیلم جدید تأیید شده است. پیش از این نیز در اخبار خواندیم که پدرو پاسکال به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده و قرار است نقش شخصیت شرور و منفی اصلی این فیلم را بازی کند. پدرو پاسکل سابقه بازی در سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) و سریال Narcos (نارکس) را در کارنامه خود دارد. هنوز مشخص نیست که کلوئی گریس مورتز در قسمت دوم The Equalizer حضور خواهد داشت یا خیر.

آخرین فیلمی که از دنزل واشینگتن به روی پرده رفت، فیلم Fences (حصارها) بود که کارگردانی آن را نیز دنزل واشینگتن بر عهده داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به وایولا دیویس، استیون هندرسون، میکلتی ویلیامسون، و راسل هورنسبای اشاره کرد. فیلم Fences مورد تحسین فراوان منتقدان قرار گرفت و توانست در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین هنرپیشه مرد و بهترین هنرپیشه مکمل نامزد جوایز اسکار شود. گفتنی است وایولا دیویس توانست جایزهٔ بهترین هنرپیشه مکمل زن را برای بازی در این فیلم از آن خود کند. بودجه ساخت این فیلم ۲۴ میلیون دلار بود و در گیشه توانست ۶۴ میلیون دلار فروش داشته باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده