نویسنده: سجاد پاک آیین
// یکشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۱

بازی Outlast 2 در فروشگاه GOG فاقد قفل امنیتی DRM خواهد بود

بر اساس اطلاعات درج شده در فروشگاه دیجیتالی GOG، بازی Outlast 2 فاقد قفل امنیتی DRM خواهد بود.

امروز فروشگاه دیجیتالی GOG اطلاعات بازی Outlast 2 را بروزرسانی کرد و براساس اطلاعات جدید منتشر شده، این بازی در فروشگاه GOG‌ بدون قفل امنیتی DRM منتشر خواهد شد. 

این اتفاق، اقدام غافلگیرکننده‌ای از سوی این فروشگاه‌ نیست، چون فروشگاه دیجیتالی GOG که یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های فروش بازی محسوب می‌شود، بسیاری از بازی‌ها را بدون قفل امنیتی در فروشگاه خود قرار می‌دهد و در قسمت سؤالات متداول این فروشگاه صراحتا اعلام کرده است که آنها به هیچ عنوان از قفل امنیتی در فروشگاه خود استفاده نمی‌کنند. در بخشی از قسمت سؤالات متداول آمده است:

ما بر این باور هستیم که جهان بدون قفل امنیتی DRM، جای بهتری خواهد بود و برای همین است که ما از قفل امنیتی DRM و دیگر قفل‌ها استفاده نمی‌کنیم و در حفاظت و کپی کردن آیتم‌های در دسترس سایت GOG.com هیچ دخالتی نمی‌کنیم.

صرف نظر از اینکه اقدام فروشگاه GOG یک شگفتی است یا نه، کسانی هستند که از اقدامات فروشگاه GOG آگاهی ندارند و پی‌سی گیمرها از فروشگاه استیم برای خرید بازی استفاده می‌کنند. علیرغم اینکه تعداد کاربران فروشگاه GOG (و دیگر رقبای این حوزه) در حال افزایش هستند اما فروشگاه استیم همچنان مکان بهتر و بزرگتری برای کاربران پی‌سی محسوب می‌شود.

یکی از دلایلی که فروشگاه استیم را به عنوان بزرگترین و متنوع‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی نسبت به دیگر فروشگاه‌های آنلاین تبدیل می‌کند این است که این فروشگاه حراج‌های معروفی در فروشگاه خود برگزار می‌کند و صدها بازی و محتوای قابل دانلود را با تخفیفات ویژه‌ای برای فروش قرار می‌دهد.

اما پی‌سی گیمرهایی که نسبت به قفل امنیتی DRM نگرانی‌هایی دارند، فروشگاه دیجیتالی GOG بهترین گزینه برای آنها محسوب می‌شود. اخیرا این فروشگاه برروی در دسترس قرار دادن بازی‌های قدیمی و کلاسیک تمرکز کرده است و به جز بازی‌های AAA، بازی‌های مستقلی مانند Stradew Valley و Shadow Warrior 2  و Outlast 2 را بدون قفل امنیتی در فروشگاه خود قرار داده است.

تاکنون استودیو Red Barrels هیچ اطلاعات و اخبار بازی از Outlast 2 منتشر نکرده است و تاریخ انتشار دقیق این بازی اعلام نشده است. اما براساس آخرین اطلاعات منتشر شده بازی Outlast 2 در سال ۲۰۱۷ و برروی کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده