نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

آتلوس پروژه بازی Persona 5 برای کامپیوتر توسط طرفداران را تعطیل کرد

آتلوس پس از استریمرها این بار به سراغ پروژه بازی Persona 5 برای کامپیوتر، با استفاده از شبیه ساز پلی استیشن 3 که توسط طرفداران توسعه می‌یابد، رفته و آن را متوقف کرده است.

پس از اینکه اوایل سال جاری کمپانی آتلوس خط قرمزهای فراوانی برای استریمرها کشید (و البته بعدا برخی از سیاست‌های خود را تغییر داد)، امروز در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم این کمپانی ژاپنی این بار سراغ جامعه طرفداران بازی Persona 5 رفته است. اوایل این هفته، آتلوس یک اطلاعیه حذف طبق قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال (DMCA) برای پروژه RPCS3 منتشر کرد؛ یک شبیه‌ساز پلی استیشن 3 که امکان اجرای بازی Persona 5 را روی کامپیوتر فراهم کرده بود. با استفاده از این شبیه‌ساز، امکان راه‌اندازی و تجربه بازی Persona 5 برای کامپیوتر وجود داشت؛ پلتفرمی که به طور رسمی از بازی پشتیبانی نمی‌کند.

آتلوس پیرامون تصمیم خود یک بیانیه منتشر کرده و گفته است که به دو دلیل نسبت به این پروژه اقدام قانونی کرده است. اول اینکه آتلوس معتقد است بهترین روش برای تجربه یک بازی مثل بازی Persona 5 اجرای آن روی پلتفرمی است که بازی برایش ساخته شده است:

نمی‌خواهیم اولین تجربه آن‌ها حاوی افت فریم، کرش یا مشکلات دیگری باشد که به واسطه شبیه‌سازی به وجود آمده‌اند که ما شخصا روی آن نظارت نداریم.

کمپانی در ادامه گفت که می‌داند طرفداران بازی Persona 5 یک نسخه پی سی هم می‌خواهند. با وجود اینکه هیچ خبر رسمی‌ای منتشر نشده، اما آتلوس به طور غیرمستقیم به وجود نسخه کامپیوتر رسمی بازی اشاره کرد و گفت که به حرف طرفداران گوش می‌دهد.

بازی Persona 5

دیگر دلیل اصلی که آتلوس را مجاب به اقدام قانونی کرده بود، سیاست‌های گسترده کمپانی برای محافظت بیشتر از محصولاتش است. کمپانی گفت که از نکات خوب و بدی که یک شبیه‌ساز در خود دارد به‌خوبی مطلع است:

ما از اینکه جامعه شبیه‌سازی بازی Persona 5 شرایط را درک می‌کند ممنونیم و می‌دانیم که این مثال فوق‌العاده‌ای از علاقه فراوان مردم به بازی ما است. ما قصد داریم به شما بازی‌های بیشتری مثل Persona 5 را ارائه دهیم. متاسفانه هنگامی که محتوای ما به صورت غیرقانونی استفاده شود و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و البته در قالبی که معتقدیم کیفیت و تجربه مدنظر ما را منتقل نمی‌کند، این شرایط با انحراف امکان پشتیبانی از مخاطبین جدید، موجب تضعیف توانایی ما می‌شود.

آتلوس بیانیه خود را با گفتن اینکه امیدوار است بتواند رابطه مداومی با طرفداران در این مورد داشته باشد به اتمام رساند و بازیکنان را تشویق به ارسال بازخورد کرد.

به‌عنوان بخشی از اطلاعیه DMCA، تمامی منابع و اطلاعات بازی Persona 5 از صفحه پاترئون RPCS3 و وب‌سایت این شبیه‌ساز حذف شده است. با وجود این، شبیه‌ساز مذکور همچنان در دسترس است.

بازی Persona 5 فقط برای پلی استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 در دسترس است. برای آشنایی بیشتر با این بازی نقش آفرینی فوق‌العاده خوش‌ساخت، بررسی زومجی را از دست ندهید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده