نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

مایکل فاسبندر از جدی بودن بیش از اندازه فیلم Assassin's Creed انتقاد کرد

مایکل فاسبندر، بازیگر اصلی فیلم Assassin's Creed، با انتقاد از فضای جدی فیلم گفت که اگر وی قادر به ساخت این فیلم بود، آن را سرگرم‌کننده‌تر می‌ساخت.

معمولاً با انتشار خبری راجع به ساخت فیلمی بر اساس یک بازی ویدیویی، خاطره خوشی در ذهن طرفداران نقش نمی‌بندد و همگی ترس از خراب شدن خاطرات خوب خود از آن بازی را دارند. با این حال خبر ساخت فیلمی از روی مجموعه بازی‌های ویدیویی Assassin's Creed (اساسین کرید)، تا حدی توانست طرفداران این مجموعه را هیجان‌زده کند که آن هم به دلایلی همچون وجود بازیگران کارنامه‌دار و باکیفیت، کارگردانی به نسبت خوب و کاربلد و همچنین تخصیص بودجه زیاد برای ساخت فیلم مربوط می‌شد. کمپانی یوبی سافت همچون مجموعه بازی‌های Assassin's Creed، برای ساخت این فیلم هم کم نگذاشت و بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری در اختیار سازندگان قرار داد.

ولی خب این مرتبه نیز ساخت فیلمی بر اساس بازی ویدیویی با شکست همراه بود و منتقدان حسابی از خجالت فیلم Assassin's Creed درآمدند. این فیلم در گیشه نیز چندان موفق نبود و تنها توانست ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و همین عوامل سبب شد که فکر کردن به ساخت دنباله‌ای از فیلم Assassin's Creed بسیار خوش‌بینانه باشد. به‌تازگی مایکل فاسبندر از دلیل عدم موفقیت و در واقع بهتر بگوییم، شکست کامل فیلم Assassin's Creed سخن گفت و اشاره‌ای نیز به احتمال ساخت دنباله این فیلم کرد. مایکل فاسبندر در مصاحبه با سایت Movienco بدین موضوع اشاره داشت که فیلم Assassin's Creed به اندازه کافی سرگرم‌کننده نبوده است. وی در این رابطه چنین گفت:

بدون جای هیچ‌گونه شکی این فیلم، فیلمی مطلوب و ایده‌آل نبود. فکر می‌کنم از موقعیتی که داشتیم به‌خوبی بهره نبردیم. صبر می‌کنیم تا ببینیم کمپانی یوبی‌سافت چه برنامه‌ای برای آینده این فیلم دارد، ولی خب در حال حاضر چیزی در رابطه با ساخت دنباله این فیلم نمی‌دانم.  

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود تلویحاً لحن جدی فیلم را مورد انتقاد قرار داد و چنین گفت:

من این فیلم را سرگرم‌کننده‌تر می‌ساختم؛ لحن اصلی فیلم چنین باید می‌بود. احساس می‌کنم فیلم Assassin's Creed لحن بیش از اندازه جدی داشت و اگر به من بود صحنه‌های اکشن فیلم را هیجانی‌تر درمی‌آوردم.

Fassbender

پیش از اکران فیلم Assassin's Creed، صحبت از ساخت دو فیلم دیگر نیز در ادامه کار شده بود و قرار بود مایکل فاسبندر همچون فیلم اول در دو فیلم دیگر نیز بازیگر اصلی و یکی از تهیه‌کنندگان باشد. ولی خب همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، فروش ضعیف ۵۴ میلیون دلاری در خاک ایالات متحده آمریکا و فروش مجموع نه‌چندان راضی‌کننده ۲۴۰ میلیون دلاری، شانس ساخت فیلمی دیگر از این مجموعه را به حداقل رسانده است.

بدون هیچ‌گونه شکی این فیلم، فیلمی مطلوب و ایده‌آل نبود. فکر می‌کنم از موقعیتی که داشتیم به‌خوبی بهره نبردیم. صبر می‌کنیم تا ببینیم کمپانی یوبی‌سافت چه برنامه‌ای برای آینده این فیلم دارد

در فیلم Assassin's Creed بازیگرانی همچون مایکل فاسبندر، ماریون کوتیار، جرمی آیرونز، مایکل کی ویلیامز، برندن گلیسون، شارلوت رمپلینگ و آریان لابد به ایفای نقش پرداخته بودند. مایکل لسلی، بیل کالج و آدام کوپر نویسندگان این فیلم اکشن، ماجراجویی و فانتزی بودند و کارگردانی آن را جاستین کورزل بر عهده داشت. سینمادوستان جاستین کورزل را با کارگردانی فیلم Macbeth (مکبث) می‌شناسند. این فیلم بر اساس تراژدی مکبث، اثر ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایشنامه‌نویس شهیر انگلیسی ساخته شد. مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار در این فیلم نیز با جاستین کورزل همکاری داشتند.

آخرین نقش‌آفرینی مایکل فاسبندر روی پرده سینما، مربوط به فیلم Alien: Covenant (بیگانه: کاوننت) ریدلی اسکات می‌شود. این فیلم در مجموع مورد پسند منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت، ولی فروش آن در گیشه چنگی به دل نمی‌زد. فیلم Alien: Covenant با بودجه ساخت ۹۷ میلیون دلاری، ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشت.

گفتنی است جدیدترین نسخه Assassin's Creed با عنوان Assassin's Creed: Origins در تاریخ ۵ آبان‌ماه (۲۷ اکتبر) برای پلتفرم‌های ایکس‌ باکس‌ وان، پلی‌ استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده