نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

احتمال کارگردانی فیلم فرعی Fast and Furious توسط شین بلک

دعواهای اعضای مجموعه Fast and Furious سبب شده است خبرهای مرتبط با این مجموعه بیش از پیش به بیرون درز پیدا کند.

لازم به گفتن نیست که دواین جانسون اصلاً علاقه‌ای به استراحت کردن و کمی فاصله انداختن بین نقش‌هایی که ایفا می‌کند ندارد؛ به‌عنوان مثال، فیلم بعدی که این بازیگر با وجود تقویم کاری کاملاً پر تصمیم به نقش‌آفرینی در آن گرفته است. منظورمان فیلم اسپین آف مجموعه Fast & Furious (سریع و خشمگین) است. دیگر ستاره‌ای که قرار است همراه با دواین جانسون در این فیلم حضور داشته باشد هم کسی نیست جز بازیگر، تهیه‌کننده، ورزشکار و صداپیشه بریتانیایی، جیسون استاتهام. با وجود اینکه این فیلم اسپین‌آف حداقل تا تابستان سال ۲۰۱۹ به روی پرده نخواهد رفت، ولی از هم‌اکنون و معمولاً هر چند روز یک بار، خبری جدید از آن منتشر می‌شود و خب طبیعتاً بسیاری از طرفداران این مجموعه با اشتیاق این اخبار را دنبال می‌کنند.     

Spinoff

سایت ورایتی در گزارش‌های جدید خود در رابطه با فیلم فرعی مجموعه Fast & Furious بدین موضوع اشاره داشته است که هنوز سازندگان پای صحبت با گزینه‌های مورد نظر خود برای کارگردانی این فیلم ننشسته‌اند، ولی با این حال، یک نام در میان کارگردانانی که البته نامی در رسانه‌ها از آن‌ها آورده نشده است بسیار جلب توجه می‌کند و این کارگردان کسی نیست جز شین بلک. شین بلک کارگردانی کارکشته در ساخت فیلم‌های اکشن است و در کارنامه کاری وی کارگردانی فیلم‌هایی همچون Kiss Kiss Bang Bang (کیس کیس بنگ بنگ)، Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) و فیلم موفق The Nice Guys (مردان خوب) به چشم می‌خورد. وی همچنین کارگردانی فیلم مورد انتظار The Predator (درنده یا با عنوان جاافتاده‌اش غارتگر) را نیز بر عهده دارد. فیلم جدید The Predator دنباله‌ای بر فیلمی با همین عنوان و محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی نیمرود آنتال است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۱۸ (۱۲ مردادماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است.

با توجه به کارنامه کاری شین بلک، وی گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلمی از مجموعه Fast & Furious به حساب می‌آید و احتمالاً انتخاب اول و اصلی تهیه‌کنندگان برای کارگردانی اسپین‌آف این مجموعه خواهد بود

در مورد شین بلک باید گفت که وی نویسندگی دو فیلم ابتدایی مجموعه Lethal Weapon (اسلحه مرگبار)، فیلم The Last Boy Scout (آخرین پسر پیشاهنگ) و فیلم The Ledge (لبه) را نیز بر عهده داشته است. لازم است بدین نکته نیز اشاره داشته باشیم که تمام فیلم‌هایی که شین بلک کارگردانی کرده، خود نویسنده فیلمنامه آن‌ها بوده است. آخرین فیلمی که از شین بلک به روی پرده سینما اکران شد، فیلم The Nice Guys بود. البته این فیلم نئو نوآر، اکشن و کمدی که بسیار مورد پسند منتقدان قرار گرفت، همچون خیلی از فیلم‌های باکیفیت دیگر در گیشه موفق نبود و با بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری، تنها ۵۷ میلیون دلار فروش داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون راسل کرو، رایان گاسلینگ، مت بومر، آنگوری رایس، مارگارت کوالی، کیث دیوید و کیم بسینگر نقش‌آفرینی کردند.

با توجه به کارنامه کاری شین بلک، وی گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلمی از مجموعه Fast and Furious به حساب می‌آید و احتمالاً انتخاب اول و اصلی تهیه‌کنندگان برای کارگردانی اسپین‌آف این مجموعه خواهد بود. انتخاب شین بلک برای کارگردانی اسپین‌آف Fast and Furious نقطه عطفی در کارنامه کاری وی نیز خواهد بود؛ بدین دلیل که برای اولین بار قرار است فیلمی را کارگردانی کند که نویسنده فیلمنامه آن شخص دیگری است. طبق اخبار منتشر‌شده، کریس مورگان نویسنده فیلمنامه اسپین‌آف فعلاً بدون عنوان مجموعه Fast and Furious خواهد بود. کریس مورگان نویسندگی ۶ فیلم آخر این مجموعه اکشن و هیجانی را بر عهده داشته است.

Diesel

در حالی که هنوز قراردادی با کارگردان احتمالی منعقد نشده است و مشخص نیست چه کسی سکاندار این فیلم خواهد بود، ولی خب گویا دواین جانسون نمی‌تواند جلوی هیجان خود را بگیرد و با شوق و ذوق زیاد از این فیلم در صفحه اینستاگرام خود سخن می‌گوید. این کشتی‌گیر سابق مسابقات WWE در صفحه اینستاگرام خود چنین گفت:

ممنونم از استودیو یونیورسال به خاطر همکاری بی‌نظیری که در این چند سال با یکدیگر داشتیم. دید بزرگ و آینده‌نگرانه این استودیو بود که سبب شد چند سال پیش به سراغ ما بیایند و ایده ساخت اسپین‌آف را مطرح سازند. و بسیار ممنونم از برادرم، جیسون استاتهام به خاطر اعتمادش و علاقه‌اش به حضور در این فیلم و استقبال وی از ساخت فیلمی متفاوت و جدید برای طرفداران.

البته خود بهتر می‌دانید که همه اعضای خانواده Fast & Furious مثل دواین جانسون از این موضوع هیجان‌زده نیستند. یکی از این اعضاء تایریس گیبسون، هنرپیشه و خواننده سبک بلوز است. تایریس گیبسون یکی از بازیگران قدیمی مجموعه Fast & Furious به شمار می‌رود و در قسمت‌های دوم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم این مجموعه نقش‌آفرینی کرده است. وی به هیچ عنوان موافق ساخت فیلم اسپین‌آف این مجموعه نبوده است و عقیده دارد ساخت این فیلم سبب شده است فیلم اصلی مجموعه Fast & Furious یک سالی به تعویق بیفتد. وی در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت:

تبریک به هرمن گارسیا (یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هفتم این مجموعه) و راک. شما دو نفر عالی هستید! به‌خوبی توانستید خانواده Fast & Furious را متلاشی کنید. در این مورد بهتان هشدار داده بودم. سه سال بود که من هم درگیر دلقک‌بازی این گروه بودم و به من هم پیشنهاد این کار را دادند. آن‌ها پیشنهاد دادند، ولی شما نباید با ساخت فیلمی جداگانه موافقت می‌کردید.

وی در بخش‌‌هایی نیز مستقیماً به دواین جانسون اشاره کرد و گفت که وی با این موضوع که عضوی از پوستر خانواده قدیمی نبوده مشکل داشته است. با این حال دواین جانسون پاسخی به پست اینستاگرامی تایریس گیبسون نداده است، ولی وین دیزل، دیگر ستاره قدیمی و محبوب این مجموعه در این رابطه پستی را منتشر کرده است و چنین نوشته که در این اتفاق نباید شخص خاصی را متهم کرد و اشتباه را به گردن او انداخت. وی در ادامه گفت که ران میرز (نایب رئیس کنونی NBC Universal) به وی قول داده است که حواسش به این مجموعه خواهد بود و طرفداران نگران آینده نباشند.

جدای از این بحث‌های اینستاگرامی ستارگان این مجموعه، لازم به ذکر است که اسپین‌آف مجموعه Fast & Furious برای اکران در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. چند روز پیش استودیو یونیورسال اعلام کرد که اکران فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) یک سال به تعویق افتاده و این فیلم در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ (۲۲ فروردین ۱۳۹۹) اکران خواهد شد.

کارگردانی آخرین فیلم مجموعه Fast & Furious بر عهده اف گری گری بود. فیلم The Fate of the Furious با بودجه ساخت ۲۵۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱.۲ میلیارد دلاری در گیشه داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، ترسی گیبسون، لوداکریس، لوکاس بلک، کرت راسل، شارلیز ترون و جیسون استاتهام به ایفای نقش پرداخته بودند.   


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده