نویسنده: سجاد پاک آیین
// یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸

بندیکت کامبربچ با خالق شرلوک هولمز نسبت فامیلی دور دارد

براساس تحقیقات سایت Ancestry، بندیکت کامبربچ با خالق کارآگاه شرلوک هولمز نسبت فامیلی دور دارد.

اخیرا سایت Ancestry تحقیقی درباره اصل و نسب خانوادگی بندیکت کامبربچ، بازیگر سریال Sherlock، انجام داده است که به نتایج قابل توجهی رسیده است. براساس تحقیقات سایت انسستری، این بازیگر بریتانیایی ۴۰ ساله با سِر آرتور کونان دویل، خالق کارآگاه شرلوک هولمز، نسبت فامیلی دور دارد. به عبارتی Benedict Cumberbatch چهلمین پسرعموی سر آرتور که در سال ۱۹۳۰ فوت کرده است، محسوب می‌شود. لازم به ذکر است تبار هردو به یکی از شاهزادگان قرن چهاردم میلادی می‌رسد.

براساس اعلام سایت انسستری، جد مشترک آنها John of Gaunt، دوک Lancaster، چهارمین فرزند پادشاه ادوارد سوم و پدر هِنری چهارم بوده است. جان آو گانت که در سال ۱۳۹۹ فوت کرده است، پانزدهمین پدربزرگ آرتور دویل و هفدهمین پدربزرگ کامبربچ بوده است.

سِر آرتور در سال ۱۸۵۹ در شهر ادینبورگ متولد شده بود. او در طول زندگی خود علم طبابت را فرا گرفته و نویسنده‌ای پرکار بود. کامبربچ همانند جد بزرگ خود هارووین، در یک مدرسه شبانه‌روزی دوران کودکی خود را گذرانده است و پس از گذراندن روزگاری سخت به ثروت رسیده است.

این برای اولین بار نیست که محققان درباره اصل و نسب خانوادگی بندیکت کامبربچ تحقیق می‌کنند. پیش از این، یک تیم تحقیقاتی متوجه شده بود که بندیکت کامبربچ با Alan Turing، کسی که کامبربچ نقشش را در فیلم The Imitation Game ایفا کرده است، نسبت فامیلی دور دارند.


منبع Independent
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده