نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

مارتین اسکورسیزی فیلم فرانک سیناترا را نمی‌سازد

مارتین اسکورسیزی اعلام کرد که دیگر بر روی فیلم زندگینامه فرانک سیناترا کار نخواهد کرد.

در سال ۱۹۹۸ فرانک سیناترا، خواننده و بازیگر محبوب آمریکایی، در سن ۸۲ سالگی درگذشت. در سال ۲۰۰۹ اعلام شد که مارتین اسکورسیزی برای کارگردان و ساخت فیلم زندگینامه این شخصیت برجسته قرارداد امضا کرده است. این فیلم، سیناترا (Sinatra) نام داشت و فیل آلدن رابینسون، نویسنده و کارگردان فیلم سرزمین رویاها (Field of Dreams)، به همراه بیلی ری، نویسنده فیلم‌هایی چون عطش مبارزه (The Hunger Games) و کاپیتان فیلیپس (Captain Phillips)، به مدت طولانی روی فیلمنامه این فیلم کار کرده‌اند. همچنین لئوناردو دی‌کاپریو نیز قرار بود در نقش فرانک سیناترا در فیلم زندگینامه این شخصیت حضور داشته باشد. کمپانی یونیورسال نیز مسئولیت انتشار این فیلم را بر عهده گرفت.

اسکورسیزی پیش از این گفته بود که امیدوار است تصویری بی‌پرده از زندگی این خواننده-بازیگر را به نمایش بگذارد و کارهای سیاسی و گروه‌های اراذل و اوباشی که در کنار حرفه خوانندگی و بازیگری به او نسبت داده می‌شدند را تصویر بکشد. او این فیلم را ترکیبی از دو فیلم قبلی خود به نام‌های رفقای خوب (Goodfellas) محصول ۱۹۹۰ و هوانورد (The Aviator) محصول ۲۰۰۴، می‌دانست. او پیش از دیکاپریو با بازیگران متعددی از جمله جرج کلونی و جانی دپ برای حضور در این پروژه مذاکره کرده بود. با این حال، خانواده سیناترا علاقه‌ای به جنبه‌های تیره و تاریک این شخصیت در فیلمنامه اسکورسیزی نداشتند که باعث شد ساخت و تولید فیلم بارها عقب بیفتد. حال اسکورسیزی که مدت طولانی در این پروژه حضور داشته، اعلام کرده است که دیگر در این فیلم حضور ندارد. او به روزنامه تورنتو سان گفت:

ما نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم. من فکر می‌کنم که اکنون همه چیز به پایان رسیده است. خانواده سیناترا با ساخت این فیلم موافق نیستند. آن‌ها احتمالا دوباره با من صحبت خواهند کرد [برای بازگشت به این پروژه]، اما من کاملا آن‌ها را درک می‌کنم، پرداختن به برخی از موارد و مسائل برای یک خانواده‌ بسیار سخت و دشوار است. اما اگر آن‌ها انتظار دارند من این فیلم را بسازم، آن‌ها نمی‌توانند مانع بعضی چیزها بشوند. مشکل این است که این مرد [اشاره به سیناترا] خیلی پیچیده بود، همه پیچیده هستند، اما سیناترا خیلی خاص‌تر از بقیه است.

Frank Sinatra

با این حال، کمی بعید به نظر می‌رسد خانواده سیناترا از موضع خود عقب نشینی کنند، اما با توجه به اینکه اسکورسیزی پروژه ساخت فیلم سیانترا را ترک کرده است، این احتمال وجود دارد که آن‌ها در نهایت با او همکاری کنند. طی سال‌های گذشته آثار متعددی از سیناترا منتشر شده است. در سال ۱۹۹۲ شبکه CBS سریال کوتاه Sinatra را پخش کرد. در سال ۲۰۰۳ دو فیلم سرقت سیناترا (Stealing Sinatra) و شبی که یک روز صدایش کردیم (The Night We Called It a Day) به روی پرده رفته‌اند. بدون شک فیلم رت پک (The Rat Pack) به کارگردانی راب کوهن، بهترین فیلم اقتباس شده از زندگی فرانک سیناترا است. این فیلم در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و ری لیوتا نقش سیناترا را بازی کرده بود و برنده یک جایزه گلدن گلوب نیز شده است.

فیلم سکوت (Silence)، جدیدترین فیلم اسکورسیزی است که ماه گذشته روی پرده‌های سینما رفته و با استقبال گسترده منتقدان نیز روبرو شده است. با وجود آن که این فیلم در سینماهای بسیار کمی اکران شده، اما تماشاگران استقبال بسیار خوبی از جدیدترین ساخته اسکورسیزی کرده‌اند. اندرو گارفیلد، آدام درایور، لیام نیسون، تادانابو آسانو، کیران هایندز، ایسی اوگاتا، یوسوکه کوبوزوکا و یوشی اویدا از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Silence حضور دارند و نقش آفرینی کرده‌اند. فیلم بعدی اسکورسیزی، مرد ایرلندی (The Irishman) خواهد بود.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده