نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰

فروشگاه Wii Shop Channel تعطیل خواهد شد

کمپانی نینتندو قصد دارد تا سال آینده فروشگاه Wii Shop Channel را که برای خرید دیجیتالی بازی‌ مربوط به کنسول Wii استفاده می‌شد، تعطیل کند.

متاسفانه در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که فروشگاه Wii Shop Channel در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ۱۳۹۷) تعطیل خواهد شد. به این ترتیب بازیکنان دیگر نمی‌توانند از تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۸ (۶ فروردین ۱۳۹۷) به حساب کاربری خود Wii Point اضافه کنند و خرید دیجیتالی بازی برای کنسول Wii انجام دهند.

خوشبختانه، هنوز امکان دانلود مجدد بازی‌های WiiWare و بازی‌های کنسول مجازی که قبلا خریداری کرده‌اید وجود خواهد داشت. به این ترتیب با دانلود و انتقال دیتا آن‌ها به کنسول Wii U با استفاده از ویژگی انتقال سیستم Wii هنوز می‌توانید بازی‌ها را تجربه کنید، اما نینتندو گفته است که این ویژگی را هم در سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد کرد. بنابراین در صورتیکه قصد استفاده از این بازی‌ها را دارید، بهتر است عجله کنید. نینتندو گفته است بعدا تاریخ دقیق زمانی که امکان دانلود بازی‌ها غیرفعال می‌شود مشخص خواهد کرد. همچنین کمپانی با انتشار بیانیه‌ای گفت:

در سال ۲۰۱۹، ما فروشگاه Wii Shop Channel را که روی دو کنسول Wii و Wii U استفاده می‌شد تعطیل خواهیم کرد (Wii Shop Channel از طریق ویژگی پشتیبانی از نسل قبل Wii برای Wii U هم در دسترس است)، فروشگاهی که از سال ۲۰۰۶ قابل دسترس بوده است. علاقه‌مندیم از مشتریان وفادار خود بابت پشتیبانی از فروشگاه Wii Shop Channel تشکر کنیم و دوست داریم آن‌ها همچنان از امکان دانلود بازی از فروشگاه لذت ببرند.

البته بازی‌های کنسول مجازی و WiiWare همچنان تا وقتی که روی حافظه کنسول باشند قابل بازی خواهند بود. اما اگر آن‌ها را حذف کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از توقف پشتیبانی از سیستم انتقال، امکان دریافت مجدد آن‌ها وجود داشته باشد.

فروشگاه Wii Shop Channel به بازیکنان دو کنسول مذکور نینتندو بازی‌های دیجیتالی و کلاسیک خوش ساخت فراوانی در طول این سال‌ها ارایه داده است. با این حال بدون شک میراث جاودانه آن موسیقی منوی لذت بخشش خواهد بود که هنگام استفاده از فروشگاه به گوش می‌رسید. این موسیقی بدون شک یکی از بهترین موسیقی‌های موجود در یک کنسول است و البته با وجود تعطیلی فروشگاه، همچنان امکان گوش دادن به آن از طریق اینترنت وجود دارد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده