نویسنده: رضا اکبری
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

رکورد اورکلاک i7-8700K در یک روز دوبار شکسته شد

دو اورکلاکر توانستند در یک روز رکوردهای اورکلاک جدیدی را یکی پس از دیگری روی پردازنده i7-8700K ثبت کنند.

دریتاور، اورکلاکر مشهور، با همکاری شرکت ایسوس سرعت کلاک پردازنده Core i7-8700K را به ۷.۳ گیگاهرتز رساند تا بتواند رکورد بالاترین اورکلاک انجام‌شده روی این پردازنده را بشکند. او موفق شد با استفاده از مادربرد Asus ROG Maximus X Apex و با کمک نیتروژن مایع این رکورد را به نام خود ثبت کند که البته درست چند ساعت بعد از آن، این رکورد توسط یک اورکلاکر جوان اما مدعی شکسته شد. این اورکلاکر با نام کوان ینگ که از کاربران سایت HWBOT است توانست رکورد جدید ۷.۴۰۵ گیگاهرتزی را روی تمامی هسته‌های این پردازنده به نام خود ثبت کند.

پردازنده جدید و قدرتمند اینتل Coffee Lake-S به نظر بسیاری قابل اورکلاک‌ترین پردازنده در بازار است.

رکورد اورکلاک دریتاور روی پردازنده i7-8700K

این اورکلاکر با همکاری شرکت Asus توانست کلاک این پردازنده را تا فرکانس ۷.۳ گیگاهرتز روی تمامی ۶ هسته‌ و ۱۲ رشته‌ی پردازشی این پردازنده افزایش دهد. در حقیقت سرعت این پردازنده دو برابر فرکانس پایه‌ی آن شد.

 

i7-8700K

هدف ایسوس از اورکلاک‌، نمایش قدرت مادربرد جدید این شرکت با نام ROG Maximus X Apex است، در ادامه ایسوس اضافه کرد:

در محصولات ROG وسواس زیادی روی داشتن بالاترین قابلیت اورکلاک و سریع‌ترین کارایی وجود دارد. ما با جدیت کامل این اهداف را دنبال می‌کنیم؛ به طوری که مهندسان ما سری‌های مختلفی از مادربرد‌های Apex را مشخصا برای ثبت رکورد‌های جدید ساختند. در اولین مورد، مادربرد  Z270 از خانواده Maximus IX بود که توانست چه از لحاظ فرکانس و چه از لحاظ بنچمارک رکورد‌های جدیدی برای پردازنده Kaby Lake به ثبت برساند و حالا جانشین آن یعنی مدل Maximus X Apex با چیپست Z370 برای سری Coffee Lake وارد بازار شده است. متخصصان خانگی ما کار بسیار سختی برای زدن رکورد‌های جدید داشتند تا بتوانند Apex را در بالاترین رده از مادربرد‌های اورکلاک شونده‌ی پردازنده‌های اینتل به ثبت برسانند.

 رکورد اورکلاک ینگ روی پردازنده i7-8700K

ساعاتی بعد، ینگ رکورد جدیدش از اورکلاک روی پردازنده i7-8700K را در سایت HWBOT پست کرد. ینگ توانست فرکانس پردازنده را تا ۷.۴۰۵ گیگاهرتز روی تمامی هسته‌ها برساند.

i7-8700K

در پایان توجه‌تان را به این ویدیو جلب می‌کنیم:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده