// شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۳

سومین جایزه انجمن ملی نقد آمریکا در دستان اصغر فرهادی

اصغر فرهادی، کارگردان فیلم فروشنده برای سومین بار برنده‌ی جایزه انجمن ملی نقد آمریکا شد.

به دنبال موفقیت فیلم «فروشنده»‌، ساخته‌ی اصغر فرهادی در جشنواره‌های بین‌المللی، این کارگردان دیشب نیز در جریان مراسم جوایز انجمن ملی نقد آمریکا (National Board of Review Awards) جایزه‌ی برترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد. اصغر فرهادی پیش از این نیز برای دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» محصول سال ۲۰۱۱ و «گذشته» محصول سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت جایزه انجمن ملی نقد آمریکا شده بود.

در جریان مراسم اهدا جایزه، ربکا میلر، دختر آرتور میلر نویسنده‌ی نمایشنامه‌ی «مرگ یک فروشنده» با تحسین فیلم «فروشنده»، اصغر فرهادی را «استاد تعلیق» نامید. به نقل از کانال رسمی تلگرام فیلم «فروشنده»، ربکا میلر در بخشی از سخنانش در رابطه با اصغر فرهادی گفت:

اصغر فرهادی در فیلم‌هایش کاری می‌کند که لحظه‌های ظاهرا روزمره با تعلیق بسیار ارائه شوند. من واقعا فکر می‌کنم که او نه تنها استاد واقعی تعلیق است، بلکه استاد برانگیختن احساس هم‌دلی در مخاطب نیز هست.

کارگردان فیلم تصنیف جک و رز (The Ballad of Jack and Rose) در ادامه با اشاره به نمایشنامه‌ی «مرگ یک فروشنده» و تاثیرات جامعه برروی شخصیت اصلی، در رابطه با فروشنده گفت:

«فروشنده» فیلمی‌ است که شما به راستی تاثیر جامعه بر شخصیت انسان‌ها را می‌بینید و همچون نمایشنامه، اینکه چگونه آدم‌ها توسط زمانه‌شان بلعیده می‌شوند. من فکر می‌کنم که ما تعداد زیادی فیلم نداریم که ما را وادار به دوباره فکر کردن در مقیاس بزرگتری درباره شخصیت‌ها و انسان‌ها کند. من این کیفیت را در کارهای فرهادی بسیار ستایش می‌کنم و بسیار مفتخر هستم که این جایزه را به وی تقدیم می‌کنم.

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه از دستان ربکا میلر، با افتخار دانستن سه بار دریافت جایزه انجمن ملی نقد آمریکا گفت:

 وقتی طرح این فیلمنامه را می‌نوشتم و متوجه شدم که شخصیت‌های اصلی این فیلم بازیگر تئاتر هستند، از خودم پرسیدم که ‌آن‌ها مشغول بازی در کدام نمایشنامه هستند؟ شروع به خواندن تعداد بسیاری از نمایشنامه ها کردم؛ ایرانی و غیر ایرانی و یک روز به «مرگ فروشنده» آرتور میلر رسیدم که نمایشنامه محبوبی در کشور من است و قبلا آن را خوانده بودم. این شبیه یک هدیه برای من از آرتور میلر بود. نقاط اشتراک بسیاری بین داستان من و نمایشنامه مرگ یک فروشنده وجود داشت. بنابراین احترام خودم را به آرتور میلر  ابراز می کنم و از ربکا سپاسگزارم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده